Forum > Demolåtar
Henrik _ knocking on heavens door
spacetrucker:
Tjosan... jag lyssnade igenom alla versioner och man hör att du jobbet med detta. Versionen med bas och trummor låter som en riktig låt redan.
Skam den som ger sig :)
Space
Gurano:
håller med divid. Maxb's bidrag gör bilden bättre
Gurano
Marruschkka:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.11.2011, 17:47:18 ---Jag tycker ljudbilden blev bättre med Maxs bas och trummor. Men det blir otajt eftersom de bör läggas före sång läggs.
Mitt förslag är att MaxB skickar ett färdigt spår till bow som bow kan läggas gitarr och sång på. :)
--- Slut citat ---
Javisst, om MaxB får göra grunden och du sen lägger sång så blir det jättebra, trummor och bas läggs ju alltid före sång vid inspelningar :)
/Marre
MaxB:
--- Citat från: bow35 skrivet 22.11.2011, 17:24:55 ---Tack för de stärkande orden.
Dina digitaltrummor var rejält i otakt. Blir en hobbyversion. Skönt att höra att även du kan vara mindre proffissionell.
--- Slut citat ---
Hehe, kul att leka lite. Blev inspirerad av enkelheten liksom. Därav mitt enkla något "otaktiska" resultat. Hade inte tänkt arbeta vidare på den här låten utan fick bara ett infall i stunden, att testa trummorna. Annars är det ju som andra säger att man gärna börjar med ett stadigt komp (trummor, bas) och bygger upp resten på det. Men i en live-situation som denna är det bara för trummisen och basisten att försöka så gott de kan i stunden. Se det som en hobbyversion och fortsätt öva gitarr och sång! Det ger resultat! ;)
bow35:
Divi: du kan ha rätt.
Spacetrucker: Tack. Jag blir bekräftad av att du hört att jag har jobbat med detta.
Max B: Röst räknad
Marre: Du har säkert rätt.
Max B: Du fick högre betyg av övriga kr medlemmar än av mig. Jag kan försöka att lägga mitt på din bas och trummor. Men då får du använda såndär kvantezicer (eller vad det heter) eller metronom eller att planeterna ställer sig i rad och du plötsligt spelar riktigt tajt.
Jättekul att så många intresserar sig för denna tråd. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida