Kontrollrummet

Girly - Darkest hour

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Lite annorlunda stil här kanske... åsså hittade jag pitchen och blev 'man-för-en-dag'  ;)

http://www.box.net/shared/mf84moh54bcm4v39th5o

DARKETS HOUR

In my darkest hour
No will, no power
How can I move on
How can I , how can I move on

Drowning in my own tears
What is this my heart fears
How can I be strong
How can I, how can I be strong

Can’t keep track of time
How long ago was it now
The spider webs are covering me
I’m held down under water by the memory
Slowly sinking down
Slowly fading away
It’s far too late to be turning back
Out of control and out of track

I got no one in this world
I am all alone here
I donno where to go or who to trust in
I pray to God but does he hear me
So far I feel alone, like he has left me on my own
Why have you abandoned me

Sinking in my sorrow
Is there a life to borrow
How can I live on
How can I, how can I live on

All the lights have faded
And the soul is jaded
How can I walk on
How can I, how can I walk on

Can’t keep track of time...

Just help me find a way, cos I can’t see
« Senast ändrad: 19.08.2011, 16:43:40 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar inte så mycket. Kan bero på att jag tycker det är för mycket stämsång. Jag gillar låtar med en leadstämma som här och där kompletteras med stämmor. Den här låten föll inte mig i smaken men... den är som bekant delad, den där smaken.

Har du lyssnat på JT:s deckarlåt JT - Flintstones? Kan den inspirera till sång och text?
« Senast ändrad: 15.08.2011, 10:03:42 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Girly

MaxB: Tack för att du lyssnade... även om inte just den här föll i smaken. Ja, jag har lyssnat på JT's-Flintstones men i mina öron gör den sig utmärkt instrumental :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker det här är skitbra fram till "Can't keep track of time"-avsnittet, där sången blir lite gäll
och det blir rörigt med stråkarna som konkurrerar med sången. Tror det hade funkat bättre i
det avsnittet med en lugnare bakgrund till sången, t.ex ett vilande ackord med synth/stråkar
eller möjligen enbart rytm-instrument...........
Fräckt arr och jättebra sång (inte lika bra i avsnittet jag nämnde)! Jag gillar det här!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lite för spooky för mig som gillar pianoboogie och gitarrboogie.
Tycker det känns som nåt som skulle vara väldigt bra filmmusik, till rätt film. Eller TV-serie.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Girly

Asti: Kul att du gillar trots allt ;)
Håkan: Spooky? he, he... en annan kommentar den fått är 'Enigma goes Gothic' lol
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tänker lite på Lori Anderson när jag hör detta. Liksom hennes musik inte särskilt omedelbar men intressant och originellt. Snyggt intro. Skulle gärna vilja ha texten att "hålla i handen", lägg gärna upp den. Tror låten skulle vinna på mindre tvåstämmighet, bara lägga den på vissa nyckelfraser och någon sur ton på "faading (away)". Blir lite för mycket Pointer Sisters nu. Överraska gärna genom att lägga synthstråkarna unisont med synthfillet, kan ge en massiv "arabisk" feeling.  :D
Intressant stycke väl värt att jobba med lite mer.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vad är det hon heter nu? Tori Amos! Hon har gjort lite synthiga grejer i den här stilen på andras (?) plattor. (Tror det var hon och minns inte hur eller var.)

Tycker det var en riktigt trevlig lyssning. Känns som en genomtänkt och genomarbetad låt. Men stör mig lite på det där basljudet som spelar en kort fras. Skulle själv valt ett annat basljud :)

Jättebra sjunget och en fin mix/låt. Kanske, som eq säger, låta dubben vila emellanåt för dynamik i sångfallet :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Girly

equality: så... texten på plats :) ...inte mer arabisk feeling va :huh:
Dividend: Tori Amos, Lori Anderson, Pointer Sisters... får lättare personlighetsklyvning och många för mig nya sångerskor att lyssna på :D Nja... den där basen vill jag nog allt ha kvar ;) Men tack för synpunkterna! :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Saknar en utveckling eller annat tema - för mig blev det ett iofs välljudande men långt intro - men det är i mina öron det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se