Kontrollrummet

Stycke för Elkontra och annat

gäst · 10 · 1025

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Ett stycke för Elkontra, syntatmosfär, kör och mellotronflöjt. Magiska svampar? Möjligen... ;)

http://soundcloud.com/busstop18/the-amazing-gurkha
« Senast ändrad: 05.11.2011, 23:35:03 by Jay Thomas »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lite magisk svamp ja :D

Tycker kören, artificiell som den är, ger en behaglig bakgrund mot det andra. Förstod aldrig vad som var elkontran :lol: men om det är den som jag tror, så är den minimalistisk, men väl (passande) spelad :) Hur länge har du haft den?

Underbar bakgrund, skulle vilja se en pianomelodi på det här (istället för eller som komplement till) melloflöjten. Vill du, kan jag göra ett försök.

Nu hör jag lite baspizzicaton på slutet :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Avkopplande, drömskt, svävande och skönt............
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnade på halva och bestämde mig för att det här får bli sista låten idag vid läggdags. Gillade det jag hörde.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Lite magisk svamp ja :D

Tycker kören, artificiell som den är, ger en behaglig bakgrund mot det andra. Förstod aldrig vad som var elkontran :lol: men om det är den som jag tror, så är den minimalistisk, men väl (passande) spelad :) Hur länge har du haft den?

Underbar bakgrund, skulle vilja se en pianomelodi på det här (istället för eller som komplement till) melloflöjten. Vill du, kan jag göra ett försök.

Nu hör jag lite baspizzicaton på slutet :lol:


Tack Dividend! :) Kontran köpte jag i somras men som vanligt så räcker inte tiden till för att öva. Att knäppa på den a la bas, är väl inga större problem, att speka med stråke däremot är en histora för sig...

Kul att du hör en melodi men ovanligt nog så avböjer jag erbjudandet. Jag vill ha den som den är, stämningstoner. Tack ändå! :)

Avkopplande, drömskt, svävande och skönt............

Tack Asti! :)

Lyssnade på halva och bestämde mig för att det här får bli sista låten idag vid läggdags. Gillade det jag hörde.

Tack Eddi! :) Hade du somnat till låten hade det i min värld varit en extra bonus! ;)



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön - är det nya stråken jag hör - godnatt suss gott.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Skön - är det nya stråken jag hör - godnatt suss gott.

Jepp! Ska ge mig på den i större omfattning när pågående husprojekt har lugnat ner sig... ;)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lite magisk svamp ja :D

Tycker kören, artificiell som den är, ger en behaglig bakgrund mot det andra. Förstod aldrig vad som var elkontran :lol: men om det är den som jag tror, så är den minimalistisk, men väl (passande) spelad :) Hur länge har du haft den?

Underbar bakgrund, skulle vilja se en pianomelodi på det här (istället för eller som komplement till) melloflöjten. Vill du, kan jag göra ett försök.

Nu hör jag lite baspizzicaton på slutet :lol:


Tack Dividend! :) Kontran köpte jag i somras men som vanligt så räcker inte tiden till för att öva. Att knäppa på den a la bas, är väl inga större problem, att speka med stråke däremot är en histora för sig...

Kul att du hör en melodi men ovanligt nog så avböjer jag erbjudandet. Jag vill ha den som den är, stämningstoner. Tack ändå! :)

Avkopplande, drömskt, svävande och skönt............

Tack Asti! :)

Lyssnade på halva och bestämde mig för att det här får bli sista låten idag vid läggdags. Gillade det jag hörde.

Tack Eddi! :) Hade du somnat till låten hade det i min värld varit en extra bonus! ;)


Har du testat att dra stråken över strängarna i stället för att speka?  :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Jay Thomas

  • Gäst
Hmm, trodde jag använde 23 av 450 möjliga sätt...  :lol:


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil