Forum > Demolåtar

Badlands - En liten ide

<< < (3/4) > >>

Fuzzbub:

--- Citat från: egghuvud skrivet 02.11.2011, 11:17:46 ---Svårt att säga utan en tydlig sångmelodi. Själv fick jag lite tidiga The Cure vibbar och det är ju aldrig fel  :)

--- Slut citat ---

:D

Jag hörde inte likheterna när jag lyssnade men jag förstår nu vad du menar Egg.  Frågan är om Badlands kan referera till det
(har försökt att få den mannen att förstå att Cure var grymt bra ett par gånger...).  :)    /JEH

Dividend:
Lite otajt, men man förstår hur du tänkt.

Tycker det låter bra. Släng på en cool sångmelodi i samma stil som gitarren som spelar "lead".

Ser av nån anledning route 66, kaktusar och gul öken när jag hör detta :unsure: :)

badlands:
Läge på ett par svar här .....

Egg & Fuzz !!!!!

The Cure har "funnits" hos mig länge, skrev en låt för måååånga år sedan som var direkt kopplad/inspirerad av deras "I'm In Love".
Div...
Är med på vad du skriver och kommer att koppla ihop detta mera....
Läge på hugade aspiranter kankse för att fylla ut mina enkla tarvliga steg i musik producerande  :lol:

IKEN:
Detta är väl en slaskinspelning,värt att tänka på.....Kan definitivt bli en rykare,när Janne sätter den sidan till brukar det hända saker. ;) Vad gäller The Cure så hittar jag inget alls sånt här...Däremot i lägre tempo,JJ Cale och liknande.
Vad gäller att lira kan jag lägga bas,fast det vore roligare om du gjorde rubbet själv....... B)
Släng den inte i ''cylinderarkivet'',ge den lite mer tid.

badlands:

--- Citat från: IKEN skrivet 02.11.2011, 14:23:18 ---Detta är väl en slaskinspelning,värt att tänka på.....Kan definitivt bli en rykare,när Janne sätter den sidan till brukar det hända saker. ;) Vad gäller The Cure så hittar jag inget alls sånt här...Däremot i lägre tempo,JJ Cale och liknande.
Vad gäller att lira kan jag lägga bas,fast det vore roligare om du gjorde rubbet själv....... B)
Släng den inte i ''cylinderarkivet'',ge den lite mer tid.

--- Slut citat ---
Tack Åke....
Kan hända den överlever "cylinderarkivet" you never know.....f

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion