Kontrollrummet

Asti - När tiden är ur led (ny version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ville göra en för mig lite annorlunda låt i stil med Dylan's "Corina, Corina" (stavas det så?),
men i stället för en kärlekssång blev det en flummig fundering över världens orättvisor.....
Vill gärna veta vad ni tycker framför allt om arret! För mycket instrument? Är kören malplacerad?

Ändringar:
- Mindre reverb på sången och inte så mycket skuret i lägre frekvenserna
- Har höjt basen något
- Har höjt baskaggen

Titel: När tiden är ur led
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:27
År: 2011

När tiden är ur led
Jag sitter framför Teven och rannsakar mig själv
tänker att va' skönt nu är det äntligen helg
Men vad gör jag av min fritid, vad gör jag av mitt liv
medan tiden vandrar vidare med alltför raska kliv
Jag har hört att man ska fånga dagen och jag är nog rätt naiv

Försöker ringa in vad jag egentligen vill
Förverkliga mig själv eller jobba lite till
Kanske resa runt i världen - se vår vackra jord
Få komma som en gäst till alla dukade bord
Eller utforska det som är nära, som finns här tätt intill

Vi har väl alla drömmar och säkert några mål
där somliga är nöjda med att följa sin idol
Var och en bör vara sin egen lyckas smed
Men var ska man få krafter när tiden är ur led

En glimt av livets fasor dyker upp i bild
en verklighet där tillvaron inte är så mild
Jag tänker på min trygghet i detta lugna hörn
Och jag skäms och i mitt samvete känner jag en törn
Plötsligt är självkänslan i mig inte lika vild

Vi har väl alla drömmar och säkert några mål
där somliga är nöjda med att följa sin idol
Var och en bör vara sin egen lyckas smed
Men var ska man få krafter när tiden är ur led

Man måste kunna drömma och kunna ha begär
fastän andra lever i en fasansfull misär
Vi skänker några bidrag - dom kunde varit fler
medan mellanhänder skor sig på sedvanligt manér
Det är sorg och förundran man känner när man skådar vad som sker
« Senast ändrad: 21.09.2011, 21:41:18 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag hör en tradblues grund i botten, Tycker om din orgel som dyker upp då å då.
Bra text men är det inte lite för mycket myslunk a la Benny? (Benny=ett barnprogram som fanns när jag var liten)

Alla instrument hörs bra i mina lurar - bra mix enligt mig.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter kompetent om mix och inspelning. Leadsången tycker jag låter lite "locket på, och det vet jag att jag tyckt förut. Även om det nu skulle vara exakt så din röst låter i verlkligheten tycker jag ändå att den borde lättas lite i basen och vässas i toppen, för att den inte skall murra ihop sig med kompet.

Instrumenteringen tycker jag nog är en aning för mycket. Orgeln tycker jag slaskar till ljudbilden väl mycket. Gillar de spröda elgitarrerna som kommer in, hur är de inspelade? Körerna är snygga och välsjungna men blir lite för sentimentala för min smak.
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Så otroligt bra Peter - upp med texten. Dock är jag inte förtjust i mixen som gör att din sång läter som om den kom från ett runt vardagsrumsbord på nåt sätt - släpp ut den något.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fin text och fint framförande. Sången kommer fram bra och skönt med dessa körer. Det är något andra nämnt angående sången för att putsa lite till. Jag vet inte vad men om du inte skär bort så mycket bas i sången är det något som konkurerar med de lägre frekvenserna i sången då?
Jag undrar i den lyssning jag har nu om rösten skulle få mer kropp med mer basfrekvenser?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag hör en tradblues grund i botten, Tycker om din orgel som dyker upp då å då.
Bra text men är det inte lite för mycket myslunk a la Benny? (Benny=ett barnprogram som fanns när jag var liten)
Alla instrument hörs bra i mina lurar - bra mix enligt mig.
Ha det gott
Gurano
Harmonierna är väl inte helt överenstämmande med blues-tolvor o.d., men det är nog nånting ditåt.
Inga djärva "utflykter" i ackorden utan rätt traditionellt.
Vet tyvärr inte vad Benny är  :) men "myslunk" var väl lite av tanken, fast med ett snabbt gitarrplock bakom.
Kul att du gillar texte! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter kompetent om mix och inspelning. Leadsången tycker jag låter lite "locket på, och det vet jag att jag tyckt förut. Även om det nu skulle vara exakt så din röst låter i verlkligheten tycker jag ändå att den borde lättas lite i basen och vässas i toppen, för att den inte skall murra ihop sig med kompet.
Instrumenteringen tycker jag nog är en aning för mycket. Orgeln tycker jag slaskar till ljudbilden väl mycket. Gillar de spröda elgitarrerna som kommer in, hur är de inspelade? Körerna är snygga och välsjungna men blir lite för sentimentala för min smak.
Jag har skurit sången rejält i basen och förstärkt övre mellanregistret en del, men kanske inte tillräckligt.....
OK, du tycker orgeln ska bort. Gitarrerna är inspelade via en POD (Brit.classic, compression, reverb) och utpanorerade åt varsitt håll.
Vad menar du med "sentimentala" körer? Sliskiga? För ordinära?
Du tycker ändå mixen är OK verkar det som.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Så otroligt bra Peter - upp med texten. Dock är jag inte förtjust i mixen som gör att din sång läter som om den kom från ett runt vardagsrumsbord på nåt sätt - släpp ut den något.
Texten är uppe! Hur kan du höra att det är ett runt vardagsrumsbord?  :) (Vi har ett ovalt)
Jag ska se vad jag kan göra åt sång och mix!
Roligt att du tycker det är bra!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin text och fint framförande. Sången kommer fram bra och skönt med dessa körer. Det är något andra nämnt angående sången för att putsa lite till. Jag vet inte vad men om du inte skär bort så mycket bas i sången är det något som konkurerar med de lägre frekvenserna i sången då?
Jag undrar i den lyssning jag har nu om rösten skulle få mer kropp med mer basfrekvenser?
Jag har skurit i "basfrekvenserna" på sången eftersom jag brukar få kommentarer om att den låter för basigt!
Jag ska pröva lite olika varianter på sången, ev sjunga om......kanske mer reverb...?
Tack för lyssning och kommentar och roligt att du gillar text och framförande!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fantastisk text det här, måste bara trycka ur mig det. Rösten kanske har för mycket reverb snarare? Och jag hör mycket väl att det är ett runt bord försök inte lura i mig att det är ovalt på något sätt. <_<
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Fantastisk text det här, måste bara trycka ur mig det. Rösten kanske har för mycket reverb snarare? Och jag hör mycket väl att det är ett runt bord försök inte lura i mig att det är ovalt på något sätt. <_<

Ovalt är väl också runt   :D Så du har ju rätt  :lol:


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fantastisk text det här, måste bara trycka ur mig det. Rösten kanske har för mycket reverb snarare? Och jag hör mycket väl att det är ett runt bord försök inte lura i mig att det är ovalt på något sätt. <_<
Jätteroligt att du gillar texten!
Tja, jag har varit rätt försiktig med reverbet tycker jag.....men jag ska laborera en del med sången!
Jag kan gå med på en kompromiss - bordet är ovalt med inslag av runt!  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Härlig låt med ett budskap i "moll" o en melodi i dur
skön frassering och bra text  inga mellan händer här inte  :D

topp klass.

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig låt med ett budskap i "moll" o en melodi i dur
skön frassering och bra text  inga mellan händer här inte  :D

topp klass.

Mvh Ola

"Sens moralen" i budskapet tycker jag nog ändå är positivt....? Det var meningen i alla fall!  :)
Roligt att du gillar låt och text! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Härlig låt med ett budskap i "moll" o en melodi i dur
skön frassering och bra text  inga mellan händer här inte  :D

topp klass.

Mvh Ola

"Sens moralen" i budskapet tycker jag nog ändå är positivt....? Det var meningen i alla fall!  :)
Roligt att du gillar låt och text! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


ja inte är det nattsvart,,,,,mer  mellan hopp och vemod
tolkar jag det

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig låt med ett budskap i "moll" o en melodi i dur
skön frassering och bra text  inga mellan händer här inte  :D

topp klass.

Mvh Ola

"Sens moralen" i budskapet tycker jag nog ändå är positivt....? Det var meningen i alla fall!  :)
Roligt att du gillar låt och text! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


ja inte är det nattsvart,,,,,mer  mellan hopp och vemod
tolkar jag det

Mvh Ola
Nå´t åt det hållet ja!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Wow. Texten är fin. Det är ju just sådär som det är. Själva låten gillar jag också. Orgeln sitter skönt. Bra framfört. Texten lyfter denna låt rejält.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Wow. Texten är fin. Det är ju just sådär som det är. Själva låten gillar jag också. Orgeln sitter skönt. Bra framfört. Texten lyfter denna låt rejält.

Space

Roligt att du hittar något i texten som känns träffande! Och att även låten gillas!
Det råder lite delade meningar om orgeln, men mest positiva tror jag.... :)
Jag funderade först på att ha ett dragspel i stället, men då borde det nog varit ett riktigt,
dragspels-pluggen jag har är inte så realistisk....
Har nyligen också haft en idé att ersätta elgitarrerna med akustiska. Få se....
Jag tror också att i den här typen av låtar, när inget oväntat händer i melodi eller
harmonier, så är texten extra viktig.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Bra mix skön melodi med bra avslut på verserna.
Texten är Wow, hur kompetent som helst, inget ni kommer få från mig "ever"!?

Gillar virvelljudet också, det är tryck i det "trots" vispspel.

En detalj som jag inte hoppar jämnfota av är väl själva sångreverbet och eq:n på sången.
Hellre torrare sång med ytterst lite chorus och jäkligt litet rumsreverb för min del.

4/5 klart rofylld och mycket eftertänksam text i den högre skolan.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra mix skön melodi med bra avslut på verserna.
Texten är Wow, hur kompetent som helst, inget ni kommer få från mig "ever"!?
Gillar virvelljudet också, det är tryck i det "trots" vispspel.
En detalj som jag inte hoppar jämnfota av är väl själva sångreverbet och eq:n på sången.
Hellre torrare sång med ytterst lite chorus och jäkligt litet rumsreverb för min del.
4/5 klart rofylld och mycket eftertänksam text i den högre skolan.
Roligt att texten verkar funka!
Jag ska testa att dra ner på reverbet och inte skära fullt så mycket i de lägre frekvenserna,
det är fler som har liknande synpunkter! Vad menar du med "chorus"? Kören i refrängen?
Jag använder ingen chorus-effekt......
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag gillar beatet, alltså kompstuket, lite bluesfeeling å så. Men när det blir moll tappar beatet fart. Vore bättre med rena tre ackord hela vägen. Eller ändra på kompet i mollpartiet? Lite synkoper, typ, svårt att förklara i ord.
Finns det en baskagge?
Gillar mer versen än refrängen, tycker den känns alltför bekväm ala dina standards.
Bra sång som vanligt och texten. Önskar ibland att du trycker till mer i sången, betonar vissa partier som kräver extra uttryck.
Visst är texten ändå hoppfull


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar beatet, alltså kompstuket, lite bluesfeeling å så. Men när det blir moll tappar beatet fart. Vore bättre med rena tre ackord hela vägen. Eller ändra på kompet i mollpartiet? Lite synkoper, typ, svårt att förklara i ord.
Finns det en baskagge?
Gillar mer versen än refrängen, tycker den känns alltför bekväm ala dina standards.
Bra sång som vanligt och texten. Önskar ibland att du trycker till mer i sången, betonar vissa partier som kräver extra uttryck.
Visst är texten ändå hoppfull
Jag vill helst inte ha en "vanlig" 3-ackordare, så jag kollar hellre på vad jag kan göra åt kompet i mollpartiet. Det kan vara basen som stoppar upp....?
Kan väl hålla med om att "refrängen" är rätt standardmässig, men jag ville inte krångla till det alltför mycket den här gången. Eller var jag kanske bekväm... :rolleyes:
Får fundera lite på det där med att betona vissa partier extra..... Vet att jag har svårt för dynamikskiftningar. Men det är en intressant kommentar.
Texten är absolut hoppfull!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?
Skönt att höra att text och mix blev bra! Här var jag iofs fullt medveten om att det spelades in.  :)  Visste inte detta om Dylan faktiskt....lite lurig den där Bob!
Roligt också att du tycker att det hörs tydligt att jag menar vad jag sjunger! För det gör jag även om delar kan låta schablonmässigt.
Tyvärr har jag ingen CD på gång utan jag lägger upp mina låtar på min hemsida www.peterestberg.com och har även en
"samlingsskiva" på Spotify (som min son valt låtarna till  :o). Tänkte sätta ihop en samlingsskiva själv och lägga upp någon gång....
Till våren blir det ev ett samarbete med andra musiker med målet att få ihop en CD, som innehåller så mycket live-inspelade instrument som möjligt.
Det blir spännande. Får se vad det kan bli......
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?
Skönt att höra att text och mix blev bra! Här var jag iofs fullt medveten om att det spelades in.  :)  Visste inte detta om Dylan faktiskt....lite lurig den där Bob!
Roligt också att du tycker att det hörs tydligt att jag menar vad jag sjunger! För det gör jag även om delar kan låta schablonmässigt.
Tyvärr har jag ingen CD på gång utan jag lägger upp mina låtar på min hemsida www.peterestberg.com och har även en
"samlingsskiva" på Spotify (som min son valt låtarna till  :o). Tänkte sätta ihop en samlingsskiva själv och lägga upp någon gång....
Till våren blir det ev ett samarbete med andra musiker med målet att få ihop en CD, som innehåller så mycket live-inspelade instrument som möjligt.
Det blir spännande. Får se vad det kan bli......
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Åh fasen det låter ju jättespännande.....
Den här då jo som jag tidigare sagt är den kanon men nu när jag lyssnar känner jag att basen saknas jovisst den finns där men långt ifrån vad den kunde ha funnits där och det är väl samma referens gällande baskaggen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kanontext, och kanonmix av lagom stökiga instrument, ungf som Dylan ibland gjort när han bjudit hem musiker, visat dem en låtskiss som de sen spelat en eller två ggr utan att veta att Dylans tekniker spelat in allt i smyg och direkt gjort en platta av det. Jag gillar verkligen att det låter lätt o-arrat och o-repat.
Att det hörs så tydligt att du verkligen menar vad du sjunger är ju det allra bästa. Har du ingen cd på gång?
Skönt att höra att text och mix blev bra! Här var jag iofs fullt medveten om att det spelades in.  :)  Visste inte detta om Dylan faktiskt....lite lurig den där Bob!
Roligt också att du tycker att det hörs tydligt att jag menar vad jag sjunger! För det gör jag även om delar kan låta schablonmässigt.
Tyvärr har jag ingen CD på gång utan jag lägger upp mina låtar på min hemsida www.peterestberg.com och har även en
"samlingsskiva" på Spotify (som min son valt låtarna till  :o). Tänkte sätta ihop en samlingsskiva själv och lägga upp någon gång....
Till våren blir det ev ett samarbete med andra musiker med målet att få ihop en CD, som innehåller så mycket live-inspelade instrument som möjligt.
Det blir spännande. Får se vad det kan bli......
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Åh fasen det låter ju jättespännande.....
Den här då jo som jag tidigare sagt är den kanon men nu när jag lyssnar känner jag att basen saknas jovisst den finns där men långt ifrån vad den kunde ha funnits där och det är väl samma referens gällande baskaggen.
Ska kolla nivån på basen och var baskaggen tagit vägen!  :)
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det sköna back-beatet från Dylans version av Corrina känns igen annars låter det eget. Fint överstämmeriff på guran ger karaktär. Körerna är goa och arr med mix funkar bra. Gott stuk min herre!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det sköna back-beatet från Dylans version av Corrina känns igen annars låter det eget. Fint överstämmeriff på guran ger karaktär. Körerna är goa och arr med mix funkar bra. Gott stuk min herre!
Tanken var till en början att låta plockgitarrerna vara mer framträngande i stil med Corinna,
men jag fick inte till det på ett bra sätt, så jag fick komplettera med "riffgurorna" utpanorerade åt varsitt håll.  :)
Man hör dom bättre i lurar. Körerna blev väl halvlyckade tycker jag. Inte mer.
Skönt att arr och mix funkar! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lagt upp en ny version!

Ändringar:
- Mindre reverb på sången och inte så mycket skuret i lägre frekvenserna
- Har höjt basen något
- Har höjt baskaggen

Bättre? Klar....?  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rart stycke helt enkelt! Och bra innehåll i texten! Sången känns bra nu så jag har inte samma invändningar som tidigare.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Rart stycke helt enkelt! Och bra innehåll i texten! Sången känns bra nu så jag har inte samma invändningar som tidigare.
Rart? Skönt att sången blev bättre!
Tack för ny feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj jäsingen... Detta va skitbra.. Snygg melodi & en text som inte bara är bra utan man känner också igen sig..
Som alltid är det utfört på ett superbt sätt.. Fem plus på denna...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj jäsingen... Detta va skitbra.. Snygg melodi & en text som inte bara är bra utan man känner också igen sig..
Som alltid är det utfört på ett superbt sätt.. Fem plus på denna...
Oj jäsingen vad glad jag blir!  :D Roligt att jag verkar ha lyckats med texten.
Tack så jäsingens mycket för lyssning och kommentar!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj jäsingen... Detta va skitbra.. Snygg melodi & en text som inte bara är bra utan man känner också igen sig..
Som alltid är det utfört på ett superbt sätt.. Fem plus på denna...
Oj jäsingen vad glad jag blir!  :D Roligt att jag verkar ha lyckats med texten.
Tack så jäsingens mycket för lyssning och kommentar!  :)
/Asti

 :lol: :lol: :lol: :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rart stycke helt enkelt! Och bra innehåll i texten! Sången känns bra nu så jag har inte samma invändningar som tidigare.
Rart? Skönt att sången blev bättre!
Tack för ny feedback!
/Asti

Ja, RART!  :lol:
Det är ett fint betyg. Helt ofarligt och rart.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google