Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H

<< < (6/21) > >>

Asti:
Härlig spelglädje och bättre instrumentljud nu!
Men rumsljudet på trummorna känns för "instängt" i mitten på något vis
jämfört med resten, som har en bredare stereobild. Kan du minska på reverbet
på trummorna alternativt hitta ett annat rumsljud som harmonierar bättre med resten,
samt bredda stereobilden på trummorna, så tror jag det blir mer enhetligt.
Skön låt! (Gillar särskilt gitarrerna i introt)

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2011, 00:03:03 ---Nyaste version - torsdag kväll 200915
Nu har jag fått hjälp från flera håll.
Tack för hjälp med
- Bas - Wernborg
- Trummor - PEROWITCH
- Saxofon - MikaelEdebro
- Bongo - MikaelEdebro

Hur fungerar mixen så här?
Har trummorna för hög volym eller är det bra så här?
Det är något med trumljudet, fasfel/eko, som jag inte förstår orsaken till (digitaltrummor)? Tips?

Jag vill komplettera eller växelspela med gitarriff eller solo mot saxofonen på de ställen där saxen är med, på sista delen, före och efter dubbelrefrängen.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_HoppaOchStudsa_10110916_featWernborgPerraMikaelEdebro.mp3[/mp3]

Hoppa och studsa - Text och musik: Max Backström

- Vers 1:
Jag springer uppför Hornsgatatan - jag springer i full panik
Jag närmar mig Slussen - vilken kalabalik
Du och jag och vi och ni - trodde allt var under kontroll
men hur mycket man än förbereder sig - det spelar ingen roll

- Refräng:
Hur mycket man än planerar - finns alltid nånting kvar
Då man tror man är i hamn - är många sjömil kvar

- Vers 2:
Vi lämnar Götgatsbacken - så fort benen bär
Den plats vi lämnat bakom oss - är inte den vi har här
Du och jag och vi och ni - trodde allt var under kontroll
men hur mycket vi än förberedde oss - det spelade ingen roll

- Refräng:
Det är alltid nått man missar - sånt som ingen tänker på
Alltid göra den sista kollen - tills man är färdig att gå

- Stick:
Vi hoppar och studsar - och springer omkring - Studsa - Kom igen

- Refräng:
Hur mycket man än planerar - finns alltid nånting kvar
Då man tror man är i hamn - är många sjömil kvar
Det är alltid nått man missar - sånt som ingen tänker på
Alla gör den sista kollen - tills man är färdig att gå

--- Slut citat ---

aROCKER:
Skönt sväng!
Jag är lite kluven till virvelns ljud/komprimering...känns lite säreget och ger låten lite karaktär, samtidigt känns den för utsmetad mot den övriga produktionen som låter ganska öppen och livfull.
Skön text.
Skönt med Sax!
Bra sång!

Lite luddig bas...men det kan lika gärna vara min hörning just nu.

4/5 blir betyget...ett mer organiskt trummljud hade gjort det hela till en enhet och lite bredd på trummsetet.

Eddi:
Vojne vilket skönt Colab - det största du gjort va Maxen?
Riktig sax höjer allt väsentligt och det lilla saxsolot var ju det som saknades i föregpende versioner. Perre trummar på bra möjligen är inte ljudet optimalt men det hör inte jag riktigt. Mickes bongosar tycker jag inte att jag hör riktigt men det är kanske meningen? Wernis bas tycker jag låter lite brumlig kan man EQ:a något på den så att den blir klarare kanske?
Totalt sett en stark 4:a - med något bättre mix och en mastring skulle jag alla gånger vilja höra denna på radion flera gånger om dagen, man blir ju glad av den trots att jag inte fattar vad den handlar om. B)

MaxB:

--- Citat från: Girly skrivet 16.09.2011, 12:19:45 ---Blir verkligen på bra humör av den här låten :D ! åsså är jag tillbaka i min lilla festivalfantasi på Söder med folkfest, öl och ballonger. Tjohooo! :lol:
R.I.P. 'Paddgatan' ;) - det här blev ju kanon!!!
Lena

--- Slut citat ---

Tack för tipset på textändring! Om jag nu skulle få en bra video till den här låten tror jag den kan bli en viral succé på nätet!

--- Citat från: Asti skrivet 16.09.2011, 14:20:57 ---Härlig spelglädje och bättre instrumentljud nu!
Men rumsljudet på trummorna känns för "instängt" i mitten på något vis
jämfört med resten, som har en bredare stereobild. Kan du minska på reverbet
på trummorna alternativt hitta ett annat rumsljud som harmonierar bättre med resten,
samt bredda stereobilden på trummorna, så tror jag det blir mer enhetligt.
Skön låt! (Gillar särskilt gitarrerna i introt)

--- Slut citat ---

Trummorna kanske har en stereobreddare på sig, som man borde testa utan. Ska kolla upp den saken.

--- Citat från: aROCKER skrivet 16.09.2011, 15:07:51 ---Skönt sväng!
Jag är lite kluven till virvelns ljud/komprimering...känns lite säreget och ger låten lite karaktär, samtidigt känns den för utsmetad mot den övriga produktionen som låter ganska öppen och livfull.
Skön text.
Skönt med Sax!
Bra sång!
Lite luddig bas...men det kan lika gärna vara min hörning just nu.
4/5 blir betyget...ett mer organiskt trumljud hade gjort det hela till en enhet och lite bredd på trumsetet.

--- Slut citat ---

Tack ska kolla upp trummorna!

--- Citat från: Eddi skrivet 16.09.2011, 19:44:14 ---Vojne vilket skönt Colab - det största du gjort va Maxen?
Riktig sax höjer allt väsentligt och det lilla saxsolot var ju det som saknades i föregpende versioner. Perre trummar på bra möjligen är inte ljudet optimalt men det hör inte jag riktigt. Mickes bongosar tycker jag inte att jag hör riktigt men det är kanske meningen? Wernis bas tycker jag låter lite brumlig kan man EQ:a något på den så att den blir klarare kanske?
Totalt sett en stark 4:a - med något bättre mix och en mastring skulle jag alla gånger vilja höra denna på radion flera gånger om dagen, man blir ju glad av den trots att jag inte fattar vad den handlar om. B)

--- Slut citat ---

Vem gör inte det!  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion