Hej alla här ett inlägg fr. Mr Petig ;-) Tråden heter ju "Nästan bortglömda..." etc och inte fasen är Barclay James Harvet/Saga/Caravan/UK eller Budgie bortglömda??? Högst levande i min bekantskapskrets/värld och ute i Europa må jag säga...
Gryphon (som jag gillar/har) däremot och möjligen Strawbs kan räknas till de mer udda som inte massorna har eller haft kläm på riktigt, kom igen mer udda/bortglömda var väl grejen???

Metro; Duncan Browne, Peter Godwin, John Giblin, Sean Lyons, Simon Phillips...gjorde bara 1 platta som Metro men alla har en diger karriär och meritlista om man är intressrad och googlar*
James Gang; Joe Walsh (Eagles + solo) framförallt men sedan var även Tommy Bolin (ett gäng akter) med här, Joe Walsh Live fr 1975/76 är riktigt riktigt bra...
Chris Farlowe with the Hill; han är ju ingalunda okänd/bortglömd (Colosseum/Thunderbirds etc) men denna grupp som bara gjorde en platta är en riktigt skön nostalgitripp och alla spår är otroligt bra, tyvärr urtaskig ljudkvalité på det enda klippet som fanns på tuben...