Forum > Demolåtar
Always on my mind
Håkan Nilsson:
En liten cover i stillsam version. Gjorde den i kväll när jag ledsnade på TVn o längtade efter frun som jobbade kväll.
http://soundcloud.com/user7908154/always-on-my-mind
martinm:
Vore bra om du kan ladda upp filen till Kontrollrummet. Av någon anledning får jag aldrig något ljud just på soundcloud och det verkar inte gå att ladda hem filerna heller. :P
Håkan Nilsson:
--- Citat från: martinm skrivet 15.10.2011, 10:38:08 ---Vore bra om du kan ladda upp filen till Kontrollrummet. Av någon anledning får jag aldrig något ljud just på soundcloud och det verkar inte gå att ladda hem filerna heller. :P
--- Slut citat ---
Nu är den där. Inte mycket att kommentera egentligen. Hade en liten privat pm-diskussion med en proffsmixare, han tyckte det lät som att jag skurit lite mid o boostat topp, det vore bättre utan det tyckte han. Så jag har redan mixtrat en del med det. Har lagt dit en elgitarr och en bas med. Det har jävlats för mig här, min nya TC-kompressor gick sönder nästan direkt så den är på reparation. Jag tycker jag har ett liiitet svagt missljud nånstans i high mid, eller oxå är det min röst som är så där bara, eller oxå är det hjärnspöken.
Den har blivit ganska mycket spelad på Soundcloud fast den inte sticker ut alls, det är bara en gammal ballad rakt av, bara för att jag gillar att sjunga den så där, fast jag egentligen hatar min röst. Undrar hur folk hittar den överhuvudtaget? Googlar folk på "Always on my mind" och den dyker upp så?
martinm:
Det är en låt som jag inte har tröttnat på trots att den har spelats så mycket att den egentligen borde vara uttjatad. Gillar både Elvis o Willie Nelsons versioner. Snyggt munspel på din version också.
&ob=av2e
Tokai:
Snyggt.
En gitarr till som kompar lite diskret i bakgrunden och du närmar dig många av de covers som gjordes av J. Cash.
Hög kvalitet på inspelningen, ljudtekniskt.
Lite lustigt att din dialekt smyger sig in när du sjunger på engelska.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida