Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Standing
Håkan Nilsson:
Svårt att säja om basen, kanske lite för mycket. Jag tycker det är möjligt att höra om man inte kan lyssna genom subb, eller jättebergsprängare.
Jag tror jag saknar en diskret hihat eller rytmägg som markerar 2an o fyran i början innan trummorna kommer in.
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.08.2011, 08:25:05 ---Svårt att säja om basen, kanske lite för mycket. Jag tycker det är möjligt att höra om man inte kan lyssna genom subb, eller jättebergsprängare.
Jag tror jag saknar en diskret hihat eller rytmägg som markerar 2an o fyran i början innan trummorna kommer in.
--- Slut citat ---
Ska fixa en ny version med mindre bas för att se vad det kan ge. Mycket bra idé att ha tvåan och fyran markerad tidigare i låten, nästan som en teaser, att det kommer mer trummor. Borde trummorna ha mer volym i ljudbilden eller... lite mer diskant för att få fram hihat och cymbalspel?
Fuzzbub:
Skön låt Max! Jag tycker åxå att du kan fortsätta sjunga!
Här kommer mina simultankommentarer när jag lyssnade:
Bas ok.
Sång ok.
63s - för låg gitarr
Hårt virvelljud
En aaaaning för lågt orgelljud
[Edit] Detta m.a.p. söndagskvällsvarianten. [/Edit]
Bra jobb! /JEH
Eddi:
Jag har lock för öronen - antagligen för mycket mixande så jag kan inte uttala mig om mix och sånt mer än att säga att det är en lugn och skön tolkning - men du har inte följt texten tycker jag det låter som - appealing istället för building?
MaxB:
Appealing och building - hade visst en gammal utskrift av låten då jag sjöng :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida