Forum > Demolåtar
Asti - Här för dig
hogge:
Vackert & harmoniskt. MVG på denna... :P
Asti:
--- Citat från: hogge skrivet 07.11.2011, 03:28:24 ---Vackert & harmoniskt. MVG på denna... :P
--- Slut citat ---
Motsvarar det ett "litet a" från min skoltid tror du? :)
I så fall är jag mer än nöjd!
Tack för lyssning och betyg!
/Asti
CunningCode:
Jag gör en utflykt från färdiga-demo-sektionen och ger tummen upp jag också, jättevackert spår. Ackordföljderna och oktavspelet på gitarren (påhittat ord) påminner mycket om Espers, en av mina absoluta folk-favoriter.
Inte helt tokig i att rösten låter för effektdrabbad, du/ni har en kanonröst både till ton och textur men verkar velat gömma den. Vet inte om den är för ekodränkt kanske? Vill gärna höra en torr, intim röstprocessing för sådan här musik! Jag kan absolut inget om röstinspelning, ska tilläggas.
Asti:
--- Citat från: CunningCode skrivet 07.11.2011, 21:11:48 ---Jag gör en utflykt från färdiga-demo-sektionen och ger tummen upp jag också, jättevackert spår. Ackordföljderna och oktavspelet på gitarren (påhittat ord) påminner mycket om Espers, en av mina absoluta folk-favoriter.
Inte helt tokig i att rösten låter för effektdrabbad, du/ni har en kanonröst både till ton och textur men verkar velat gömma den. Vet inte om den är för ekodränkt kanske? Vill gärna höra en torr, intim röstprocessing för sådan här musik! Jag kan absolut inget om röstinspelning, ska tilläggas.
--- Slut citat ---
Espers har jag inte hört talas om - får kolla in vid tillfälle!
Tycker jag har varit rätt försiktig med reverbet, men det kanske ändå blev lite för mycket...?
Rattlesnake vet jag har varit inne på att min sång ofta låter lite instängd, lite dold....kanske är dags
att skaffa en bättre mikrofon? Eftersom jag inte har en stark röst sjunger jag nära mikrofonen, vilket
kanske bidrar till ett lite "dovt" ljud.....Min "hemstudio" är väl inte precis idealisk för inspelningar med mikrofon
och PC:n väsnas rätt mycket. Skulle nog behöva uppgradera hela signalkedjan för att få det optimalt.
Dä ä som dä ä å dä blir som dä blir, som man säger här i trakten! :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida