Forum > Demolåtar

Asti - Här för dig

<< < (2/4) > >>

MaxB:
Härligt fridfullt framförande av allvaret. Fin låt!
Reagerade inte nånstas på att det behövs nån förändring i uppbyggnaden av låten. Tycker den är fin exakt som den är.

Vilka grejer som händer i vår stora lilla värld.

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.11.2011, 18:17:31 ---Härligt fridfullt framförande av allvaret. Fin låt!
Reagerade inte nånstas på att det behövs nån förändring i uppbyggnaden av låten. Tycker den är fin exakt som den är.

Vilka grejer som händer i vår stora lilla värld.

--- Slut citat ---
Tack för det!
Ja, det gäller att ta vara på de fina stunderna, man vet aldrig vad som väntar!
Lite väl dyster kommentar en lördagkväll..... :)
/Asti

equality:
Vackert med den lite envetna dissonansen varvat med mer konventionella harmisar. Blir en skön spänning och ger karaktär åt låten. Kanske används den lite för mycket? Stråkarna låter mycket fint liksom sången. Aningen mycket i barytonområdet. Nån stråke som krockar med en stämma?
Tråkigt med ansiktsförlamnngen. Fick du kortison?

Åsa:
Hej Peter! Härligt att höra en låt av dig, det är ju så fint så fint.. fin och nära sång och nej, den blir inte enformig, det "enformiga" tycker jag är behagligt :) Ibland tänkte jag att stråkarna kunde få vara lite svagare men äh, jag vet inte. Jag kan ju inte sånt där  ;)  Ett klipp hörde jag iaf, vid 215 på spelaren. Säkert nåt du vet om och fixar till sen men jag tänkte nämna det iaf.

Ansiktsförlamningen lät inte bra.. måste ha varit en orolig tid. Hoppas du får den hjälp du ska ha och att det ger sig fort fort. Och så frun då, stackare, sköt om er, kram!

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 05.11.2011, 23:38:05 ---Vackert med den lite envetna dissonansen varvat med mer konventionella harmisar. Blir en skön spänning och ger karaktär åt låten. Kanske används den lite för mycket? Stråkarna låter mycket fint liksom sången. Aningen mycket i barytonområdet. Nån stråke som krockar med en stämma?
Tråkigt med ansiktsförlamnngen. Fick du kortison?

--- Slut citat ---
Dissonansen i harmonierna bygger upp låten och som du säger ger låten dess karaktär,
men kanske blir det för mycket, för enformigt.....? Roligt att stråkar och sång låter hyfsat!
Jag brukar hamna där i mina arr med lite för mycket i "barytonområdet", tror jag.....
Om det beror på instrumenteringen, sången eller spelet vet jag inte. Kanske går att fixa till med eq....
Ska kolla upp det där med krocken mellan stråke och stämma!
Nej, jag fick ingen kortison. Men jag har läst att man ibland ger sådan behandling.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion