Kontrollrummet

JT - A Sunny trip to eternity

gäst · 11 · 1460

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Matt efter två dagars kojbygge, blev det lite "nödvändig" ambient chill på söndagen.

http://soundcloud.com/busstop18/a-sunny-trip-to-eternity


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Avbrottet 2.05-2.09 skulle jag önska inte existerade... Kanske beror det på att stoppet inte passade in, då jag samtidigt satt och tittade på bilder, där din musik i övrigt kändes helrätt som ljudillustration.

Så kojbygge blev det? Bygger man koja med barnen då eller är det en sångbygge (Freudian slip again - sängbygge menar jag) i kabyssen i den stoora båten?  B)

Själv bygger jag vapen med min yngsta. Pilbåge av plaströr (elrör) och som nästa projekt en pilslunga min pappa visade mig för fyra decennier sen, samt att jag knåpar på ett armborst (även där long time no seen). Dina sysslor låter onekligen tryggare!

« Senast ändrad: 15.08.2011, 16:54:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ungefär så här kände jag.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Spännande, J.T:s musik blev än mer illustrativ med ditt vackra klipp..kattens storgäsp gjorde susen där..då kom det hela igång :rolleyes:

Fullmåne...natur..tjusiga hästars språng..mycket snyggt och lite magiskt :P

Like it a lot!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Jay Thomas

  • Gäst
Ungefär så här kände jag.



Vilken härlig känsla! :) Tack Max för den finfina filmen! :)

Tack Marre för digg! :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Reagerade också på avbrottet annars en musikalisk JT-installation i gammal god klass. Lite återhållet, inte fel men skulle önska att det utbrister i något mer galet parti. Kanske en humörsfråga. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Girly

Waow... det här gillar jag! och jag tycker att det där avbrottet passar, det var som att ta ett djupt andetag innan man dyker ner i 'det stora blå' igen. Perfekt meditationsmusik  :) MaxB - Fin film, vackert drömskt med moln och måne.
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Jay Thomas

  • Gäst
Reagerade också på avbrottet annars en musikalisk JT-installation i gammal god klass. Lite återhållet, inte fel men skulle önska att det utbrister i något mer galet parti. Kanske en humörsfråga. 

Tack Equality! :)
Själv tycker jag att avbrottet representerar detta stycke perfekt! :)
Räcker det om jag är galen själv? ;)  :lol: (They're coming to take me away HAHA, to the funny farm....)


Waow... det här gillar jag! och jag tycker att det där avbrottet passar, det var som att ta ett djupt andetag innan man dyker ner i 'det stora blå' igen. Perfekt meditationsmusik  :) MaxB - Fin film, vackert drömskt med moln och måne.

Tack Girly! :) Härligt att även du gillar avbrottet! :)



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Chill var ordet. Funkar utmärkt till det ändamålet.  :)


Jay Thomas

  • Gäst
Chill var ordet. Funkar utmärkt till det ändamålet.  :)

Tack Wernborg! :)
Bra att vila rösten till? ;)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ett drömskt ljudlandskap som målas upp, perfekt t.ex till en rymdfilm där astronauter
svävar i tyngdlöshet eller en undervattensdokumentär som skildrar djur-och växtliv i havet......
Sköna ljud och väldigt avstressande att lyssna på!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten