Forum > Demolåtar
Skatön. Helt ny inspelning... Och mix nr 2...
Håkan Nilsson:
Nu tycker jag mix fyra låter sämre än trean. Ny vill jag dö, fy fan :o
MaxB:
Cool att ha förmånen att ha med levande trummis som spelar till rätt låt, så att säga.
Håkan, man kan förstå att musiker vänder sig till proffs i sista steget då det gäller att få till ett bra slutligt sound. Synd att det inte finns rätt resurser i dina trakter. Där sabbar de produktionerna istället, minns jag från dina tidigare förklaringar.
Nånting i version 4 gör att basen inte har samma sköna punch som i trean. Jag tycker trean är bättre än fyran!
Wernborg:
Bra låt tycker jag. Men du får stressa igenom fraserna ganska ofta, som att låten går lite för fort. Tycker att rösten fladdrar lite i det låga registret. Det låter ju som att det finns resurser uppåt? Provat en tonart några tonsteg högre?
Bra spelat båda två.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.08.2011, 10:26:11 ---Bra låt tycker jag. Men du får stressa igenom fraserna ganska ofta, som att låten går lite för fort. Tycker att rösten fladdrar lite i det låga registret. Det låter ju som att det finns resurser uppåt? Provat en tonart några tonsteg högre?
Bra spelat båda två.
--- Slut citat ---
Jag kan nog sjunga den lite släpigare utan att ändra varken takt eller tonart.
Nu kollar jag på kanal 9, det är liveinspelningar i Abbey Road.
Håkan Nilsson:
Pino med så många versioner, men nu känner jag mig så nöjd jag nog kan bli.
Nu har jag återgått till första tanken, att inte komprimera eller gejta trumspåren alls, det är bara i masteringen de komprimeras lätt. Ny sång.jag gjort, lite rivigare hoppas jag. När jag mixade kopplade jag även upp min stooora JVC bergsprängare, den är perfekt att kolla bastrycket med. Hade SRV´s Scuttle Butting som referens nu med, jag får samma mångd bas, mid o topp i alla systemen jag har.
Stevie Ray Vaughan And Double Trouble – Scuttle Buttin'
http://open.spotify.com/track/18PhtDBBYxE0vN4YvsZnMy
Tycker fan att mitt trumljud är bättre än SRV´s. De har samma lite fula pappljud i virveln som överkomprimering ger. Det låter bra fram till masteringen, sen blir det aningen för mycket och vips låter det lite flyttkartong. Det som låter underligt nu får jag kalla mitt sound. Och det är det ju oxå.
Live vill folk höra denna låt flera ggr, så den har nog nåt visst. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida