Kontrollrummet

JT - Oh Lord

gäst · 7 · 735

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Kul att höra den i mitt tycke stora utveckling som många genomgår just på forumet. Jag väljer det motsatta och avvecklar min stil istället. Efter en låååång helg med arbete hägrade äntligen studion på söndagkvällen och det lite monoton dansmusik eller musik för att köra MC snabbt i mörkret...

Fullt monotont fläsk hela vägen!  :rolleyes:

http://soundcloud.com/busstop18/oh-lord


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jovars ljudbilden är som du säger själv fläskig. Inget att klaga på där. Känns lite underligt att lyssna på sån här musik eftersom jag gör så lite av det/lyssnar så lite på det själv nuförtiden. Svårt att vara innovativ och skapa något eget. Låte tyvärr lite som att jag hört det förut. Men som sagt, klara poäng för en ursnygg produktion.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skrämmande övergång runt 3.06
På flera ställen kommer jag tillbaka till katternas röster hemma hos han (jag aldrig kommer ihåg namnet på) du vet. Här finns en hel del soft att lyssna på och samtidigt en hel del överraskande överraskningar.

Wow!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Häftigt när något är så här superkvantiserat. Den studsiga damkören tyckte jag bäst om. Blir nån slags stroboskopisk/hypnotisk effekt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Detta är bra bakgrundsmusik, brukar ha trance o dyl på när jag kodar eller måste fokusera på annat. Gillar det här starkt.

Skulle önskat en fläskigare bastrumma på 1:an, i vissa partier. Men det är det enda. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jee... gillar. Det enda jag inte gillar så mycket är synten som kommer in där vid 3 minuter. Nu tycker jag den sticker ut och lite stör det monotona... jag hade nog önskat att synten i fråga fått rejält lägre volym.

Detta är bra bakgrundsmusik, brukar ha trance o dyl på när jag kodar eller måste fokusera på annat. Gillar det här starkt.

För mig funkar Klaus Schulze's musik mycket bra som "arbetsmusik". Denna låt hör absolut till samma kategori... förutom då partiena med den ovannämnda synten.

Space

Life is too short to remove USB safely


Jay Thomas

  • Gäst
Jovars ljudbilden är som du säger själv fläskig. Inget att klaga på där. Känns lite underligt att lyssna på sån här musik eftersom jag gör så lite av det/lyssnar så lite på det själv nuförtiden. Svårt att vara innovativ och skapa något eget. Låte tyvärr lite som att jag hört det förut. Men som sagt, klara poäng för en ursnygg produktion.  :)

Tack egghuvud! :) Visst är det svårt att vara innovativ men då gör jag hellre "main stream" än inget alls. :)

Skrämmande övergång runt 3.06
På flera ställen kommer jag tillbaka till katternas röster hemma hos han (jag aldrig kommer ihåg namnet på) du vet. Här finns en hel del soft att lyssna på och samtidigt en hel del överraskande överraskningar.

Wow!

Tack MaxB! :) Du tänker på Vladiswar Nadishana, en multiinstrumentalist utav dess like! ;)

Häftigt när något är så här superkvantiserat. Den studsiga damkören tyckte jag bäst om. Blir nån slags stroboskopisk/hypnotisk effekt.

Tack Equality! :) Grunden som kommer från Loopmash är redan den hypnotisk tycker jag! :)

Detta är bra bakgrundsmusik, brukar ha trance o dyl på när jag kodar eller måste fokusera på annat. Gillar det här starkt.

Skulle önskat en fläskigare bastrumma på 1:an, i vissa partier. Men det är det enda. :)

Tack Dividend! :) Då grunden är gjord(?) i Loopmash, är den som den är.

Jee... gillar. Det enda jag inte gillar så mycket är synten som kommer in där vid 3 minuter. Nu tycker jag den sticker ut och lite stör det monotona... jag hade nog önskat att synten i fråga fått rejält lägre volym.

Detta är bra bakgrundsmusik, brukar ha trance o dyl på när jag kodar eller måste fokusera på annat. Gillar det här starkt.

För mig funkar Klaus Schulze's musik mycket bra som "arbetsmusik". Denna låt hör absolut till samma kategori... förutom då partiena med den ovannämnda synten.

Space



Tack Space! :)
Det går alltid att se över nivåerna, blir nog lite pill till helgen. Tallinn först sedan studion... ;)


BTW, någon som hör Stratan?