Forum > Demolåtar
Always on my mind
MaxB:
Sjunger du på "hälsingelska" :unsure:
Gillar nerven i sången. Sången är inte bäst men den är så känslig att den är bra.
Ord som satisfied kan med fördel sjungas långsammare än du gör på slutet här.
Bra ljud tycker jag.
Håkan Nilsson:
Joxade lite mer med den. Lagt dit en elgitarr o en bas. Sen har jag sjungit om den och kopplade micken analogt genom Rane-kompressorn. Jag tycker nog det ljudet är bättre än det heldigitala.
Det är tack vare Willie Nelsons version jag törs sjunga den... Hörde att min röst låter ganska lik Willies ibland. Och hans "knorrande" går ju hem hos många.
Kommentarer på första versionens digitala sångljud (TLM102 - Audient Mico preamap - spdifkoppling till portan - digitala kompressorer) respektive nya versionens sångljud (TLM102 - Audient Mico preamp - XLR-kabel RANE DC24 - XLR - porta, ingen komprimering efteråt)
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-always-on-my
martinm:
Tycker att du har gjort jättesnygga smakfulla pålägg. Tyvärr är det lite textmissar alldeles i början. Ska vara såhär:
Maybe I didn't love you,
Quite as often as I could have?
And maybe I didn't treat you,
Quite as good as I should have?
Du har alltså kastat om ordningen och glömt ett "as".
MaxB:
Vid 172-partiet vill jag att du ska leta rätt på himmelska körstämmor! Då har du en låt för radions lugna favoriter. Du har inte lyssnat på mitt tips gällande ord likt ditt "satisfied". Sällan man hör nån snabba på det ordet så. Om du inte vill ta till dig mina tips kan du skriva det annars är det ingen idé att jag tipsar. Då kan jag låta bli att göra det.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: martinm skrivet 16.10.2011, 08:22:45 ---Tycker att du har gjort jättesnygga smakfulla pålägg. Tyvärr är det lite textmissar alldeles i början. Ska vara såhär:
Maybe I didn't love you,
Quite as often as I could have?
And maybe I didn't treat you,
Quite as good as I should have?
Du har alltså kastat om ordningen och glömt ett "as".
--- Slut citat ---
Hm. Jag har en utskriven textlapp som är skriven som jag sjunger. Det borttappade "as" gav jag fan i på flit, tyckte det blev lättare då. Pino.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida