Forum > Demolåtar
karl-minnenas steg - ny version
Marruschkka:
Fin och vilsam låt!
Snyggt med dubbning, men hör på 2 ställen att det splittar; den första "finns kvar" och den sista "söker svar".
Kanske pytte mindre reverb, men annars tycker jag det sitter tajt det hela :rolleyes:
Bra text oxå.
/Marre
equality:
Suveräna engelska karllåtar men på svenska blir det än innerligare för mig. Vacker, omedelbar melodi och snyggt när du kryddar med "sjuan" i slutet av några fraser. Mandolinen är perfekt med fin teknik. Gillar metaforerna i texten. "Tystnaden är på sin vakt" och titeln i sig, "Minnenas steg" är vacker poesi. Tycker outrot funkar men fade-outen skall väl filas till?
Eloge till Jonnerstone för utförligt beskriven verktygslåda! Kommer jag att återvända till när jag mixar nästa gång. Stereoexpander på mastern förstår jag mig dock inte riktigt på. Fixar man inte stereobredden med panningen av de enskilda spåren?
karl:
Vet inte hur man lägger till den nya versionen???någon??
Eddi:
Gå till första posten ange ändra- fler alternativ längst ner - kryssa av nuvarande låt och spara. Gå till första posten igen - ändra lågg till text ny version i huvud - fler alternativ - browsa ny version - efter en stund spara.
MaxB:
I avvaktan på vetskap om vilken version jag lyssnar på (måste vara den första verren som tar lite för lång tid på sig att tona ut, i låtens slut) kommenterar jag två detaljer till som kanske ska petas i.
38 Lite ur takt på gitarrkompet till vänster
80 Allting har sagts lite otajt i dubben
Skön låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida