Forum > Demolåtar
Dividend - Kylig vind i natten
MaxB:
Dynamiken och melodin en dryg minut in är det som ger mig mest behållning.Fattar inte hur man kan klicka istället för att spela på ett keyboard.
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.11.2011, 00:27:17 ---Dynamiken och melodin en dryg minut in är det som ger mig mest behållning.Fattar inte hur man kan klicka istället för att spela på ett keyboard.
--- Slut citat ---
Ja, det är den enklaste melodin i hela stycket, så det är väl därför. Alla klassiska kompositörer sätter sina noter i cubase eller notsättarprogram, av skäl som snabbhet, överblicken, kvalitén på det som komponeras.
Förstår du nu? :)
--- Citat från: 1up skrivet 31.10.2011, 21:15:57 ---Känns mäktig med ett moget pondus! :)
--- Slut citat ---
Tack 1up! :)
--- Citat från: equality skrivet 31.10.2011, 19:03:23 ---Jättefint Per. Lyssnat några gånger. Melodiöst och med feeling i spelet. Slaviskt och lite kinesiskt i mina öron.
--- Slut citat ---
Det är lite nordisk melodik också, funderar på en ny version där det kinesiska dämpat. (Vet vilket parti du menar :unsure:)
Tack till alla tre för lyssning!
Asti:
Vackert stycke med fin känsla för dynamik och tempo!
Fattar inte heller hur du kan få det så varierat och "levande"
genom att "skriva" in noterna! Mycket skickligt!
/Asti
Ola:
halloy Div
det låter fint det här. och den låter klar som den är.
men om du tänker jobba vidare så skulle jag tro på ett dramatiskt akord break och en klassisk tonarts höjning
men men bara en tanke.
Mvh Ola
Dividend:
--- Citat från: Ola skrivet 04.11.2011, 02:07:54 ---halloy Div
det låter fint det här. och den låter klar som den är.
men om du tänker jobba vidare så skulle jag tro på ett dramatiskt akord break och en klassisk tonarts höjning
men men bara en tanke.
--- Slut citat ---
Jag funderade på nån mer markant harmonisk förändring, men troligen fixar jag bara lite smågrejer och gör färdigt del 2,3.. istället :) Tack för lyssning och tankar!
--- Citat från: Asti skrivet 03.11.2011, 17:21:11 ---Vackert stycke med fin känsla för dynamik och tempo!
Fattar inte heller hur du kan få det så varierat och "levande"
genom att "skriva" in noterna! Mycket skickligt!
/Asti
--- Slut citat ---
Kul att det gillas! Tack för dina öron :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida