Gott att det funkar i alla fall allt utom 32 bits grejen på pluggarna men det är nog inte unikt man läser ju om att det kan bli problem med sånt i 64 bit os. Ja det är lustigt att man oavsett om man äger Win och har ett serienummer så måste man ändå antingen gå ut på nätet (och då måste man ju datorn funka) eller ringa och få ytterligare en kod. Det slipper man med osx det är bara att köpa för 299 spänn eller va det nu va och ladda hem från appstore, inga koder inget sånt. Men allt är inte guld som glimmar med apple heller dom har sina jäkla skumma idéer dom oxå.
Undrar föresten om det bara är att slänga i diskarna i en ny dator när det gäller win tror man åker på att ominstallera alla drivisar för den nya hårdvaran i bästa fall. Jag tror det går fortare att kopiera över allt du vill ha till den win disk som sitter i din gamla musikmaskin och installera om eventuella program du vill ha. Med osx går det men inte win det är jag ganska säker på, i alla fall inte smärtfritt.
Skoj att det verkar bli den där enorma skillnaden som jag trodde att du skulle tycka att det var när du jämför med den gamla. Jag tror du kommer att få svårt att få den här att säga nej tack inga mera pluggar nu

. Sen när SSD kommer ner i pris för lite större diskar så kan du lägga alla dina samplings bibliotek på såna och det kommer att bli ännu snabbare och bättre på alla sätt.