Herregud vem fan bryr sig??? Köp skiten, vad kan hända liksom ?
Som Claes säger, det är precis samma program och är du rädd för att någon ska komma och kontrollera dig? Den risken är nog typ 0.00001 på miljarden typ....
Köp den direkt, annars kan du hälsa honom att jag kan köpa den av honom 
Mvh
Marcus
Jo, det blir nog en deal mellan mina polare. Dom bryr sig inte om ett mulitnationellt företags enfaldiga policy. Jag personligen anser som jag skrivit ovan att det är bättre att programmet används än ligger och samlar damm på en hylla. Vad sen personen heter eller har för profession som använder programmet tycker jag e fullständigt orelevant och snuddar mot fördomsfullhet. I detta fallet är det inte en fattig student som säljer, utan en ganska välbärgad sådan som säljer till en ganska fattig arbetslös kille.
Jag undrar dessutom att om ett sånt här ärende skulle gå till domstol, om Steinberg/Yamaha verkligen skulle kunna vinna laga rätt att hindra någon från att sälja sitt exemplar.
För att göra en annan dum jämförelse (jag tyckte nämligen inte OEM jämförelsen höll riktigt

). Jag är ägare av SIBA-kortet och några ggr om året har dom 20% på hela sortimentet för oss med SIBA-kort. Ponera att jag köper en Kaffebryggare för 80:- (som annars kostar 100:-) Men när jag kommer hem så inser jag att "nä....jag ska nog inte dricka kaffe, jag gillar ju te". Men vafan, den e ju oöppnad, så jag säljer den till min granne för 90:-, då blir hon glad för hennes bryggare gick ju precis sönder och hon tjänar en tia mot full reatail priset, och jag blir glad för att hon blir glad, plus att jag också tjänar en tia. Men då serru....då kommer farbror SIBA (a.k.a "the man in the box") och säger..."nänänä det där går inte, allt som köps under sibakundsdagarna är personligt och går inte att sälja vidare, tänk om alla skulle göra som du, då skulle alla sibakunder vänta till en sibakundsdag och sen köpa upp allt vad dom bara kunde och sen sälja vidare till andra utan SIBA-kort och då gör vi en massa fölust

".
Visst, det är en dåligt berättad historia och resonemnaget haltar mer än Zeb Macahan, men principen tycker jag ändå går fram.
En annan sak, varför får bara studenter rabatt? varför inte arbetslösa, ensamstående mammor/pappor, halvtidsandtällda mm mm. Det är ju onekligen diskriminerande på nåt sätt. Och sen fördomen om den fattiga studenten. Långt ifrån alla studenter är fattiga, framförallt inte av dom som valt att studera senare i livet, dom har ofta hunnit fixa sin ekonomi ganska bra. Då är nog arbetslösa och ensamstående föräldrar i mångt och mycket ännu fattigare.
Nåväl. Det är väl som någon sa tidigare i tråden ett buisnessval av Steinberg (och andra företag med samma erbjudanden) och dom eventuella "förluster" dom gör för att man säljer vidare sitt EDU-ex är nog medkalkylerade risker, annars hade dom ju sett till att täppa till den möjligheten på fler sätt än ett litet pressmeddelande eller officiell bekräftelse på att "ajabaja, det får ni inte göra enligt våra regler"