Forum > Demolåtar

Badlands - En liten ide

(1/4) > >>

badlands:
Halloj !
Satte ihop en liten grej som är på första stadiet enbart.
Det är inte tight eller optimerat på något sätt utan bara ett rent utkast till någonting, kanske.

Är det värt att gå vidare eller ska den här också arkiveras i cylinder-arkivet?

aROCKER:
Nejmen kör på...det blir ju sångmelodin som fäller avgörandet.
För mig kan detta bli en bra Travelling Wilburys-låt.
Jag skulle vilja ta ner tempot så den gungar fram lite bättre...känns stressad just nu.

badlands:

--- Citat från: aROCKER skrivet 01.11.2011, 10:01:55 ---Nejmen kör på...det blir ju sångmelodin som fäller avgörandet.
För mig kan detta bli en bra Travelling Wilburys-låt.
Jag skulle vilja ta ner tempot så den gungar fram lite bättre...känns stressad just nu.

--- Slut citat ---
Man tackar... Tempot håller jag med om men jag & EZ har aldrig varit kompisar  :lol: och det blir liksom inte som jag vill.

Fuzzbub:
Sådärja!  Äntligen lite eget från Badlands.  :)    

Jag tycker också att det i grunden verkar lovande.   Håller med aROCKER om att det känns stressat så ner med tempot.  Sen så är det stressigt gitarrspel också, speciellt i början.  Ta det lite piano och minska ner på antalet hammer-ons som nu är otighta och stressade.  
Själva ljudet tycker jag låter kanon!  Avskalat och snyggt.    Fortsätt så vi få höra vart det leder!    /JEH

badlands:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 01.11.2011, 10:22:17 ---Sådärja!  Äntligen lite eget från Badlands.  :)    

Jag tycker också att det i grunden verkar lovande.   Håller med aROCKER om att det känns stressat så ner med tempot.  Sen så är det stressigt gitarrspel också, speciellt i början.  Ta det lite piano och minska ner på antalet hammer-ons som nu är otighta och stressade.  
Själva ljudet tycker jag låter kanon!  Avskalat och snyggt.    Fortsätt så vi få höra vart det leder!    /JEH

--- Slut citat ---
Oki, Fuzzen men du om någon borde veta hur jag funkar med plektrum & strängar  :lol:
Ska dock ge detta ytterligare chanser.. Får ta tag i det och lyssna lite mera själv ås kanske det kommer igång bättre..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion