Forum > Demolåtar
karl-minnenas steg - ny version
91:an:
Jag tror på mer närhet i sången genom att helt enkelt skippa dubben. Den känsliga stämman kommer mer till sin rätt då och blir till just solostämma. Dubbad sång behövs väl endast för att få det fylligare vilket inte tillför något i denna fina låt.
spacetrucker:
Jaha... va har vi här då... Skönt att lyssna till. Det som stör är det att sångdubbningen är en aning otajt här och där. Och virveln som är panorerad låååååångt ut. Slutet var överraskande och bra
Lite skruvande ännu så blir det hur bra som helst.
Space
Tokai:
Jag lyssnade på den här låten för nån vecka sen men kunde inte komma på nåt bra att skriva. Nu när jag hör den igen slås jag av hur bra melodin är!
Men jag tycker inte dubben ska vara där. Dels är det grymt svårt att få in en sån, sen är din röst bättre en bra och klarar sig på egen hand. Möjligtvis kan man förstärka vissa rader med dubb.
Slutet med dörren och fotstegen kan nog göras bättre. Förväntade mig att någon går nedför trappor, så att det naturligt tonas ner.
Burnin Sven:
Häftig låt men jag har ett par synpunkter :D
En sån här låt vill man ska ha det där täta men ändå avskalade akustiska typ "Nashville" soundet. En bred tät ljudbild med väl separerade tydliga akustiska instrument (räcker med ståbas, gura, mandolin och ev. kör) och max vispar på trummor som lirar väldig markerat men enkelt och återhållet. Skulle nog funka ännu bättre med congas om man hittade nån som kunde lira så som det ska i en sån här låt. Timingen på melodin och vissa val av noter skulle jag nog gjort lite annorlunda. Sjuan tycker jag inte heller fyller nån direkt funktion låter bara konstlat på nåt sätt liksom att det måste vara det i en bluesy sång.
Men bra som fan är det så missförstå mig rätt nu. Bra låt
Ola:
hej karl
jag tycker du ska kolla upp dubben lite i mixen sänk den eller ta bort den
ja tror det kommer göra susen
tack för en skön låt
Mvh Ola
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida