Forum > Demolåtar
karl-less is >MORE
karl:
Tack Max för lyssning...Vanlig baskagge (addictive) och tänkte lägga två seperata spår på "kören" men som du misstänkte har jag processat ett spår genom duochoir som blir lagom svajigt och har använt det i flera år nu till och från...Vad PG har för peronlig smak vet jag inte men tror det är för mycket country för honom ;)
Gurano... stränggnissel igen tror jag (lär mig aldrig) ska se om jag dränker in fingrarna i olja till the final cut ;)
Asti, tack för lyssning, jag har skurit rejält och det är lite tunt neråt för min egen smak men måste få ordning på frekvenserna och hitta någon slags defaultpryl för inspelningarna som funkar låt efter låt utan att det blir så skiftande kvalité...kul att du gillar / karl
Har försökt att ladda in den i KR:s spelare men får ett fel meddelande "Bad Request" ?? Anyone??
Gurano:
Nädå denna gång är det inte stränggnissel jag menar ... tror jag - låter inte så!
Även om det finns gnissel, men nu är det mesta av det på en bra nivå ;)
Jag hör det där ljudet på ett ställe till nu - ju mer jag lyssnar desto tydligare blir de liksom. Nu hör jag dem vid 0,46 och 2,54. Du gör som du vill med dem, men jag hade försökt jobba bort dem i alla fall - kanske att det ändå är gnissel ?!?
Ha de
/G
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 29.08.2011, 10:18:10 ---En ny pärla från Karl som förgyller måndagen!
Snyggt gitarrkomp och dom "tassande" visparna man känner igen.
--- Slut citat ---
Ja, så fick inte jag skriva det då...^^
Eddi:
Mysig låt med de gamla Karl-greppen o jag tror visst att PG skulle gilla.
jonnerstone:
Angående basfrekvenserna så handlar ju helt om vad det är du vill ha i dom nedre frekvenserna. Bas eller trumma eller sång eller gitarr osv. Låt inte två ljudklanger tävla om samma utrymme i basen då blir det bumligt och basigt på ett "fult" sätt. Jag tycker att du har skurit helt korrekt i ditt material nu. Nu har du nämligen gjort plats för ett fylligt basljud. Länkar till ett klipp av låten där jag helt sonika bara lagt på en synthbas ovanpå din mp3:a. Vet inte om det 100% rätt toner jag spelar eller så, det är heller inte mixat på nåt sätt, jag vill bara visa att du nu har utrymme att fylla ut botten med än vad som passar dig utan att det blir bumligt :)
[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/lessismorebas.mp3[/mp3]
Tycker du att det är ett övertramp att länka till ett klipp så här, så säg till så tar jag bort det omedelbums :unsure:
Låten i övrigt tycker jag är skitbra och den tilltalar mig verkligen!
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida