Forum > Demolåtar

Gurano - Låt för november

<< < (2/4) > >>

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.11.2011, 07:44:14 ---Härligt att du är tillbaka! Har du själv nån sångmelodi i den?
Jag hör som hastigast två "teman" som skulle kunna vara vers (Am?) och refräng (G?) men hör inte nån melodi i mitt huvud. Intressant att få höra kommande utveckling av låten!

--- Slut citat ---
Tack MaxB
Har ingen sångslinga - jag brukar låta den som vill sjunga komma på en slinga, det blir då ett riktigt samarbete i mina öron, annars blir det mer som att man hyr in ett instrument. Du är välkommen att sjunga nåt :)

--- Citat från: Tokai skrivet 11.11.2011, 21:07:23 ---Som en korsning mellan 70-tals progg, t,ex Kebnekaise eller nåt och Led Zeppelin (Baskaggen alá Bonham)
Finns en vemodig ton i det hela som jag gillar.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar. Baskaggen är medvetet utmejslat :)
Jag tycker oxå att det finns ett tilltalande vemod - hoppas att någon hakar på och vill sjunga bara, annars finns en risk att den blir långrandig

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Tack! Som jag skrev jag hör inte nån melodi i mitt huvud, då jag lyssnar. Intressant att se vad som dyker upp.

Jag ska försöka få till en akustisk Dylan-grej, nån gång hoppas jag. Det är nästa projekt då jag kommer fram till studion...  :unsure: 

Jocke:
Gott gung!

Det här tycker jag var en härlig rytmisk figur - hade gärna accenturerat den lite mellan 3-4 (i takten).

Gurano:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.11.2011, 12:37:06 ---Gott gung!

Det här tycker jag var en härlig rytmisk figur - hade gärna accenturerat den lite mellan 3-4 (i takten).

--- Slut citat ---
Tack och kul att du gillar. Får se vad som händer med denna.

Men nu har 80 st kikat men bara 3 pers som tycker nåt... Så jag lägger ner det här

/G

spacetrucker:
Om sanningen ska fram så har jag varit inne och lyssnat på detta en par gånger men har inte riktigt kommit underfund med vad jag tycker :unsure:
Samtidigt som jag gillar så är det nåt som jag inte riktigt är på samma våglängd med. En sak är att det kunde finnas ett lugnare parti nånstans i låten. Nu är det lite som du skrev, en ljudvägg. Det finns massor kul i låten men samtidigt känns det som om alla ger järnet på en gång. Kanske om du gav lite utrymme för en var så att du inte slänger i alla ingredienser på en gång.

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion