Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Tåget söderut

<< < (6/10) > >>

MaxB:
Tåget söderut är nog klar nu. Kom till mig för första gången lördagen 2911-10-29.
Har fått spår med trummor av Perowitch - ett stort tack! Texten är "based on a true story"
Tycker nån att (wow) ska vara kvar eller tas bort? Min dotter säger att det ska bort.
Edit: Efter ytterliggare lyssning tror jag "Oooh-körerna" i vers två behöver "stämmas" en del...

Version 7 borttagen

Eddi:
Javisst nu börjar den bli klar och dubbelrösten funkar tillsammans med den bra kören. I andra versen finns några rätt så vassa s om du tänkte putsa mera. Perres trumlir kompletterar bra. Hotar du med nåt för att få han så lugn :lol:
Och klart WoW ska vara kvar jag har ju sett kort på henne som sagt.

Asti:
Mysig låt med bra mix och behaglig instrumentering!
Sången känns lite osäker ibland och stämmorna inte alltid i pitch.
Tycker också sången är lite för låg, alltså för basig, inte volymsmässigt.
Basen känns inte helt rätt i slutdelen.....
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 03.11.2011, 15:32:45 ---Mysig låt med bra mix och behaglig instrumentering!
/Asti

--- Slut citat ---

Ids inte spela in den i en högre tonart. Undrar om jag ska börja använda melodyne?
Ska kolla igenom körstämmorna separat, de behöver mer arbete märker jag nu...  :mellow:
Menar alltså att skära i basen på sången. Har fått en tidigare kommentar på det så jag ska kolla upp vad jag kan komma fram till. Tack för hjälp med tips. Basgitarren spelar inte E på ett ställe på slutet, du är den första att kommentera det, får se hur jag kan tygla den...
Har också kommit på att elgitarren inte hörs på alla ställen jag vill att den ska bidra med något.

Hur var det med (wow) - röstar du för att det ska vara kvar eller ska bort?  ;)

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.11.2011, 16:08:54 ---
--- Citat från: Asti skrivet 03.11.2011, 15:32:45 ---Mysig låt med bra mix och behaglig instrumentering!
/Asti

--- Slut citat ---

Ids inte spela in den i en högre tonart. Undrar om jag ska börja använda melodyne?
Ska kolla igenom körstämmorna separat, de behöver mer arbete märker jag nu...  :mellow:
Menar alltså att skära i basen på sången. Har fått en tidigare kommentar på det så jag ska kolla upp vad jag kan komma fram till. Tack för hjälp med tips. Basgitarren spelar inte E på ett ställe på slutet, du är den första att kommentera det, får se hur jag kan tygla den...
Har också kommit på att elgitarren inte hörs på alla ställen vill att den ska bidra med något.

Hur var det med (wow) - röstar du för att det ska vara kvar eller ska bort?  ;)

--- Slut citat ---

Wow ska vara kvar!......eller kanske inte..... :wacko: :unsure: :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion