Ny version fredag kväll. Låter trummorna bättre nu? Saxen gör mer än tidigare. Bongo hörs mer.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_HoppaOchStudsa_10110916_featWernborgPerraMikaelEdebro.mp3[/mp3]
Kommer man som ny till den här tråden så är det minst sagt snurrigt.
Men jag fattar inte varför saxen bara spelar en gång i versen (alltså första delen) Likadant i det instrumentala efter verserna.
Gillar inte att virveln så är otypiskt utomeuropeisk (afrikansk).Alltför markerad, borde ligga på en annan markering, kanske lite mer reaggie eller nåt
Just nu saknar jag luft i produktionen. Kompguran maler på och och släcker all syretillförsel. Visst, det är en snabb låt men luft gör den inte mindre snabbare. Bas, trummor och enkel plockgitarr öppnar upp låten.
Din sång är skitbra. Verkligen på hugget. Det vore coolt med ett studsande delay i slutet på vare sångfras
Då jag lägger in en ny version lägger jag den alltid både i sista inlägget och första. Lätt som en plätt!

En funktion jag tycker är fiffig i en webläsare är att man längst ner på sidan kan se vad en länk pekar på, då man håller markören (handen) stilla över en länken. Då kan man kolla om det är samma sökväg och filnamn på länkar på olika ställen.
Vet inte säkert vad du menar med saxen? Menar du det jag gör med MIDI-instrument på mitt ljudkort i första delen av låten eller menar du det som är Mikael Edebros riktiga saxofon på slutet?
Om du menar i början så kan det vara så att jag ville omväxla och börja lite och sen fylla mer...
Om du menar på slutet är orsaken att då man är otränad blir man helt slut i läpparna efter att ha spelat ett tag och då klarar man inte att spela längre. Det är dagens sanning! I nuvarande version har jag klippt och flyttat toner en del i saxofonspåret och kopierat det första så att det finns mer av den levande saxofonen. Jag funderade innan på om den istället skulle växelspela mot en gitarr men jag tror det blir OK så här.... Tacksam för tankar och kommentarer!
Hela trumpaketet tycker jag låter mycket bättre nu i fredagkvällens version utan den stereobreddare som tidigare låg på trummorna och placerade dem i ett annat rum än övriga instrument. Den markering trummorna har gillar jag, Har fått några alternativa varianter av denna mycket kompetenta trummis och jag gillade den här versionen mest, till den här låten.
Jag tänker inte på att det saknas luft i produktionen, gillar att den är tät. Men jag har komprimerat mastern efteråt så kanske saknas det dynamik som borde finnas? Är det så?
Kompet består genom hela låten av de två nylonsträngade akustiska gitarrerna på varsin sida och en elgitarr som hörs mer då sången inte pågår. Det är en stereobreddare på det spåret.
Sen finns Orgel med hela tiden. Ibland snurrar lesliet snabbare ibland långsammare. Men det kanske inte märks?
Hur upplevs basen. Jag har fått en del kommentarer men är intresserad att veta hur fler upplever basljudet.
Tack för tyck om sången, försöker att vara på hugget. Studsande delay hmmm... skulle det vara nått?