Kontrollrummet

Ska den vara med eller utan trummor?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

LÅTNAMN: I Want To Go Home
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: Singer/Songwriter
KOMPOSITÖR: Chris Michols
PRODUCENT: Chris Michols
EV. MEDVERKANDE: Chris Michols, Mikael Bodin, Karl Jansson, Martin Hast, Anna Fredriksson
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: Mp3
STATUS: I Stort sett klar

Så här är det. Jag spelar singer/songwriter musik. När vi spelar live kör vi med trummor men jag har dåliga möjligheter att spela in med trummor. Däremot kan jag ju knacka in trummor med t ex EZdrummer men det låter kanske inte så bra.
Jag vill gärna ha låtarna med trummor på en demo för jag har fått för mig att låtarna går hem bättre så (inte alla förstås).
Jag har iaf gjort en test med en låt. Jag har dock helt misslyckats med ljudet och trummorna passar inte alls in i ljudbilden men det får jag ta i tu med om jag bestämmer mig för att ha med trummor.

Jag tänkte höra vad ni tycker är bäst. Med eller utan trummor.

I Want To Go Home utan trummor

I Want To Go Home med trummor

Jag tänkte iaf


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Inga trummor. Den lilla percussion du har med i, hmm, orginalet (får man säga så), räcker got o väl. Bara en enkel conga eller knack på gitarren eller nåt sånt.
Den är en av mina forumfavoriter, och har sin charm i bland annat rhythmen i gitarrerna och redan fylld ljudbild. Så varför mosa in trummor i något som funkar så bra.


Utloggad tsmalmbe

Jag tycker du kunde ha trummor i de intensivare I WANT TO GO HÅÅÅÅM-partierna mot slutet, för att bygga låten ännu större. Men inte rakt igenom som nu, i trumalternativet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad lonewind

Tack Zyan och Tsmalmbe.

Jag ska göra ett försök till att få trummorna att passa in bättre annars blir den nog utan trummor helt.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hallou Chris!
Du har lixåm oavgjort med för o emot trummor. Jag kan nog skriva under Tsmalmbes förslag, låten växer. Tycker du ska skruva vidare på IWG with drumz! :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad hawk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
hejsan

Håller helt klart med tsmalmbe in med trummorna på slutet

MVH Conny


DåligtGehör

  • Gäst
Den är helt ok med trummor särskilt om man tänker sig bättre ljud på trummorna. Radiomässig stil.

Utan trummor tycker jag du behöver göra slagverket lite intressantare.- Är lite väl slätstruket och ospännande nu.