Herregud i himmelen va svar.. Va skoj... Tack alla för Ert stora engagemang!! 
Nu finns dock en ny refräng på denna... Slarvigt inspelad visserligen, men Ni kommer att förstå vad jag menar... Bättre/sämre?
(huvva så svårt det kan vara ibland detta!!!)
Ja, vad gör man då man är kritisk eller har kritiska kritiker i sin närhet?
Jag tror inte att den nödvändigtvis upplevs som långrandigt. Men man vill nog inte ha en hel platta med likadana låtar. Har tyvärr inget kostruktivt att säga om arr. Har själv en period då jag lyssnar mycket på långsamma meditativa stycken med bland annat en indisk flöjt. Det rensar mig för att sen förhoppningsvis komma igång med egna arr men just nu är det där med arrande vilande i skallen.
Tack för lyssning Max. Jag tror att man får sätta sig i soffan helt enkelt & lira lite akustiskt..

det låter lite trevande i val av harmoni
tror det kan hjälpa om du skalar av till grundton (tex bas+trummor)
gör klar sång melodin + bas + trummor som du vill ha den för att sedan färga med övriga instr
nu är det svårt att få någon struktur över bygget
Mvh ola
Det var ett riktigt bra förslag Ola. Tack!Jag gör ju som så - förutom de få gånger som jag nyttjar akustisk gura för att snickra låtar - att jag skriver t.ex. en vers helt klar.. Klafsar ner allt som jag vill ha med. Sen går jag på refräng o.s.v. Men dt gör ju också att jag ibland förvillar bort mig märker jag.. Men nu ska jag prova att göra en låt helt klar med enklast möjliga medel... Thank's
Melodin på kyss-partiet det som väl ska räknas som refräng är bra men den delen låter för likt verserna som du har i fler teman. Jag upplever att det saknas en brygga till den och kanske ska du använda helt andra harmonier i refrängen. Gör du dom förändringarna så blir den inte långrandig.
Det här är ju faktiskt den minst Hoggeliknande låten jag har hört från dig - tangerar dansband men på ett bra sätt.
Tack Eddi..Bryggor är min akilleshäl (där finns flera, men..) och jag får altid jobba arslet av mig för den där lilla, lilla effekten.. Ack så viktig dock! Nu finns en ny refräng som sagt - men jag får lyssna lite till innan jag vet om det duger. Men kul att se också hur Ni reagerar...
Att det liknar dansband är ju ett fruktansvärt övergrepp Eddi

Tjou Hogge!
Visst e här eld o lågor i detta stycke, kanske aningen jämnt, skulle gärna se ett parti med t.ex trummor, bas och gura långt bak i terrängen, bara för att få lite kontrast i låten. Bra sjunget, och om jag hörde rätt så finns det stämmor som kunde lyftas lite.
Och som vanligt måste jag ju dänga till trummorna, rätt bra proggade men soundet.....

Sen e de bara att få till slutplederingen för nu stoppade låten lite för brant!
h. johan
Tack Mahan!!Trummorna jobbar jag inte så mycket med förutom själva takten. Det där får Freddy fila på sen

Jag är medveten om att låten blir lite "sam-samma" och det försöker jag nu hitta botemedel mot.. Jag har ju, som sagt, meckat med refrängen, men också lytt några av råden och plockat bort lite överflödiga gitarrer etc. men vi får se vad det blir. men än så länge känner jag inte för att stoppa in denna i lagret för överblivet skräp..
Jadu kompis!!
Vet inte riktigt vad man ska säga om denna?
Många olika dela som trycks ihop med varandra och med lite träliga övergångar ,tycker inte det håller ihop.
Tror det skulle bli bättre om du gjorde 2 olika låtar av Vers resp. Ref.
Sedan håller jag med Guran lite,skala av kompet,bas trummor och sång skulle funka bättre här och bygg lite försiktigare därifrån.
Introt och stråksynthen blir tyvärr som oxo Eddi var inne på lite Dansbandsvarning.
Det som håller ihop allting som tur är,är din Gudabenådade RÖST.. 
Pån igen säger jag! 
Tjena kompisen!!
Det som håller ihop allting som tur är,är din Gudabenådade RÖST.. Jo man tackar... Det var väldigt snällt sagt.. Tack Bjurte!!

Övrigt då... Jodå, jag håller med om allt Du skriver.. Jag kanske inte har sett detta som ett klassiskt dansbandsstycke, men där ser man.. Och faktiskt kan Ni ju ha rätt, nu när jag tänker efter.. Freddy gillar det inte alls, men jag har sagt att den ska med på skivan ändå, men det är mest för att djävlas med den lilla Uppsala-tyrannen

Vi får se hur det blir med den saken?
Kompet är aningen avskalat nu och åååååterigen en ny refräng... Än så länge så gillar jag det i alla fall.. men vi får se hur jag ställer mig efter några fler lyssningar!!
TACK ALLA för bra kommentarer.NY VERSION:[/b]
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/22okt11_kyssmig3.mp3[/mp3]