Forum > Demolåtar

karl-minnenas steg - ny version

<< < (2/6) > >>

karl:

--- Citat från: Clemens skrivet 18.08.2011, 08:53:20 ---Riktigt nice låt som vanligt  :rolleyes: Tycker ju du fått till en bra ljudbild! Om man vill ha den tajtare ljudbild, så kanske kolla på reverben som verka ligga på det mesta? Kör du några pluggar på masten?

--- Slut citat ---
Ja, ambiencereverbet och en waveskomprimering tror jag det är, har inte kollen men lägger alltid dom på slutregeln och har alltid gjort  :ph34r: / k

Jay Thomas:
Fin låt (trots texten?), fint spelat och grymt sjunget! :)

Reagerade också på reverbet, blir lite badrumsfluffigt ljud av det. Ner med det så tror jag att det känns lite tajtare ljudmässigt.

Sedan tänkte jag en vild tanke och det är att ersätta trummorna med likadana som Pat Metheny har på Last Train Home. Men, bara en vild tanke som skrivet.

Girly:
Skön låt att lyssna på. Gillar texten... beundrar dem som får till det på svenska  :)
(på www.freesound.org finns det dörrar som både öppnas och stängs  :lol:)

Håkan Nilsson:
Snyggt som sagt. Skönt med lugna låtar.
Otajt ljud? Kanske du kunde skära lite av lägsta basen, 50, 60 hz på basgitarr o kagge. Sången är lite ojämn på några ställen... Mixa om några ggr så är saken biff.

Till Girly som skrev att hon beundrade de som får till det på svenska.... Visste du att Ted o Kenneth Gärdestad alltid skrev sina låtar på engelska först? När de fått till dem skapligt påengelska översatte de dem till svenska!

MaxB:

--- Citat från: karl skrivet 18.08.2011, 09:48:49 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 18.08.2011, 08:53:20 ---Riktigt nice låt som vanligt  :rolleyes: Tycker ju du fått till en bra ljudbild! Om man vill ha den tajtare ljudbild, så kanske kolla på reverben som verka ligga på det mesta? Kör du några pluggar på masten?

--- Slut citat ---
Ja, ambiencereverbet och en waveskomprimering tror jag det är, har inte kollen men lägger alltid dom på slutregeln och har alltid gjort  :ph34r: / k

--- Slut citat ---

För tajtare ljud, tänk "Fripp"! Plocka bort det du alltid har gjort och gå vidare därifrån.
Varken gitarr eller mandolin finns nära lyssnaren, de badar i ett reverb, det är inte tajt men jag gillar det förbannat mycket.

Textrad på slutet saknar ett s
en sång hör långt bort från en avlägsen bar
en sång hörs långt bort från en avlägsen bar

Kul idé med "Jag går ut" (dörren stängs) han fortsätter höras där han avlägsnar sig i trapphuset bakom den stängda dörren.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion