Har haft en del öronproblem genom åren och för närvarande är jag inte helt bra från en ansiktsförlamning, som
suttit i ca 4 veckor. Vet inte orsaken, men man har konstaterat att det inte är Borrelia....
Har läst att det bl.a. kan orsakas av problem i mellanörat, som påverkar ansiktsnerven.
Det har börjat släppa en del nu, men musicerandet ligger nere för tillfället.
För ca 3 år sedan fick jag lockkänsla i öronen vid en resa till Barcelona och detta övergick efter hemkomsten
till stark överkänslighet för ljud. Tiden alldeles före resan hade jag suttit intensivt och mixat med hörlurar och
säkerligen med relativt hög volym. Under ett par månaders tid hade jag svårt att överhuvudtaget delta i vanliga samtal.
Det tog som sagt ett par månader att bli av med och under tiden orkade jag inte med musik alls......
Långt tillbaka i tiden, när jag var i 35-årsåldern, hade jag också problem med öronen, vilket satte sig på
balansen. Det kom efter en långvarig förkylning med ihållande lockkänsla. Jag gick igenom ett antal undersökningar
och man hade olika teorier, t.ex Meniérs syndrom, förkalkning i mellanörat, virus.......
Jag tror att om man överanstränger öronen kan det yttra sig på olika vis, t.ex yrsel, lockkänsla, tinnitus,....
Så det är nog viktigt att man försöker "hålla igen" lite med hörlurslyssnandet och framför allt tänka på volymen,
hur roligt det än är att "dra på" lite extra för att få den rätta känslan.

Hoppas du slipper dra på dina öronproblem så länge till!
/Asti