Då är det dags att dela ut poängen, det är ju förståss synd att jag inte får rösta på den bästa låten men...

Rätt så knivigt att ge olika poäng, snygga alster allihoppa, men reglerna säger att dom ska poängas så här är resultatet från Obbnäs juryn:
5p får låt nr 4. Hurtig text o god feeling, plocka upp mormor på bordet och skölj grillen med cider. Här känns riktig pularglädje, kompet behöver inte vara tajt för att det är sången o texten som lyfter denna låt till min favvorit.
3p får låt nr 3.Detta är ju på gränsen till osmaklighet, och så smörigt och ..o my god! Kan det bli mer sommar än Karibien o Loveboat! Refrängen sitter som klister efter första lyssningen, vare sig man vill eller int. Så äcklig att den måste få poäng. Snygg bubbelpop!
2p får låt nr 5.Hittar inget eller väldigt lite av en sommardänga i denna låt. Men den e gjord enligt reglerna. Särskilt 5/4:n e snyggt hopknåpad. Så det är inte en sommardänga som får mina 2p utan en låt som bara e skitbra. En svensk refräng att sjunga med till hadde varit kanon!
1p får låt nr 10.HAr strukigt denna låt från listan min ett otal gånger, och så plockar jag upp den tillbaka. Enda instrumentala låten, ett modigt försök och jag tycker detta är värt sin poäng, potential finns, Boom maskinen med till stranden och volymknappen österut och detta alster gungar snyggt. Och om... man kunde få en solist att mångstämmigt följa upp låten skulle den vara hit!
Detta var kommentarerna för låtarna på min TOP4-lista. Alla andra kommer hoppeligen upp i mediacentret för kommentering efter tävlingen e avslutad. Där finns åxå pärlor bland dom 6 resterande låtarna. Skall bli kalas med alla låtar på samma CD!
Johan tackar o drar sig tillbaka (för att vila öronen)