Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Standing

<< < (4/7) > >>

Bribedant:
Bara en snabb kommentar om kicken. Kanske aning för mycket 'klick' för genren.
Annars är det balanserat och snyggt.

equality:
Lyssnar på vad jag tror är den senaste versionen. Känsligt spel, arr och sång. Låten tar inte tag i mig som sådan men framförandet funkar bra.

MaxB:
Tack för kommentarer, tips och synpunkter. Har ännu inte lagt om sången men det kanske är dags snart.

Märker att jag gillar att leka med dynamiken i låten. Även orgeln har fått lite mer dynamik men har samtidigt fått lägre volym.
Har annat slide-spel i introt och mer slide på andra ställen och mupptrixat med volymen på olika instrument på flera ställen. Till exempel gillar jag basspelet i introt men det var försvunnet i förra versionen. Nu hörs det igen.

Bortplockad mellanversion

Harmonica mike:
Lyssnade igenom alla versioner,och jag kan säga att den växte eftersom.Låten från början attraherade inte mig särskilt mycket,men med ditt fina arr så kröp den fram lite i ljuset.
Har inte hört original inspelningen på denna,men antar att ditt arr/lir äger..Oops,det var ju en till verre på första sidan - ok tar den som slutlyssning.

Mike

MaxB:
På första sidan finns den första enkla versionen med piano och där lägger jag sen hela tiden den nyaste versionen.

--- Citat från: Bribedant skrivet 09.08.2011, 21:01:18 ---Bara en snabb kommentar om kicken. Kanske aning för mycket 'klick' för genren.
Annars är det balanserat och snyggt.

--- Slut citat ---

Jag klarar nog inte att fixa det. Använder Drumcore där jag hittar nån loopgrupp och jag är tillräckligt lycklig om jag lyckas hålla takten som trummisen och han fixar några fills.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion