Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 10.09.2011, 18:35:40 ---Kul låt som svänger bra! Texten funkar också.
Håller med Wernborg på det mesta utom vad gäller orgeln - den tycker jag ska höjas.
Tror att verserna hade mått bra av en högre tonart, sången blir lite låg och ansträngd där....
Skön nylongitarr!
/Asti
--- Slut citat ---
Ersätta nuvarande elgura alltså. Hmm, det tål att tänkas på. Jag gillar den.
Vad borde göras med basen? Är den otydlig eller krävs den hemliga koden här nedanför?
Ska försöka lära mig den. Verkar vara nån slags nyckel till den Afrikanska savannen.
|-234----|-2345-7-|-234-6-8|-2345-7-|
Wernborg:
Jag kan prova att basa om du vill. :)
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.09.2011, 20:01:40 ---Jag kan prova att basa om du vill. :)
--- Slut citat ---
Ja, gärna! Jag är färdig med dagens övriga sysslor, så jag ska prova att lägga sången en oktav högre och prova att skapa den digitala blås-sektionen nu.
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2011, 19:51:38 ---
--- Citat från: Asti skrivet 10.09.2011, 18:35:40 ---Kul låt som svänger bra! Texten funkar också.
Håller med Wernborg på det mesta utom vad gäller orgeln - den tycker jag ska höjas.
Tror att verserna hade mått bra av en högre tonart, sången blir lite låg och ansträngd där....
Skön nylongitarr!
/Asti
--- Slut citat ---
Ersätta nuvarande elgura alltså. Hmm, det tål att tänkas på. Jag gillar den.
Vad borde göras med basen? Är den otydlig eller krävs den hemliga koden här nedanför?
Ska försöka lära mig den. Verkar vara nån slags nyckel till den Afrikanska savannen.
|-234----|-2345-7-|-234-6-8|-2345-7-|
--- Slut citat ---
Kanske inte så mycket elguran som att tydliggöra basen!
/Asti
MaxB:
Ok, tack för svar.
Håller på att spela in 10 midiblås-instrument och de låter inget vidare från ljudkortet men ska testa att processa lite. Spelar in följande stereospår
1) Tuba - - Trombone
2) Sax - Brass - Sax
3) Trumpet - - Muted Trumpet
Finns nån med några friska snabba tips på hur man processar MIDI-aktigt blås, så det låter bättrem helst som riktiga blåsinstrument?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida