Det låter fint. Tänkte på DP av nån anledning
fast med modernare sound.
Sång på det här skulle sitta fint.
Med risk för att verka korkad...vad/vem är DP?
Som sagt tidigare så blir det nog ingen sång på denna, men kul att det låter bra ändå

Dels har jag aldrig varken satt mig in i eller förstått vad sidechain är för något men det är nog jättebra och dels tycker jag som Div sjung för tusan
Alltså låtens harmonier och uppbyggnad är helt enligt regelboken och det är ju därför man tycker den är så bra trots sin enkelhet egentligen. Det är inte lätt att göra något så här enkelt men det har du lyckats med bra så bara därför skulle det bli ännu bättre med lite av din magiska stämma också.
Lovar att jag inte ska banna dig för att du tar denna före min 
Tjo!! Sidechain används ofta inom elektronsik dansmusik (även andra genres förstås men som effekt framförallt i elektronisk musik). Oftast används den på bas och padljud. Man lägger en kompressor på dessa ljud och sen låter man baskaggen styra kompressorn vilket gör att ljuden/instrumenten duckar i volym på varje baskaggeslag. Detta gör att man får ett skönt pumpande sound och att baskaggen alltid har sin plats på dansgolvet och inte drunknar i andra basrika element. Det finns många andra kreativa sätt att använda sidechaining på om man är lite fantasifull och experimentig av sig, men ovanstående scenario är nog tveklöst det vanligaste.
Kul att enkelheten gillas, en riktigt bra och genomtänkt houselåt behöver egentligen inga harmonibyten alls utan byggs upp och ner med stämmningar, instrumentering, effekter mm. Men jag gjorde denna på en förmiddag och hade inte så mycket tid att lägga på ett genomtänkt arr, så det fick bli den lätta/fega vägen med lite enkla harmonibyten istället

Ingen sång på denna som sagt. Har varken lust eller tid. Men kul att det gillas iaf

Hur är det med kopieringsskyddet? Jobbigt? Jag har inga Steinbergprogram förut.. Alltså ingen dongle i förväg...
Jag förstår inte frågeställningen riktigt. Varför skulle kopieringsskyddet vara mer eller mindre jobbigt än till nåt annat valfritt kommersiellt program av valfri tillverkare? Har du ingen eLicenser (dongle) så får man köpa till en sådan då det inte ingår i priset, en sådan går väl på en 200 pix kan jag tro. Annars inga problem som jag upplevt. Har programmet installerat både på studiodatorn och på min laptop och jag flyttar bara donglen till resp. maskin som jag för tillfället använder.
Låter skönt och suggestivt, det finns lite mystik i detta oxå som tilltalar mej.
Snyggt jobb 
/Marre
Tack

Har ju bara snuddat vid alla syntar Sonar bidrar med och vill gärna ha med en del i mina låtar även om jag inte rör mig i denna genre. Blev rätt såld på Darudes Sandstrom för några år sedan måste jag erkänna. Kul att höra hur Steinbergs prylar låter och i Tyskland finns ju tradition. Fartigt och stycke som rör sig mycket i övre basregistret men kanske är mina diskanthårceller förlamade vid det här laget. Mäktigt och en del nerv i denna.
Sandstorm får väl räknas till en house/trance klassiker som fortfarande spelas rätt flitigt på klubbar. Bra låt att använda som skolexempel när man vill bygga en houselåt

En kul grej att göra om du vill leka lite mer med dina synthar i sonar kan ju t.ex vara att försöka återskapa just Sandstorm och allt dess innehåll med dom prylar du har till förfogande. Låten är väl över tio år gammal så dagens mjukvaror ska nog klara det med glans. Samtidigt som du lär dig lite mer om dina synthar så lär du dig också lite om hur man bygger en dancelåt. Både kul och nyttigt att lyssna efter alla detaljer. Var det inte Tokai som blev utmanad av Perrra att göra en Eurodiscolåt och som lyssnade in sig ordentligt och på köpet vann stor respekt för hantverket?
Ser iaf fram mot att få höra ditt färdiga resultat

Tack för lyss o tyck!
Micke