Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H

<< < (4/21) > >>

MaxB:
Förändringar i dagens mix:
Det blev på tok för mycket, med mitt försök att härma en blåssektion, på tok för många toner och troligen fel sätt att spela på också. Vet inte om det jag gjort hittills duger som blås överhuvudtaget men har nu testat att minska de ställen där blåset kommer in.

Det känns som jag inte klarar mig utan min gamla sologura?  :( Den är med på denna version.
Jag gillar det elguran bidrar med, trots att de flesta upplever att låten är rörig (med den). Avvaktar Wernborgs racka-racka-idé, för att se vad han menar. Kanske sånt spel ska ersätta nuvarande elgitarr? 

Har inte gjort något mer åt basljudet, avvaktar om Wernborg har tid att lägga en bas för att testa den. Jag som inte har så tränade öron upplever som sagt att basen går fram bra i mina lyssningar.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_HoppaOchStudsa_10110911.mp3[/mp3]
Kommentarer:
Girly, idén med festivallåt på söder är inte så dum! Jag avvaktar om det kanske kan bli en sån ändring av texten, jag gillar idén!

Jay Thomas, såg du min kommentar på din senaste låt jag hittade på soundcloud? Det partiet lät precis som jag kommenterade i låten - kul att du får instrumenten att tala! Jag har svårt att få till sån soundscape som du är mästare på att skapa, det jag spelar är en helt annan typ av musik och ja, Aston Reimers Rivaler har inspirerat mig!

Eddi:
Du har mail på shivas - har inte lyssnat på senaste - men jag tycker blåset lät rätt så hyfsat på den förra jag.

Edit: Nu har jag lyssnat på senaste och tycker att det låter syntbrass enbart om det blåset.

Eddi:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 11.09.2011, 11:22:00 ---Ruggigt bra! :) Inte så afrikanskt som du beskrev, kommer mer att tänka på Aston Reimers Rivaler och Dag Vag.  ;)

Låten hjälpte även mig att fatta beslutet att lägga av med musiken. Kommer aldrig komma i närheten av en sådan spelglädje och melodimakeri. Att hålla ner ett g majmollmindur7/9/12 non-ackord i 8 minuter, klarar vem som helst av...

--- Slut citat ---
Nope

karl:
Hmm...lätt att ryckas med i gunget och även om det här ligger far away för mig så...försök att få texten mer anpassad till melodierna så att det kommer naturligare i avsluten och ska bli kul att höra när alla lagt sig i ;) och byter du orgel mot dragspel så kommer du i ett annat läge som kanske mer känns igen här i Sthlm..."men du gör som du vill, det har du alltid gjort"Citat: Efraim Långstrump allt gott karl

MaxB:
Wernborg har knallat in i Studion för att bjuda på sina basala afrika-rytmer (har dock kvar min bas på D, C#m, Hm, E-delarna). Wernborg har också visat var racka-racka skåpet står, så jag har testat nån sån variant på min elgitarr. Ska vänja mig vid det ett tag men antar att jag får öva på det lite mer för att få det tajt hela vägen. Vill också ändra den taskiga betoningen i texten
Vi hoppar och studsar - och spriiinger omkring och plocka in ett soloparti efter det.

Har fixat en del till med blåset och kompletterat med lite annat saxofonspel men har inte fått till volymnivåerna på de nya saxpartierana.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_HoppaOchStudsa_20110911b.mp3[/mp3]

Tänker vidare på Girly-varianten av text och där kan det bli fler ändringar i texten nu i veckan.
Tror det blir nånting som innehåller följande:

Jag springer uppför Hornsgatan - jag springer i full panik
Jag närmar mig slusen - vilken kalabalik

Vi lämnar Götgatsbacken - så fort benen bär
Den plats vi en gång lämnat - är det inte den vi har här?

Attans kul låt att spela, gillar den verkligen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion