Kontrollrummet

karl-minnenas steg - ny version

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN: Minnenas steg
ARTIST/karl
GENRE: "blues:ig folkton"
LÅTLÄNGD: 3:45
KOMPOSITÖR:k
PRODUCENT: k
EV. MEDVERKANDE:k
TILLVERKNINGSÅR: 2009
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

En skiss...skulle vilja ha en tajtare ljudbild  :blink: hur göra???texten ??skilsmässotext? pretto??
Ny version men trodde man kunde ha den gamla kvar som jämförelsegrund  :unsure: men har följt era råd och spolat reverbet och lagt trummor som är lite lite  mer levande och la in en dörr och fotsteg (kan säkert göras mer subtilt ;):blink: men ???bättre ? sämre ??
Allt gott karl

Minnenas steg

Allt går i svart även ljuset är mörkt där jag står
på randen av avgrunden ser jag mig själv
inte den man från igår

glädjen är borta och skymmningen alltför kompakt
dialogen är bruten, linjen är död
tystnaden är på sin vakt

Pjäserna faller som käglor(stenar) runt mig
klockan har stannat på två
brädet är tomt,matt söker svar
bara sången som hörs på avstånd finns kvar

och jag går ut, ut med minnenas steg

Allting har sagts både en och två gånger förut
men vem är den mänskan som utan ett ord
alltid kan ta ett beslut
som en rinnande(porlande)bäck
tar sig motståndets minsta lag
på väg mot den älven som forsar fram
och mynnar i eget gulag

pjäserna faller som käglor(stenar) runt mig
klockan har stannat på tre
brädet är tomt, bara matt söker svar
en sång hörs långt bort från en avlägsen bar

och jag går ut, ut med minnenas steg
« Senast ändrad: 19.08.2011, 21:52:49 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Väldigt skönt att lyssna på. Hur menar du med tajtare ljudbild?

Gillar att höra en tolvsträngad (låter det som) så där drömskt i fjärran.
Gillar också tilltaget hur den kan avsluta i ett reverb-bad.

Hur menar du med tajtare ljudbild?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Tack Max...en klarare mer nyansrik där alla instrumenten hörs utan att allt bara klumpas ihop, en ljudbild som mer låter "skiva" än hemmafix... ;) får väl anlita en ljudtekniker  :ph34r:  / karl
« Senast ändrad: 18.08.2011, 01:30:44 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
reverbhavet är tänkt att komma efter att en dörr slagits igen ;) ( full med idéer ;) ) men jag hittade ingen dörr ;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt nice låt som vanligt  :rolleyes: Tycker ju du fått till en bra ljudbild! Om man vill ha den tajtare ljudbild, så kanske kolla på reverben som verka ligga på det mesta? Kör du några pluggar på masten?


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Riktigt nice låt som vanligt  :rolleyes: Tycker ju du fått till en bra ljudbild! Om man vill ha den tajtare ljudbild, så kanske kolla på reverben som verka ligga på det mesta? Kör du några pluggar på masten?
Ja, ambiencereverbet och en waveskomprimering tror jag det är, har inte kollen men lägger alltid dom på slutregeln och har alltid gjort  :ph34r: / k
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Jay Thomas

  • Gäst
Fin låt (trots texten?), fint spelat och grymt sjunget! :)

Reagerade också på reverbet, blir lite badrumsfluffigt ljud av det. Ner med det så tror jag att det känns lite tajtare ljudmässigt.

Sedan tänkte jag en vild tanke och det är att ersätta trummorna med likadana som Pat Metheny har på Last Train Home. Men, bara en vild tanke som skrivet.


Utloggad Girly

Skön låt att lyssna på. Gillar texten... beundrar dem som får till det på svenska  :)
(på www.freesound.org finns det dörrar som både öppnas och stängs  :lol:)
« Senast ändrad: 18.08.2011, 10:15:17 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Snyggt som sagt. Skönt med lugna låtar.
Otajt ljud? Kanske du kunde skära lite av lägsta basen, 50, 60 hz på basgitarr o kagge. Sången är lite ojämn på några ställen... Mixa om några ggr så är saken biff.

Till Girly som skrev att hon beundrade de som får till det på svenska.... Visste du att Ted o Kenneth Gärdestad alltid skrev sina låtar på engelska först? När de fått till dem skapligt påengelska översatte de dem till svenska!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Riktigt nice låt som vanligt  :rolleyes: Tycker ju du fått till en bra ljudbild! Om man vill ha den tajtare ljudbild, så kanske kolla på reverben som verka ligga på det mesta? Kör du några pluggar på masten?
Ja, ambiencereverbet och en waveskomprimering tror jag det är, har inte kollen men lägger alltid dom på slutregeln och har alltid gjort  :ph34r: / k

För tajtare ljud, tänk "Fripp"! Plocka bort det du alltid har gjort och gå vidare därifrån.
Varken gitarr eller mandolin finns nära lyssnaren, de badar i ett reverb, det är inte tajt men jag gillar det förbannat mycket.

Textrad på slutet saknar ett s
en sång hör långt bort från en avlägsen bar
en sång hörs långt bort från en avlägsen bar

Kul idé med "Jag går ut" (dörren stängs) han fortsätter höras där han avlägsnar sig i trapphuset bakom den stängda dörren.

« Senast ändrad: 18.08.2011, 11:19:10 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finstämt och vackert! Jättebra sång som vanligt, men dubbningen behöver tajtas till en aning.
Skulle nog också vilja ha sången lite närmre, lite mindre reverb.
Snyggt, sparsamt arr - gillar särskilt mandolinen! Bra text!
Tycker nog avslutningen kunde kortas ner något......
Härlig lyssning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Karl
Låter bra det här. tycker du fått till ett bra live ljud det låter som det är på "riktigt"

annars så är det bara ta bort reverb och se till att det man har spelat in är närmickat och med så lite naturligt reverb som möjligt
för att sedan lägga på reverb
o    s o v i d a r e  

skönt slut på låten .gillar

mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Snyggt och bra lirat och sjunget.

Tightare ljudbild? Börja med att plocka bort reverbet från mastern om det ligger ett sånt förutom på slutet då det ju är meningen som en effekt ( och en cool sådan....se till att hitta ett dörrljud nu, eller sampla en egen dörr  :)). Överaskande många här på Kr som använder reverb på mastern. Den enda anledning jag ser att göra det är om man vill få till ett sound som ska låta "live". Men vill man ha ett tight "studio" ljud så är det inte att rekommendera alls då reverbet snarare ger ett odefinierat intryck.

Reverbsätt dom spår du vill ha reverb på indivduellt. Komprimera, Eq:a (Städa bort onödiga basfrekvenser på alla spår),effektera dina spår så som du tycker passar. Skicka sen spåren till olika grupper. Jag brukar ha tre stycken summeringsgrupper. "Sång" dit jag skickar alla sångspår. "Instrument" dit jag skickar alla instrument spår, synthar gitarrer mm. "Trummor" dit jag skickar alla trummor och percussion. Lägg sen lite lätt kompressor på varje grupp och kanske Eq:a lite vid behov.
Alla tre grupperna går sen vidare till masterbussen.

Därefter så kör på dom pluggar du vill ha på mastern. I mitt fall brukar det variera men det vanligaste jag kör är: Eq-Kompressor-Stereobreddare-Eq-Limiter. (Stereobreddaren har jag börjat använda på inrådan av Clemens och är numera standard i min kedja  :))

Jag använder också ett relativt långt pre-delay på sångreverbet för att få ett nära och tight sångljud men som ändå smälter in bra i mixen, plus ett tempostyrt delay.

Finns nog dom som har andra tillvägagångssätt, men jag tycker själv att jag får till ett ganska bra och tight ljud på detta sätt  :)


Men jag gillar din låt som den är och tycker att det låter helt ok som det är. Dock tycker jag sången är lite för distanserad från musiken. Framförallt med den texten så vill man ha en lite mer "nära" sång så att det blir mer innerligt.

Najs!

Micke


« Senast ändrad: 18.08.2011, 12:11:23 by jonnerstone »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, mer närhet i rösten. Vettesjutton, överlag är det nog också för mycket reverb.

Jag tycker inte texten är pretto, även lallandet (refr?) låter jättebra!

Själva låten kan jag inte uttala mig om, det fastnade itne riktigt här! Men skönt gung, hade passat med skärgårdstext, eller lundelliskt "jag trivs bäst.."-text också ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tänkte på när jag lyssnade mer...vispen skulle kunna slå på varje taktslag, med betoning på första....?
Vet inte vad du menar med "tajtare", men detta kanske skulle ge mer "flyt" i låten....
En plockande (varje taktslag) gitarr skulle också förstärka detta tror jag.....
Om du vill ha en "fylligare" ljudbild, skulle tromboner ev passa som bakgrund på vissa partier. Det skulle iaf jag testa!  :)
En cello kunde också förstärka kompet. Men du kanske vill behålla ett sparsmakat arr?
Kören som finns med tror jag kan höjas en aning.
Oavsett - det är en jätteskön låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Fin och vilsam låt!

Snyggt med dubbning, men hör på 2 ställen att det splittar; den första "finns kvar" och den sista "söker svar".

Kanske pytte mindre reverb, men annars tycker jag det sitter tajt det hela :rolleyes:

Bra text oxå.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Suveräna engelska karllåtar men på svenska blir det än innerligare för mig. Vacker, omedelbar melodi och snyggt när du kryddar med "sjuan" i slutet av några fraser.  Mandolinen är perfekt med fin teknik. Gillar metaforerna i texten. "Tystnaden är på sin vakt"  och titeln i sig, "Minnenas steg" är vacker poesi. Tycker outrot funkar men fade-outen skall väl filas till?
Eloge till Jonnerstone för utförligt beskriven verktygslåda! Kommer jag att återvända till när jag mixar nästa gång. Stereoexpander på mastern förstår jag mig dock inte riktigt på. Fixar man inte stereobredden med panningen av de enskilda spåren?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Vet inte hur man lägger till den nya versionen???någon??
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gå till första posten ange ändra- fler alternativ längst ner - kryssa av nuvarande låt och spara. Gå till första posten igen - ändra lågg till text ny version i huvud - fler alternativ - browsa ny version - efter en stund spara.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
I avvaktan på vetskap om vilken version jag lyssnar på (måste vara den första verren som tar lite för lång tid på sig att tona ut, i låtens slut) kommenterar jag två detaljer till som kanske ska petas i.

38 Lite ur takt på gitarrkompet till vänster
80 Allting har sagts lite otajt i dubben

Skön låt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
I avvaktan på vetskap om vilken version jag lyssnar på (måste vara den första verren som tar lite för lång tid på sig att tona ut, i låtens slut) kommenterar jag två detaljer till som kanske ska petas i.

38 Lite ur takt på gitarrkompet till vänster
80 Allting har sagts lite otajt i dubben

Skön låt!
Tnx Max, ska väl lägga om sången så att den stämmer överens med texten och se över gitarren ;)  Ny version nu!!!
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Absolut mycket bättre nu. Dörren o stegen kan göras lite mer subtilt som du säger, men det gav iaf en poäng till outrot nu  :)

Läser att du ska fixa sången....och då tänker jag framförallt på dubben, så pass bra låt att den inte får falla på en otight dubb.

Grym låt som nu blev ännu bättre.

Micke


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Snyggt och bra lirat och sjunget.

Tightare ljudbild? Börja med att plocka bort reverbet från mastern om det ligger ett sånt förutom på slutet då det ju är meningen som en effekt ( och en cool sådan....se till att hitta ett dörrljud nu, eller sampla en egen dörr  :)). Överaskande många här på Kr som använder reverb på mastern. Den enda anledning jag ser att göra det är om man vill få till ett sound som ska låta "live". Men vill man ha ett tight "studio" ljud så är det inte att rekommendera alls då reverbet snarare ger ett odefinierat intryck.

Reverbsätt dom spår du vill ha reverb på indivduellt. Komprimera, Eq:a (Städa bort onödiga basfrekvenser på alla spår),effektera dina spår så som du tycker passar. Skicka sen spåren till olika grupper. Jag brukar ha tre stycken summeringsgrupper. "Sång" dit jag skickar alla sångspår. "Instrument" dit jag skickar alla instrument spår, synthar gitarrer mm. "Trummor" dit jag skickar alla trummor och percussion. Lägg sen lite lätt kompressor på varje grupp och kanske Eq:a lite vid behov.
Alla tre grupperna går sen vidare till masterbussen.

Därefter så kör på dom pluggar du vill ha på mastern. I mitt fall brukar det variera men det vanligaste jag kör är: Eq-Kompressor-Stereobreddare-Eq-Limiter. (Stereobreddaren har jag börjat använda på inrådan av Clemens och är numera standard i min kedja  :))

Jag använder också ett relativt långt pre-delay på sångreverbet för att få ett nära och tight sångljud men som ändå smälter in bra i mixen, plus ett tempostyrt delay.

Finns nog dom som har andra tillvägagångssätt, men jag tycker själv att jag får till ett ganska bra och tight ljud på detta sätt  :)


Men jag gillar din låt som den är och tycker att det låter helt ok som det är. Dock tycker jag sången är lite för distanserad från musiken. Framförallt med den texten så vill man ha en lite mer "nära" sång så att det blir mer innerligt.

Najs!

Micke

:ph34r: och jag som tycker det här låter skitbra. Men tekniktips ioförsig är alltid nyttigt.
Jag har vant mig med att det är rätt vassa grejer från dig och detta är inget undantag.
Såg 'blues' i rubriken och tänkte ge fan i att lyssna. Misstänkte dyngtrött blues lunk ver. 10000.2 men det här greppade vid första lyssningen. Snygg gura mellan verserna.
Finns ett par detaljer.
Trummornas toms, skulle må bra av att pannoreras mot mitten. Den här 'trummisen' har 3m långa armar  :D
Jag köper inte baktakten på kicken, låter helgalet i mina öron. Speciellt med så pass mycket ambience som det är.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Snyggt och bra lirat och sjunget.

Tightare ljudbild? Börja med att plocka bort reverbet från mastern om det ligger ett sånt förutom på slutet då det ju är meningen som en effekt ( och en cool sådan....se till att hitta ett dörrljud nu, eller sampla en egen dörr  :)). Överaskande många här på Kr som använder reverb på mastern. Den enda anledning jag ser att göra det är om man vill få till ett sound som ska låta "live". Men vill man ha ett tight "studio" ljud så är det inte att rekommendera alls då reverbet snarare ger ett odefinierat intryck.

Reverbsätt dom spår du vill ha reverb på indivduellt. Komprimera, Eq:a (Städa bort onödiga basfrekvenser på alla spår),effektera dina spår så som du tycker passar. Skicka sen spåren till olika grupper. Jag brukar ha tre stycken summeringsgrupper. "Sång" dit jag skickar alla sångspår. "Instrument" dit jag skickar alla instrument spår, synthar gitarrer mm. "Trummor" dit jag skickar alla trummor och percussion. Lägg sen lite lätt kompressor på varje grupp och kanske Eq:a lite vid behov.
Alla tre grupperna går sen vidare till masterbussen.

Därefter så kör på dom pluggar du vill ha på mastern. I mitt fall brukar det variera men det vanligaste jag kör är: Eq-Kompressor-Stereobreddare-Eq-Limiter. (Stereobreddaren har jag börjat använda på inrådan av Clemens och är numera standard i min kedja  :))

Jag använder också ett relativt långt pre-delay på sångreverbet för att få ett nära och tight sångljud men som ändå smälter in bra i mixen, plus ett tempostyrt delay.

Finns nog dom som har andra tillvägagångssätt, men jag tycker själv att jag får till ett ganska bra och tight ljud på detta sätt  :)


Men jag gillar din låt som den är och tycker att det låter helt ok som det är. Dock tycker jag sången är lite för distanserad från musiken. Framförallt med den texten så vill man ha en lite mer "nära" sång så att det blir mer innerligt.

Najs!

Micke

:ph34r: och jag som tycker det här låter skitbra. Men tekniktips ioförsig är alltid nyttigt.
Jag har vant mig med att det är rätt vassa grejer från dig och detta är inget undantag.
Såg 'blues' i rubriken och tänkte ge fan i att lyssna. Misstänkte dyngtrött blues lunk ver. 10000.2 men det här greppade vid första lyssningen. Snygg gura mellan verserna.
Finns ett par detaljer.
Trummornas toms, skulle må bra av att pannoreras mot mitten. Den här 'trummisen' har 3m långa armar  :D
Jag köper inte baktakten på kicken, låter helgalet i mina öron. Speciellt med så pass mycket ambience som det är.
Tnx Jonnerstone och Bribe...Ja, skulle ju vilja komma dit där ni är, har ju hört era prods där ljudbilden sitter som en smäck och då är ju halva, kanske mer låten gjord redan för även bra låtar kan ju gå under med taskigt ljud ;) men ni har ju full koll på parametrarna :) kanske något för en IRL-kurs i Kr regi  :unsure:...Tänkte först trioler på kaggen när jag höll på men la dom i synkop ist  :wacko: Tack för kreativ konstruktiv kritik, uppskattas rejält ...Allt gott karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnar igen där jag sitter på verandan med minidatorn i sensommarsolens perfekta temperatur väl medveten om de oplockade kantarellerna bara stenkastet härifrån. Lurarna inte de bästa men uppfattar att du minskat reverbet vilket är bra. Blev inte riktigt klok på pukorna där kring två minstrecket eller är det kicken som stundtals ligger konstigt i takten?  Tanken med musiken bakom den stängda dörren gillar jag men hoppade till av dörrslamret. Dämpa? Kompressor? Tycker låten börjar tvärt, skall det inte vara några upptakter? Menar inte att vara grinig men nåt så här bra förtjänar putsas på.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag tror på mer närhet i sången genom att helt enkelt skippa dubben. Den känsliga stämman kommer mer till sin rätt då och blir till just solostämma. Dubbad sång behövs väl endast för att få det fylligare vilket inte tillför något i denna fina låt.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jaha... va har vi här då... Skönt att lyssna till. Det som stör är det att sångdubbningen är en aning otajt här och där. Och virveln som är panorerad låååååångt ut. Slutet var överraskande och bra

Lite skruvande ännu så blir det hur bra som helst.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag lyssnade på den här låten för nån vecka sen men kunde inte komma på nåt bra att skriva. Nu när jag hör den igen slås jag av hur bra melodin är!
Men jag tycker inte dubben ska vara där. Dels är det grymt svårt att få in en sån, sen är din röst bättre en bra och klarar sig på egen hand. Möjligtvis kan man förstärka vissa rader med dubb.
Slutet med dörren och fotstegen kan nog göras bättre. Förväntade mig att någon går nedför trappor, så att det naturligt tonas ner.


Burnin Sven

  • Gäst
Häftig låt men jag har ett par synpunkter :D

En sån här låt vill man ska ha det där täta men ändå avskalade akustiska typ "Nashville" soundet. En bred tät ljudbild med väl separerade tydliga akustiska instrument (räcker med ståbas, gura, mandolin och ev. kör) och max vispar på trummor som lirar väldig markerat men enkelt och återhållet. Skulle nog funka ännu bättre med congas om man hittade nån som kunde lira så som det ska i en sån här låt. Timingen på melodin och vissa val av noter skulle jag nog gjort lite annorlunda. Sjuan tycker jag inte heller fyller nån direkt funktion låter bara konstlat på nåt sätt liksom att det måste vara det i en bluesy sång.

Men bra som fan är det så missförstå mig rätt nu. Bra låt


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
hej karl
jag tycker du ska kolla upp dubben lite i mixen sänk den eller ta bort den
ja tror det kommer göra susen

tack för en skön låt

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus