hoppas det går bra att jag skriver ett "gruppsvar"

först o främst - jo ordsvansarna ska redigeras - har pratat med Linn o hon var väldigt tydlig på den punkten

Divi... jag kör dubfritt

, däremot har jag klonad acke med full panorering i första halvan av verserna... jag förstår att det hade varit behagligare att ha Linn i förgrunden genom hela låten hehehe, men hela upplägget redan när jag skrev låten var att det skulle vara mitt perspektiv(vers 1), Irénes (ja damen i fråga hette så)perspektiv(vers 2) o det gemensamma perpektivet (brygga/ref + stick)
Eddi... jag har brottats jättemycket med trummorna, såväl liret som klang o nivå... kommer säkert att justeras ytterligare.. oj, att utnämnas till felande länken mellan Sting o MaxB, hmmm inga dåliga grejer om man säger så

.... ja Linn är ett guldkorn förvisso..
Marre... kul att du vill höra mer duett

men jag tror det är bra för låten att vi sjunger varsin vers också... jag o Linn kommer att fortsätta samarbeta, har i skrivande stund tre låtar på gång där vi delar på sången (på lite olika sätt), vi har varit i studion senast idag o jobbat..
Tokai... det är inte så jättemycket midi i den här låten, men en del är det... stråkarna i slutrefrängen förstås, hihat, baskaggen som eg är två olika kaggar i verserna o tre styck kagge i refrängerna... o så finns där en "kartongvirvel"(från ett hiphopset) som kanske hörs mest i verserna - den låter ju inte klokt egentligen men binder ihop trumkompet jäkligt effektivt samtidigt som den lämnar mycket luft till sång o annat som inte den riktiga virveln gör på samma sätt..
cymbaler, kantslag, ak. virvel och fills har jag spelat in själv när jag förgripit mig på studiosetet

ja just det... LDR är låttiteln, inte bandnamnet... förlåt om jag var otydlig... hmmm, fast vid närmare eftertanke framstår det som ett rätt bra bandnamn - tack för tipset

ja just det en gång till... det var österut

jättemycket tack allihop för fina kommentarer... uppskattas mycket..!!