Kontrollrummet

Asti - Jag kan se dig (ny version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hoppsan, har visst missat denna.
Mycket bra, behaglig och följsam. Kanske kunde du plocka bort några trumbreak här och var
då jag tycker att dom inte är 100%iga. Det blir maffigt med kören men kanske vänta några vändor
innan de kommer in. Solopartiet med cellon är trevlig, alltid bra med andningshål. Kanske upplever
jag den som för ensam? Kan tänka mig en andra cello eller viola som "kompar" lite bakom.
Också jag tycker att basen skulle kunna vandra lite i refrängen som motvikt till de mer raka sångtonerna.
Mot slutet, i fadeouten, modulerar du med sångrösten. Det gillar jag - kanske mer sånt överlag?


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hoppsan, har visst missat denna.
Mycket bra, behaglig och följsam. Kanske kunde du plocka bort några trumbreak här och var
då jag tycker att dom inte är 100%iga. Det blir maffigt med kören men kanske vänta några vändor
innan de kommer in. Solopartiet med cellon är trevlig, alltid bra med andningshål. Kanske upplever
jag den som för ensam? Kan tänka mig en andra cello eller viola som "kompar" lite bakom.
Också jag tycker att basen skulle kunna vandra lite i refrängen som motvikt till de mer raka sångtonerna.
Mot slutet, i fadeouten, modulerar du med sångrösten. Det gillar jag - kanske mer sånt överlag?
Jag var också inne på att vänta lite med kören, men det blev så tomt utan den!  :)
Tänkte också mer stråkar i cellopartiet, men fick inte till något bra och jag tycker kontrasten med den ensamma cellon
mot resten funkar ganska bra.
Basen funderar jag på att försöka utvecka. Får se om jag kommer på något som låter bra.
Kanske skulle man variera sången lite mer i refrängerna......får ta en funderare på det.
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
tycker till skillnad från de flesta att cellosolot faktiskt är lite för långt.. jag gillar att det är där men...

annars tycker jag att det är en jättefin låt, fin text, fint alltihop, visst lite Beatles/Lennonstämning men personligt och nära.