Kontrollrummet

Håkan Nilsson "Viola" Varit på denna ånyo

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Viola text o musik Håkan Nilsson
https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-viola-151101
Ja jag minns den dagen
när du mönstra på
Du bara stod på kajen
och lyste som en sol

Vi la till vid Gevalia
ini Gavleån
Knalla bort till Mc Donalds
jag var ett lyckligt barn

Sen for vi till Iggön
där vi törna in
Aldrig har jag sovit
så saligt skönt nån gång
Oooooo....

Timmar och minuter
sakta mak, sju knop
Att en sådan resa
måste ha ett slut

Nu är du borta Viola
allting blev förstört
Får jag nånsin leva
så intensivt igen?

Allt jag har är ett kort
på dig ini min båt
Med rufsigt hår i profil
och glittrigt hav bakom
Oooooo....

Solo

Nu är du borta Viola
allting blev förstört
Får jag nånsin leva
så intensivt igen?

Och allt jag har är ett kort
på dig ini min båt
Med rufsigt hår i profil
och glittrigt hav bakom
Ooooooo....

Ja jag minns den dagen
när du mönstra av
Alla våra resor
måste ha ett slut

Ja jag minns den dagen
när du mönstar på
Havet var en spegel
i livets illusion

Håkan Nilsson: Sång, elgitarr, akustisk gitarr, bas och munspel.
Tomas Persson: Trummor.

Ny sång o elgitarrer.
https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-viola-151101
« Senast ändrad: 01.11.2015, 20:24:02 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul med levnadsödesbeskrivningar. Hoppas inte allting blev förstört för att Viola är borta!  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det där är länge sen nu. Viola har sitt liv nånstans. Min status är sen 14 år som i "Skatön".  B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar det här! Härlig dynamik i ljudbilden, fin live-känsla.
Bra låt med snygga harmonier dessutom!
Måste vara skitkul att kunna spela in med riktiga trummor och gitarrförstärkare!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Snyggt inspelat som vanligt! Har inget att gnälla på vad gäller inspelning eller mix, tycker det låter klart och dynamiskt. Tryck där det behövs. Trummorna är inte förgrunden, men ändå med stor bredd på cymbalerna. Blir kanske utspritt i lurar, men det är väl inte så man skall lyssna egentligen. Glyn Johns method, I presume?

Texten måste jag bara fråga lite om. Kul att den utspelar sig i Gävle, och där jag håller till om dagarna. När utspelar sig texten egentligen? Vet inte när McDonalds kom till Gävle, men sedan 1992 är det ju omöjligt att ta sig in till Skeppsbrokajen med något högre än en roddbåt, och Gevalia flyttade från från skeppsbron ett par kvarter inåt land 1953!  ;) (Fast med den poetiska friheten får faktiskt platser ligga var de vill!)

Melodin fastnade vid en lyssning, och gillar bryggan vid "sen for vi till Iggön..." etc. Bra låt!
DON'T PANIC


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Snyggt inspelat som vanligt! Har inget att gnälla på vad gäller inspelning eller mix, tycker det låter klart och dynamiskt. Tryck där det behövs. Trummorna är inte förgrunden, men ändå med stor bredd på cymbalerna. Blir kanske utspritt i lurar, men det är väl inte så man skall lyssna egentligen. Glyn Johns method, I presume?

Texten måste jag bara fråga lite om. Kul att den utspelar sig i Gävle, och där jag håller till om dagarna. När utspelar sig texten egentligen? Vet inte när McDonalds kom till Gävle, men sedan 1992 är det ju omöjligt att ta sig in till Skeppsbrokajen med något högre än en roddbåt, och Gevalia flyttade från från skeppsbron ett par kvarter inåt land 1953!  ;) (Fast med den poetiska friheten får faktiskt platser ligga var de vill!)

Melodin fastnade vid en lyssning, och gillar bryggan vid "sen for vi till Iggön..." etc. Bra låt!
Hm. Det var i alla fall senare än 1953... Mitten av 90-talet typ. Vi åkte nog så långt det gick, där vilken bro det nu må vara sa stopp, och la till på norrsidan. Skulle kunna tänka mig att det tillkommit en bro till längre ut efter det. Är sällan där så jag har ingen koll.
Och ja, det är Glyns Johns-mickning, 4 mickar. OH inpanorerade till ungf kl 9 o 3.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Älskar att du sjunger på svenska och med din dundersköna dialekt!

Avundas dig som har ork/möjlighet att ha riktiga trummor. Klickade i "Follow" på soundcloud. Tänkte att jag skulle ge den siten en chans för att fylla det vakum som myspace lämnat efter sig.

Hade gött!
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Älskar att du sjunger på svenska och med din dundersköna dialekt!

Avundas dig som har ork/möjlighet att ha riktiga trummor. Klickade i "Follow" på soundcloud. Tänkte att jag skulle ge den siten en chans för att fylla det vakum som myspace lämnat efter sig.

Hade gött!

Jag har ju turen att ha en svärson som gillar att spela trummor mer än han gillar att vara full på gränsen till medvetslöshet om helgerna vilket inte varit fallet med andra spelpolare jag haft. Hans polare som spelar bas är lika taggad, det är fantastiskt...
Och ork? Menar du att det är lättsammare med programmerade trummor? Jag hatar sånt. Höll på som fan med en SR16 trumburk i flera år, det räcker för mig. Nu vill jag inte ens lära mig nåt nytt trumprogram... Hela grejen för mig med det här är lyckan att få spela in musikaliska ljud man gör själv. Om det till stor del ska bestå av färdiga grejer nån i silicon vallewy snott ihop kan man nästan lika gärna mima till en ABBA-cd med ett hopprep i handen som mikrofon, och säga; hör vad bra musik jag gjort! Fast det är ju bara min konstiga åsikt...

Vacuum? Läggs Myspace ner eller vad? Min egen åsikt om Myspace är att jag nästan aldrig orkat lyssna på musik där. Med så långsam uppkoppling som jag oftast har, tar det oändlig tid om jag klickar på en Myspacelänk. Efter en evighet dyker det upp så ini h-e med text att det tar en dag att läsa, klickar man sen på nån låt tar det år och dagar där med trots att det är mp3 med halvpissigt ljud. Jag tycker det är helt värdelöst. Fast Soundclound klarar WAV och inte måste laddas med MP3 går det nästan alltid direkt att lyssna där. Man kan väl länka till Youtube och nån server där man kan ladda upp stillbilder oxå antar jag. Vem orkar läsa allt som står på en Myspace?

Just den här låten Viola är jag ganska stolt över uppbyggnaden på. Den byter bla tonart tre ggr, går ena gången från dur till maj7, i reprisen tvärtom, från maj7 till vanlig dur. Den var inte lätt att mixa/mastra heller då den har fyra olika nivåer på mjukhet/aggresivitet och totalvolymen. Ändå upplever man den nog som en enkel låt. Men hur jag spelat gitarrerna klarar nog inte många av att lista ut. Hehe. Ursäkta om det här lät skrytigt, men det är en ganska komplicerad låt som ändå är lättlyssnad tycker jag.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Om det till stor del ska bestå av färdiga grejer nån i silicon vallewy snott ihop kan man nästan lika gärna mima till en ABBA-cd med ett hopprep i handen som mikrofon, och säga; hör vad bra musik jag gjort! Fast det är ju bara min konstiga åsikt...

Inleder med att citera dig Håkan, det du gör här är motsatsen, livfullt och bra drag i tagningen.
Sången blir lite väl opolerad/på gränsen till dåligt sjungen i starten av låten sedan är det som om du blir varm i kläderna och det stämmer till rejält på slutet.
Har tidigare kommenterat trummspelet negativt men på denna låt så driver killen bandet precis lagomt som det ska vara och inget halkande i pulsen upp och ner.
Sedan tycker jag att ljudet på dom är lite odistinkta/blöta/suddiga.
Hur är dom komprimerade och vilka mickar?

3/5 blir mitt betyg!
Starten på låten är för mig obegriplig...lite stökigare och då hade jag känt nån sorts charm men detta låter ju bara "vad!?"
Hade väl varit snyggt med bara munspelet och bas sedan hänger gitarrerna på själva "räkan" in i versen vid 0:13.

Slutligen: Soundcloud verkar mysigt är det en lätt historia att gå med i...säger som Edebro, dit måste man ju söka sig, har inte reflekterat över den förut.
Kör hårt!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Låter som en ballad från början som trissas upp i ett högre tempo
Förslag:.
Ändra till engelska (så att du kan tjäna lite stålar för det är en möjlig hitlåt)
Jag tycker det är en bra poplåt. Catchy sångmelodi


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

Den byter bla tonart tre ggr, går ena gången från dur till maj7, i reprisen tvärtom, från maj7 till vanlig dur.

Det där hängde jag inte med på.  Å andra sidan är jag urkass på musikteori.  Finns det maj7-tonarter eller menar du att du spelar maj7-ackord?

Sorry för off-topic.     /Novisen  (JEH)
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Om det till stor del ska bestå av färdiga grejer nån i silicon vallewy snott ihop kan man nästan lika gärna mima till en ABBA-cd med ett hopprep i handen som mikrofon, och säga; hör vad bra musik jag gjort! Fast det är ju bara min konstiga åsikt...

Inleder med att citera dig Håkan, det du gör här är motsatsen, livfullt och bra drag i tagningen.
Sången blir lite väl opolerad/på gränsen till dåligt sjungen i starten av låten sedan är det som om du blir varm i kläderna och det stämmer till rejält på slutet.
Har tidigare kommenterat trummspelet negativt men på denna låt så driver killen bandet precis lagomt som det ska vara och inget halkande i pulsen upp och ner.
Sedan tycker jag att ljudet på dom är lite odistinkta/blöta/suddiga.
Hur är dom komprimerade och vilka mickar?

3/5 blir mitt betyg!
Starten på låten är för mig obegriplig...lite stökigare och då hade jag känt nån sorts charm men detta låter ju bara "vad!?"
Hade väl varit snyggt med bara munspelet och bas sedan hänger gitarrerna på själva "räkan" in i versen vid 0:13.

Slutligen: Soundcloud verkar mysigt är det en lätt historia att gå med i...säger som Edebro, dit måste man ju söka sig, har inte reflekterat över den förut.
Kör hårt!
Trummorna är mickade med EV ND868 på kaggen (okomprimerad) Sennheiser E906 på virvel, (lätt komprimerad) Glyn Johns OH, över virvel/hihat TLM102, golvpuk/ride-sidan NT2-A (lätt komprimerade) Jag har läst massor av teori om att man bör komprimera trummor si och så, gillar det inte. Den attack som finns i en virvel från början kan inte göras bättre på så sätt att man plattar ut ljudet anser jag. Resten av världen anser säkert det är fel. Frågar man en riktigt välutbildad superljudtekniker om ljudet från en Stradivarius violin duger som det är utan kompressorer så skrattar han väl ihjäl sig. Korkade jag tycker det är som bäst utan kompressor. Ju mer jag lär mig om komprimering ju mindre använder jag av det.

Starten på låten är väl bra? Unisont munspel o gitarr.... en lätt förvirrande väntan innan det startar.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Låter som en ballad från början som trissas upp i ett högre tempo
Förslag:.
Ändra till engelska (så att du kan tjäna lite stålar för det är en möjlig hitlåt)
Jag tycker det är en bra poplåt. Catchy sångmelodi
Ja det är menat att ha olika attack låten igenom, från snäll ballad till rocknroll... Svår låt.
Engelska kan vara en bra idé. Nära musikpolare tycker det är en av mina bästa låtar. Men hur sjunger man om Gävle o Iggön på engelska? Kanske Google kan översätta. Hehe. Funderar på att göra en cd med blandat av svenska o engelska låtar.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil

Den byter bla tonart tre ggr, går ena gången från dur till maj7, i reprisen tvärtom, från maj7 till vanlig dur.

Det där hängde jag inte med på.  Å andra sidan är jag urkass på musikteori.  Finns det maj7-tonarter eller menar du att du spelar maj7-ackord?

Sorry för off-topic.     /Novisen  (JEH)
Jag är väl ingen expert heller, men det vanliga är ju att man först spelar ett D dur, sen Dmaj7. Jag hade problem att få ihop melodin med kompet på ett ställe tills jag testade att ta maj7 som första ackord och ett vanligt dur sen. En del jazzmusiker kan vägra att spela ett vanligt durackord i en låt, men i vissa fall blir det helt j-a fel att spela D7 eller Dmaj7 när det ska vara ett plain D. Rena maj7 tonarter finns det väl inte. Men första delen i versen går i G, andra i C, tredje i F. Inget vanligt förfarande precis.

Tackar för alla kommentarer.  ^_^

Soundcloud är kanon. Man slipper MP3-eländet. Om jag länkar till denna min sida:
http://soundcloud.com/you/tracks
och ni klickar PLAY på översta låten så spelas allihop upp i rad... Att det inte är miljoner ord, bilder o reklamskit tycker jag är skitbra. Och jag kan själv sitta och klicka fram o tillbaka mellan låtarna och höra efter om det tex är nån låt som har mkt mer bas än de andra, då är det bara att mixa om den.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Om det till stor del ska bestå av färdiga grejer nån i silicon vallewy snott ihop kan man nästan lika gärna mima till en ABBA-cd med ett hopprep i handen som mikrofon, och säga; hör vad bra musik jag gjort! Fast det är ju bara min konstiga åsikt...

Inleder med att citera dig Håkan, det du gör här är motsatsen, livfullt och bra drag i tagningen.
Sången blir lite väl opolerad/på gränsen till dåligt sjungen i starten av låten sedan är det som om du blir varm i kläderna och det stämmer till rejält på slutet.
Har tidigare kommenterat trummspelet negativt men på denna låt så driver killen bandet precis lagomt som det ska vara och inget halkande i pulsen upp och ner.
Sedan tycker jag att ljudet på dom är lite odistinkta/blöta/suddiga.
Hur är dom komprimerade och vilka mickar?

3/5 blir mitt betyg!
Starten på låten är för mig obegriplig...lite stökigare och då hade jag känt nån sorts charm men detta låter ju bara "vad!?"
Hade väl varit snyggt med bara munspelet och bas sedan hänger gitarrerna på själva "räkan" in i versen vid 0:13.

Slutligen: Soundcloud verkar mysigt är det en lätt historia att gå med i...säger som Edebro, dit måste man ju söka sig, har inte reflekterat över den förut.
Kör hårt!
Trummorna är mickade med EV ND868 på kaggen (okomprimerad) Sennheiser E906 på virvel, (lätt komprimerad) Glyn Johns OH, över virvel/hihat TLM102, golvpuk/ride-sidan NT2-A (lätt komprimerade) Jag har läst massor av teori om att man bör komprimera trummor si och så, gillar det inte. Den attack som finns i en virvel från början kan inte göras bättre på så sätt att man plattar ut ljudet anser jag. Resten av världen anser säkert det är fel. Frågar man en riktigt välutbildad superljudtekniker om ljudet från en Stradivarius violin duger som det är utan kompressorer så skrattar han väl ihjäl sig. Korkade jag tycker det är som bäst utan kompressor. Ju mer jag lär mig om komprimering ju mindre använder jag av det.

Starten på låten är väl bra? Unisont munspel o gitarr.... en lätt förvirrande väntan innan det startar.

Rätt komprimering gör mumma!
Lätt förvirring är det inte, det låter ...UNCOOL!
 ;)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det där med att rätt komprimering är mumma, det kan man ju fundera på.
Även om du A rocker är trummis och gjort mycket bra inspelningar så anser jag att jag på sistone fått till ett bättre trumljud än du. Det här med kompressorpluggar och kompressor/limiter i mastringen är som Kejsarens Nya Kläder, alla har blivit helt hjärntvättade att det är så det ska vara. Jag har lyssnat i timtal på kaggen med och utan kompressor, och det finns inte en chans att den låter bättre med kompressor. Man kan få den att höras lika starkt igenom hela låten med kompressor om man nu tycker det är mumma, det gör inte jag. Jag tycker det är kasst och icke levande. Lika om trummisen föjer ett klick låten igenom, urk, tempot ska ändras lite upp och ner.
En favoskiva jag har är "Trio", country o bluegrass med Dolly Parton o Emmelou Harris. Där hör man hela tiden att det stampas olika hårt på kaggen i olika partier av låtarna. Det gillar jag.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Det där med att rätt komprimering är mumma, det kan man ju fundera på.
Även om du A rocker är trummis och gjort mycket bra inspelningar så anser jag att jag på sistone fått till ett bättre trumljud än du. Det här med kompressorpluggar och kompressor/limiter i mastringen är som Kejsarens Nya Kläder, alla har blivit helt hjärntvättade att det är så det ska vara. Jag har lyssnat i timtal på kaggen med och utan kompressor, och det finns inte en chans att den låter bättre med kompressor. Man kan få den att höras lika starkt igenom hela låten med kompressor om man nu tycker det är mumma, det gör inte jag. Jag tycker det är kasst och icke levande. Lika om trummisen föjer ett klick låten igenom, urk, tempot ska ändras lite upp och ner.
En favoskiva jag har är "Trio", country o bluegrass med Dolly Parton o Emmelou Harris. Där hör man hela tiden att det stampas olika hårt på kaggen i olika partier av låtarna. Det gillar jag.

Hej!
Kul att du är nöjd med ditt trummljud, fast varför nämner du plattan Trio, där är det ju kompressor på trummorna och det hörs väl på The teddy Bears gamla dänga "To know him is to love him" där virveln är snyggt komprimerad!?
Dolly Parton´s pattar på den plattan är däremot inte komprimerade :wacko:

Sedan att man halkar upp och ner i en takt är aldrig bra! Men att det kan drivas på i olika partier är en helt annan sak i mina öron.
Och hundra nöjd med mitt egna trummljud är jag definitivt inte...kommer aldrig bli heller för förutsättningarna iform av rum finns inte riktigt.

Kör hårt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nä det är rummen vi inte har... Vi kanske ska spela in i ett folkets hus med sex meters takhöjd, stooort. Men i stället så blir det den där förbannade grejen att man måste skynda sig mer eller mindre, man kan inte lämna sina grejer hur länge som helst där.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Skön dänga Du fått till här.. Grym refräng..
Kul också att man känner igen platserna i texten..
Riktigt bra!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Har gjort om allt utom trummorna i den här. Pumpigare bas bla... Hoppas ljudet är bättre å.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Regn o skitväder gjorde att jag gav mig på den här igen.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har lyssnat men är inte överförtjust. Vänster acke tar över alldeles för mycket men i övrigt låter det som vilken Lundell-låt som helst förutom texten då som rimmar - inte alls - jag har svårt för det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Vänster acke? Vad är det det?

Edit: Du menar väl elgitarren som ligger lite åt vänster.... Ska ta ner den o även sången på några ställen....
« Senast ändrad: 14.06.2013, 02:54:43 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Gjort om, nya snyggare dubbade hö/vä elgitarrer, orgeln i mitten/stereo, ny sång, mer smooth sound.
Det är MP3an i huvudinlägget som gäller
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
De flesta av mina äldre låtar har ganska taskigt ljud, men backtracken jag har på minidisc till den här var rätt så skaplig, så jag mastrade stereospåret genom mina grunkor, SPL Maximizern är verkligen bra, fast skitsvår. Sen la jag på två nya elgitarrer som spelar melodierna o kompet unisont, min nybyggda stratotele till v o telecastern till hö.
Åsså ny leadsång plus två körstämmor.
https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-viola-151101
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)