Forum > Demolåtar

Asti & Ola - Här för dig

<< < (5/5)

Gurano:
Bra combo av er tycker jag - tycker om stompet och countryfeelingen.
Bra ljud å mix i mina öron.

Gurano

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 30.11.2011, 22:52:04 ---Trodde på fil-titeln att du definitivt hoppat av till vårt västliga grannland.  :D Kluven till San Quentin train beatet som drar åt ett håll och den eftertänksamma sångaren som drar i nödbromsen. Lite märklig effekt men neutraliseras snyggt av de helt trumlösa partierna och växlingar. Låten som sådan är jättesnygg både till harmoni, melodi och text. Skulle nog valt andra trummor ändå men efter tre lyssningar börjar jag bli hjärntvättad.  :)

--- Slut citat ---
Vet inte om du hört "originalversionen" som jag la ut först....? Den var långsam och dyster!   :rolleyes:
Nej, jag tänker inte flytta till Norge, även om det är vackert och där finns bra musiker!  :)
Tyckte också först att kontrasten mellan sång och komp var lite märklig, men det blir på något
sätt OK ändå, antagligen som du säger tack vare de trumlösa partierna, som Ola arrat jättesnyggt.
Det är väl en av få låtar jag gjort (med stor hjälp av Ola förstås) som gör någon glad!  :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.11.2011, 23:09:25 ---Bra combo av er tycker jag - tycker om stompet och countryfeelingen.
Bra ljud å mix i mina öron.

Gurano

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar!
Om jag skulle lägga sången nu skulle den säkert bli rätt annorlunda,
mer anpassad till takten och arret.
Men det är kanske kontrasten mellan sång och komp som är intressant....?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

morgonte:

--- Citat från: Asti skrivet 01.12.2011, 17:03:55 ---Om jag skulle lägga sången nu skulle den säkert bli rätt annorlunda,
mer anpassad till takten och arret.
Men det är kanske kontrasten mellan sång och komp som är intressant....?

--- Slut citat ---

yes, det är kontrasten som gör det! Så finns det ju en tradition inom countryn att sjunga dystra texter till glada uptempolåtar, så det här kan säkert funka även med mindre "nedstämd" sång.
Fint!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion