Forum > Demolåtar
Gurano - Låt för november
Eddi:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.11.2011, 21:33:45 ---Om sanningen ska fram så har jag varit inne och lyssnat på detta en par gånger men har inte riktigt kommit underfund med vad jag tycker :unsure:
Samtidigt som jag gillar så är det nåt som jag inte riktigt är på samma våglängd med. En sak är att det kunde finnas ett lugnare parti nånstans i låten. Nu är det lite som du skrev, en ljudvägg. Det finns massor kul i låten men samtidigt känns det som om alla ger järnet på en gång. Kanske om du gav lite utrymme för en var så att du inte slänger i alla ingredienser på en gång.
Space
--- Slut citat ---
Haha samma upplevelse och samma tankar - tack Sspace.
MaxB:
Ja, space skriver något som jag också känner igen mig i. Jag har nog sagt det förr. Det är många kompetenta musiker (det är du det) som spelar schyssta grejer... hela tiden... samtidigt.
Det skulle vara lättare för mig att hitta en melodi om det är ett antal ackordsbyten och inte alla ger allt, hela tiden. Nu är det som du själv säger, en vägg och den är ganska solid.
--- Citera ---...nu har 80 st kikat men bara 3 pers som tycker nåt.
--- Slut citat ---
80 st, det tyder definitivt på intresse av att ta del av vad du gör. Cool!
Nu är frågan om du själv kan sprida ut din kompetens i den här idén på ett sånt sätt att du själv kan skapa hål i väggen, som andra hör och kan inspireras att fylla? Du behöver inte alls lägga ner, bara jobba hårdare med att lämna luckor, som andra vill fylla. Till exempel lugna partier, där en sångare kan hitta en melodi. Vilken utmaning! B) :P
Eddi:
Om det kan lindra något så tror jag att minst hälften av alla tittar görs av spindlar.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.11.2011, 10:48:04 ---Om det kan lindra något så tror jag att minst hälften av alla tittar görs av spindlar.
--- Slut citat ---
:(
bjurte:
En bra och skön grund att stå på,gillar harmisarna.
Men som många andra varit inne på,svårt att mejsla in en sångmelodi här när det vävs så mycket iof sig sköna slingor hela tiden.
Och då är inte ändå inte basregistret fyllt än!
Så jag tycker att det antingen ska vara instrumentalt eller så får du rensa ut lite av 'mattan'.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida