Forum > Demolåtar
Asti & Ola - Här för dig
SYNTH:
Var alls så tokigt instämmer snyggt jobbat! :)
spacetrucker:
Overklig låt på nåt sätt. Bra på alla sätt.... men overklig... drömsk. Gillas :D
Space
Asti:
Tack för det SYNTH och spacetrucker!
Tror att den känns "overklig" för att sången är baserad på ett mycket långsammare tempo.
Det blir en stilbrytning som man nog antingen tycker är helt fel eller kanske spännande och annorlunda....
/Asti
Ola:
--- Citat från: Asti skrivet 08.11.2011, 18:03:10 ---
--- Citat från: Ola skrivet 08.11.2011, 14:28:58 ---tack själv Asti
sitter och grunnar på vad du tänkte på när du skrev texten.för jag tycker den vill fömedla antingen ett stöd och hopp
eller som ett hån
själv hittar jag alla möjliga varianter
den kan handla om Herr Ågren eller fyllefinnen på näsan som stirrar en i ögonen i spegeln dagen efter en över rolig natt
som sjunger en glad melodi för en att alla fall han är med.
eller så, att han luktar illa och som vill vara när men förstår inte att det är så att han stinker. och att folk försöker undvika han på ett lite fint undvikande sätt, men han är med dygnet runt,
ja det finns fler alla möjliga film sekvenser som rullar förbi i huvvet på en och det blir tragikomic och eller som en hjälpares hand
ja det kan bli hur roligt som helst
topp klass
Mvh Ola
--- Slut citat ---
Kan bestämt avfärda varianten om fyllefinnen på näsan! :D
Tänkte mig nog mer en försäkran om stöd och empati.
Men visst kunde din teori funkat om sången låtet lite gladare eller mer ironisk. :)
/Asti
--- Slut citat ---
det var tur det :)
men det kanske är ett uppslag till en annan låt :D
man blir glad av att lyssna på den här låten :)
Märkligt vad det kan bli ibland
Mvh Ola
equality:
Trodde på fil-titeln att du definitivt hoppat av till vårt västliga grannland. :D Kluven till San Quentin train beatet som drar åt ett håll och den eftertänksamma sångaren som drar i nödbromsen. Lite märklig effekt men neutraliseras snyggt av de helt trumlösa partierna och växlingar. Låten som sådan är jättesnygg både till harmoni, melodi och text. Skulle nog valt andra trummor ändå men efter tre lyssningar börjar jag bli hjärntvättad. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida