Forum > Färdiga produktioner
Apostasy (KR körar)
Jay Thomas:
Låter "rätt", rökig rock med "gammal" poesi! :)
Lyssnade direkt på tvåan och har inget särskilt att anmärka på, flyter på kalasbra!
bjurte:
Jepp! Mycket bättre! Allt sitter ihop liksom.
Vers sången påminner en del om The Cult faktiskt.. ;)
Wernborg:
--- Citat från: Clemens skrivet 16.10.2011, 22:05:41 ---Lyssnade på den gamla och tyckte sången inte funkade, nu låter det rejält bättre! Snyggt lirat! :) Låten som sådan är inte min kopp, men man kastas tillbaka till 70-80 talet å då skulle väl denna ha suttit som en smäck.. :)
--- Slut citat ---
Kul att förändringen märktes. Tack för lyssning.
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 16.10.2011, 22:16:35 ---Låter "rätt", rökig rock med "gammal" poesi! :)
Lyssnade direkt på tvåan och har inget särskilt att anmärka på, flyter på kalasbra!
--- Slut citat ---
Tnx man!
--- Citat från: bjurte skrivet 17.10.2011, 01:35:58 ---Jepp! Mycket bättre! Allt sitter ihop liksom.
Vers sången påminner en del om The Cult faktiskt.. ;)
--- Slut citat ---
Toppen. Tack för att du pekade mig i rätt riktning. :)
MaxB:
Sången okejare nu! Bra start på låten och bra idé med unisona körerna. Tror jag vill vara med nästa vecka.
En riktig rökare är det. Gillar också övergången från refräng till vers.
Nu tänker jag inte på att det är nån stress att få med all text - har du kortat ner den eller är det bara omtagning av sången som trollat?
Håkan Nilsson:
Jag har bara hört senaste versionen, den låter ju bra, förde min tanke lite lätt Blue Öystercult, fast det var några år sen jag hörde dem. Helt rätt sång till låten.
Det enda jag kommer på att klaga på är att kompressorn inte verkar hinna med på solots första toner, för lång attacktid? Har samma problem själv med min utombordarkompressor när jag klipper in elgitarr, den har "automatisk" attack o release, vad nu det betyder. Till sång är den perfekt, men en plötslig taggig gitarr hinner den inte riktigt med på. Men du kan kanske bara korta attacktiden?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida