Forum > Färdiga produktioner

Apostasy (KR körar)

<< < (4/9) > >>

Fuzzbub:
Ahh nya versionen är av en helt annan klass än första.  Bra!   Har egentligen inget att klaga på men jag tror att låten skulle må bra av att "skitas ner" ytterligare.  Kan hålla med den som tyckte att sången i såna här låtar ska få kämpa lite så ner med den och kanske lite längre bak dessutom.  Sen undrar jag hur det skulle bli om du körde åttondelar på highhat och kanske ride vid valda tillfällen.  Bör ge ett sjuhelsickes driv!     Gitarrsolot är grymt och gillas skarpt!  :)      Bra jobb Wernis!    /Fuzz

Eddi:
Har fortfarande lock för öronen men nog är tvåan betydligt bättre än ettan som jag inte vill skriva om just då när jag lyssnade mest pga av rösten som inte låg bra då. Mycket bättre i tvåan. Fullt drag på alla gitarrer och cymbaler är det också jag upplever lite mer bas i höger än i vänster men som sagt det kan ha med mina öron att göra.

Tokai:
Lyssnat både på ettan och tvåan och den senare är nog ett strå vassare. Fast jag upplever mig dålig på bedöma detta, eftersom det inte är riktigt vad jag brukar digga. Kanske basen suger åt sig lite för mycket av andra frekvenser? Det låter ihoptryckt på ett snyggt sätt. Mycket kompression i masterbussen?

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.10.2011, 07:23:32 ---Sången okejare nu! Bra start på låten och bra idé med unisona körerna. Tror jag vill vara med nästa vecka.
En riktig rökare är det. Gillar också övergången från refräng till vers.
Nu tänker jag inte på att det är nån stress att få med all text - har du kortat ner den eller är det bara omtagning av sången som trollat?

--- Slut citat ---
Nä, samma text. Men jag har lärt mig låten ordentligt samt att jag sjunger i ett annat, mindre pressat läge.
Du får gärna vara med och skråla. Det finns plats för fler. :)

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.10.2011, 09:50:42 ---Jag har bara hört senaste versionen, den låter ju bra, förde min tanke lite lätt Blue Öystercult, fast det var några år sen jag hörde dem. Helt rätt sång till låten.

Det enda jag kommer på att klaga på är att kompressorn inte verkar hinna med på solots första toner, för lång attacktid? Har samma problem själv med min utombordarkompressor när jag klipper in elgitarr, den har "automatisk" attack o release, vad nu det betyder. Till sång är den perfekt, men en plötslig taggig gitarr hinner den inte riktigt med på. Men du kan kanske bara korta attacktiden?

--- Slut citat ---
Kul att sången funkar. Får inte till det med kompressorn heller utan att mosa sönder spåret. Kommer nog att automatisera till slutmix. Vaket att upptäcka't.

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 18.10.2011, 12:02:19 ---Ahh nya versionen är av en helt annan klass än första.  Bra!   Har egentligen inget att klaga på men jag tror att låten skulle må bra av att "skitas ner" ytterligare.  Kan hålla med den som tyckte att sången i såna här låtar ska få kämpa lite så ner med den och kanske lite längre bak dessutom.  Sen undrar jag hur det skulle bli om du körde åttondelar på highhat och kanske ride vid valda tillfällen.  Bör ge ett sjuhelsickes driv!     Gitarrsolot är grymt och gillas skarpt!  :)      Bra jobb Wernis!    /Fuzz

--- Slut citat ---
Provade med åttondelar i ett tidigt skede, men tyckte det blev för punkigt, och det var inte det jag var ute efter. Även testat med ride, men det blev åt andra hållet. För snällt alltså. Så jag behåller. Tack ändå för synpunkten. Skoj att solot går hem.  :D

--- Citat från: Eddi skrivet 19.10.2011, 03:09:22 ---Har fortfarande lock för öronen men nog är tvåan betydligt bättre än ettan som jag inte vill skriva om just då när jag lyssnade mest pga av rösten som inte låg bra då. Mycket bättre i tvåan. Fullt drag på alla gitarrer och cymbaler är det också jag upplever lite mer bas i höger än i vänster men som sagt det kan ha med mina öron att göra.

--- Slut citat ---
Tack tack!

--- Citat från: Tokai skrivet 20.10.2011, 20:57:49 ---Lyssnat både på ettan och tvåan och den senare är nog ett strå vassare. Fast jag upplever mig dålig på bedöma detta, eftersom det inte är riktigt vad jag brukar digga. Kanske basen suger åt sig lite för mycket av andra frekvenser? Det låter ihoptryckt på ett snyggt sätt. Mycket kompression i masterbussen?

--- Slut citat ---
Har inte särskilt mycket kompressor alls på mastern faktiskt. Inte ens en limiter utan bara lite lätt analog warmth som patchen heter i Stillwells Event Horizon. Sångspåren och trummorna däremot har rätt mycket komprimering.

Fuzzbub:
Just!  Har inte hunnit med detta än.  Behöver du fler skrålröster Wernis?   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion