Kontrollrummet

Clemens feat Micke - Rain

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil



LÅTNAMN: Rain
ARTIST:GRUPP: Clemens feat Jonnerstone & Effluence
GENRE:  Electronica
LÅTLÄNGD: 4:51
KOMPOSITÖR: Clemens & Jonnerstone, Effluence
Sång &Text: Jonnerstonne
Spoken Word: Effluence
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3


"Effluence" Spoken Word"

Bio: Effluence has been writing poetry since her early teen-age years and preforms her productions mainly in the form of spoken word drama.Most of her preformances stem from her passion about topics regarding womans rights, rascism,violence,religious, and political contraints.


Nu är konstruktionsarbetet klart, ett år senare typ.. :) Nya loopar bla från "Swedish-house-mafia". Ny basgång och nytt groove.. "Spoken-word" prylen är desamma och fick skruva till ganska brutalt pga dålig inspelning..
Nu med sång av Micke  :)
« Senast ändrad: 01.11.2013, 17:21:58 by Clemens »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Passar skitbra i nattradion, regn, bländande strålkastare, neon, xeon, loveon!
Gillar det direkt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Vääry najs! :) Snabbjobb eller ej men det var en riktigt bra regnlåt. Kanske, kanske lite väl använt tema m dock.
Själv stod jag och elda i ett oljefat men inte blev det någon musik ändå, möjligtvis sprak i fräs-dur... ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vääry najs! :) Snabbjobb eller ej men det var en riktigt bra regnlåt. Kanske, kanske lite väl använt tema m dock.
Själv stod jag och elda i ett oljefat men inte blev det någon musik ändå, möjligtvis sprak i fräs-dur... ;)
...majmollmindur7/9/12 non-ackord i åtta minuters ihällande regn!

Själv arbetade jag under plåttak då det regnade som värst ikväll.
Det var skönt men vi hade svårt att konversera med varandra, för det dundrade så in i sjöblöta Bethovens femma, från plåttaket.
« Senast ändrad: 11.09.2011, 22:11:09 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Girly

Gillar :) ’A slick production’. Cool röst som pratar också. Ibland är det bra att inte pilla för länge på en låt utan låta den första känslan bestå (bara min åsikt). Sen tror jag att man kan väcka dig mitt i natten och du gör en superlåt och mix med för den delen. Så… nu har din fanclub talat!  :lol:
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
I like :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Riktigt gött sväng i denna... Men i min musikvärld, som inte består av särskilt mycket electronica så kan jag tycka att den blir lite tjatig efter ett tag, men jag vet ju samtidigt att det är till för dansgolvet detta & där borde den sitta som en fläskläpp..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härligt driv i låten och skitsnygg mix!
Sången/talet är lite "svischig", lite vass och skulle behöva lite de-esser tror jag!
Den är nog aningen stark också i förhållande till musiken......
Snyggt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjo!

Börjar med det jag tycker är negativt! Spoken word grejen låter inte alls bra i mina öron. För det första hittar jag inte rytmiken. Jag tycker att om man talar över musik så ska det finnas nån form av rytmik i talet. Nu låter det lite påslängt. Klipp upp stavelserna och få talet att svänga lite till musiken. Det hade iaf jag gjort  :) (kolla gärna "exit" med korea, där jag klippt ut delar av Ted Kennedys begravings tal till JFK och satt ihop så att rytmiken samt texten passade låten. Det tyckte jag själv blev jäkligt bra, men tog också en hel dag att få till  :D, eller valfri låt med Chrome  :lol:)
Sen vet jag inte om du sidechainar musiken mot talet? Det låter som om musiken duckar när talet kommer in. Så det blir lite som när en radiopratare påar en låt. Musiken ligger lägre i volym tills han/hon pratat färdigt och då släpps volymen upp. Jag skulle helt klart vilja att talet blev en del av låten, både vad gäller mix och rytmik. Då tror jag även att man skulle tå åt sig talet och "höra" det bättre

Resten är som vanligt jäkligt bra. Skönt repetativt och meditativt. Sköna ljud som limmar bra med varandra. Kanske lite för "housigt" piano. Skulle i mina öron vara lite snyggare med ett mjukare anslag på pianot. Sångdelen är skönt inmixad. Som sagt allt annat tycker jag låter grejtans. Lät kanske väl neggo ovan, men eftersom spoken word delen är en stor del av låten så kände jag att jag behövde ventilera mina tankar  ;)

Ha't gött!

Micke


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Passar skitbra i nattradion, regn, bländande strålkastare, neon, xeon, loveon!
Gillar det direkt!


Nice!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vääry najs! :) Snabbjobb eller ej men det var en riktigt bra regnlåt. Kanske, kanske lite väl använt tema m dock.
Själv stod jag och elda i ett oljefat men inte blev det någon musik ändå, möjligtvis sprak i fräs-dur... ;)

Ungefär som "love" då...  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Gillar :) ’A slick production’. Cool röst som pratar också. Ibland är det bra att inte pilla för länge på en låt utan låta den första känslan bestå (bara min åsikt). Sen tror jag att man kan väcka dig mitt i natten och du gör en superlåt och mix med för den delen. Så… nu har din fanclub talat!  :lol:

Ja, kul att gå från "ax till limpa" ibland, men skall nog kolla öve lite ändå.. :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt gött sväng i denna... Men i min musikvärld, som inte består av särskilt mycket electronica så kan jag tycka att den blir lite tjatig efter ett tag, men jag vet ju samtidigt att det är till för dansgolvet detta & där borde den sitta som en fläskläpp..


Dags å vidga välden?  :D Själv gillar jag det monotona men den får ju inte upplevas som tjatig... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Härligt driv i låten och skitsnygg mix!
Sången/talet är lite "svischig", lite vass och skulle behöva lite de-esser tror jag!
Den är nog aningen stark också i förhållande till musiken......
Snyggt!
/Asti

Skoj att du gillar! Sången/talet är inte bra inspelat om man säger så. riktigt dåligt faktiskt. Men har försökt få till det ändå. Verkar som
de som sysslar med "Spoken word" tycker det är coolt med massa skumma effekter, ligger bla delay å reverb som inte är så mycket att göra åt. Men skall köra en vända till...  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjo!

Börjar med det jag tycker är negativt! Spoken word grejen låter inte alls bra i mina öron. För det första hittar jag inte rytmiken. Jag tycker att om man talar över musik så ska det finnas nån form av rytmik i talet. Nu låter det lite påslängt. Klipp upp stavelserna och få talet att svänga lite till musiken. Det hade iaf jag gjort  :) (kolla gärna "exit" med korea, där jag klippt ut delar av Ted Kennedys begravings tal till JFK och satt ihop så att rytmiken samt texten passade låten. Det tyckte jag själv blev jäkligt bra, men tog också en hel dag att få till  :D, eller valfri låt med Chrome  :lol:)
Sen vet jag inte om du sidechainar musiken mot talet? Det låter som om musiken duckar när talet kommer in. Så det blir lite som när en radiopratare påar en låt. Musiken ligger lägre i volym tills han/hon pratat färdigt och då släpps volymen upp. Jag skulle helt klart vilja att talet blev en del av låten, både vad gäller mix och rytmik. Då tror jag även att man skulle tå åt sig talet och "höra" det bättre

Resten är som vanligt jäkligt bra. Skönt repetativt och meditativt. Sköna ljud som limmar bra med varandra. Kanske lite för "housigt" piano. Skulle i mina öron vara lite snyggare med ett mjukare anslag på pianot. Sångdelen är skönt inmixad. Som sagt allt annat tycker jag låter grejtans. Lät kanske väl neggo ovan, men eftersom spoken word delen är en stor del av låten så kände jag att jag behövde ventilera mina tankar  ;)

Ha't gött!

Micke

Ja..jag vet inte om jag håller med om rytmiken, kan tycka att det funkar helt orytmiskt åxå. kanske en smaksak... men skall testa.  :D. Som jag skrev i Astis inlägg är talet inte så bra inspelat å dessutom massa delay å prylar.

Skall absolut ta en sväng till med rösten å se om man kan mixa den lite annorlunda.

När jag lyssnar nu,  när tummorna kommer in, så ligger en synthfigur som är lite fult spelat..den ska bort i alla fall.
  :D. Bock för synpunkter!  :)   


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Snyggt clemens en riktigt skön låt du har snickrat ihop! :)


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Sitter o njuter av.........bastrumman faktiskt....


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Sitter o njuter av.........bastrumman faktiskt....

Då får jag rekommendera min nya CD bestående av endast baskaggar  :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fascinerande att lyssna på dina alster med mäktiga klanger och "moderna" sound (kan inte komma på nåt bättre uttryck). Disco med feeling. Pianot låter lite plastigt i mina öron men det kanske tillhör genren. Vem är det som pratsjunger? Sexigt och suggestivt. Jag skulle gärna vilja ha något break, middle-eight, stick eller så men det är jag det. Låter klart för dansgolvet hur som helst.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fascinerande att lyssna på dina alster med mäktiga klanger och "moderna" sound (kan inte komma på nåt bättre uttryck). Disco med feeling. Pianot låter lite plastigt i mina öron men det kanske tillhör genren. Vem är det som pratsjunger? Sexigt och suggestivt. Jag skulle gärna vilja ha något break, middle-eight, stick eller så men det är jag det. Låter klart för dansgolvet hur som helst.

Kul att du gillar! Skall ses över...  :)



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Förra versionen var klart bättre! Den här är totalt intetsägande! :mellow:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Förra versionen var klart bättre! Den här är totalt intetsägande! :mellow:
/Asti

Ja..Jag vet inte, vad tror du om den här versionen  :unsure: 



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Förra versionen var klart bättre! Den här är totalt intetsägande! :mellow:
/Asti

Ja..Jag vet inte, vad tror du om den här versionen  :unsure: 


Det här är mycket mer originellt, jag skulle t.o.m. vilja säga gränsöverskridande!
Här finns en tydlig "hook", som skiljer sig klart mot den mer svårbegripliga grunden....
Helheten präglas av en "blue" feeling, men man kan ändå skönja det ljusa budskapet!
Mixen är klanderfri, man kan klart urskilja detaljerna och bredden fyller hela perspektivet.
Ser att du har skurit en hel del i botten, men det är absolut inget som förtar helheten.
Vad har du förresten använt för pluggar? Jag upplever det i alla fall väldigt naturtroget.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Normalisera på mastern.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Förra versionen var klart bättre! Den här är totalt intetsägande! :mellow:
/Asti

Ja..Jag vet inte, vad tror du om den här versionen  :unsure: 


Det här är mycket mer originellt, jag skulle t.o.m. vilja säga gränsöverskridande!
Här finns en tydlig "hook", som skiljer sig klart mot den mer svårbegripliga grunden....
Helheten präglas av en "blue" feeling, men man kan ändå skönja det ljusa budskapet!
Mixen är klanderfri, man kan klart urskilja detaljerna och bredden fyller hela perspektivet.
Ser att du har skurit en hel del i botten, men det är absolut inget som förtar helheten.
Vad har du förresten använt för pluggar? Jag upplever det i alla fall väldigt naturtroget.
/Asti

Använde 8mm plugg, naturtrogna vet jag inte om de var   :o


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Förra versionen var klart bättre! Den här är totalt intetsägande! :mellow:
/Asti

Ja..Jag vet inte, vad tror du om den här versionen  :unsure: 


Det här är mycket mer originellt, jag skulle t.o.m. vilja säga gränsöverskridande!
Här finns en tydlig "hook", som skiljer sig klart mot den mer svårbegripliga grunden....
Helheten präglas av en "blue" feeling, men man kan ändå skönja det ljusa budskapet!
Mixen är klanderfri, man kan klart urskilja detaljerna och bredden fyller hela perspektivet.
Ser att du har skurit en hel del i botten, men det är absolut inget som förtar helheten.
Vad har du förresten använt för pluggar? Jag upplever det i alla fall väldigt naturtroget.
/Asti

Använde 8mm plugg, naturtrogna vet jag inte om de var   :o

Jag kan inte iallafall inte skilja dom från riktiga. Hade nog iofs gissat på 10mm..... :unsure:
/Asti, plugghäst
« Senast ändrad: 23.09.2011, 13:58:05 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
120 dagar sedan det skrevs i tråden  :o Nytt arr nu i alla fall  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Minns inte exakt hur förra mixen var  B) så jag kan inte säga hur den här skiljer sig från förra.
Men det låter bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
tuff bas
snyggt ljud
låten påminner om (i mitt huvud only) Driving home for christmas  :wacko:
Har inte kunskaper för att ha några vettiga synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det låter snyggt som helhet - gott driv, men det här är väl dansmusik?
Det blir inget av med det nu - jag är ju nykter!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, riktigt fint driv och en skön bas!
Snygg mix, bra ljudbild. Det enda jag har att påpeka är att speakern/sångerskan
har lite vassa s-ljud och något för mycket reverb/delay.
Jag gungar loss lite för häftigt, tappar balansen och sträcker mig efter rollatorn -
missar och sätter tandprotesen i katten, som smugit sig in utan att jag märkt det,
kör knät i  modemet, som får in P2 och kör ut Carmina Burana på full volym i PC-högtalarna!
Katten kräks (gillar inte Karl Orff) på vår nya matta och just där landar jag.....
Den här ska jag lyssna mer på senare......  :)
/Asti
« Senast ändrad: 12.11.2012, 12:15:26 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Stackars farbror Asti. Här ligger katten i lugn och ro på mitt knä och sprider värme. En klapp ger en minuts spinnande. Total harmoni.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Not my cup of tea men satan vad duktig du är i prodden.....

Allt gott Ok  B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se