Kontrollrummet

Skatön. Helt ny inspelning... Och mix nr 2...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skatön
Text Susanne Jansson, musik Håkan Nilsson.

Idag är det sommarens första dag
Sa vi där vi närma oss strand
Vinterns hårt knutna näve hade blivit för svag
Och där låg våren som i en öppen hand

Jag lyfte min blick mot horisont och mot öar
På vattnet låg isflak som vintern glömt kvar
Visst finns det väl frid i trolska små sjöar
Men var min längtan en fråga
Blev havet dess svar

På Skatön med dig i lä vid en sten
Den stunden i hjärt
Havet låg öppet, och vinden var len
Var jag vaken i en dröm som jag drömt?

Jag lyfte min blick mot horisont och mot öar...

Blev så lycklig vid ljudet av vågskvalp mot strand
Hur ska jag förklara för dig
Men så insåg jag plötsligt när du tog mig i famn
Att du kände det samma som mig

Jag lyfte min blick mot horisont och mot öar...
« Senast ändrad: 19.03.2013, 13:24:09 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ljudet är bra i mina lurar. Traditionellt uppbyggd låt gör att den inte är så spännande och det behövs ju inte, utan istället trygg med harmisarna. Bra spel på instrument. Är det alltså uppmikade trummor som du mikat upp?
Sången skulle på en "succeplatta" framföras av någon annan stämma, säger jag men jag tycker själv det är så kul att sjunga att jag inte skulle bry mig om en sån kommentar från nån.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Ljudet är bra i mina lurar. Traditionellt uppbyggd låt gör att den inte är så spännande och det behövs ju inte, utan istället trygg med harmisarna. Bra spel på instrument. Är det alltså uppmikade trummor som du mikat upp?
Sången skulle på en "succeplatta" framföras av någon annan stämma, säger jag men jag tycker själv det är så kul att sjunga att jag inte skulle bry mig om en sån kommentar från nån.
Samma för mig ang sång, låtarna är ju mitt liv, jag vill ju sjunga dem själv. Kanske jag borde sjunga den här lite annorlunda, det här var sista låten jag sjöng igår så det kanske blev rossligare än nödvändigt?
Trummorna är gamla Tama Superstar, inspelade hemma hos mig i kåken, fyra mickars Glyn Johns-teknik. Kan nog säga att det knappast existerar trummor som låter bättre, 24" kagge... EV 868 på kaggen, Sennheiser E906 på virvel, TLM102 ovanför o NT2-A på golvpukssidan.
Traditionellt uppbyggd? Hm, tror knappast det finns nån som klarar att ta ut vilka grepp jag kör på gitarren utan att jag visar dem. Tycker själv att den här låten o soundet inte liknar nåt annat jag hört. Jag använde SRV´s cd "Couldnt stand the weather" som ljudreferens, tex låten Cold Shot, för att få lagom mycket botten och topp. Att få till master-eq tycker jag alltid är det svåraste. Mängden lågbas är ju hårfin att justera, både på de separata spåren och mastringen, lite för mycket så bara rasslar det i vissa ljudanläggningar. Nu har jag tänkt pressa 1000 cd o sälja, så det är extra noga med ljudet. Jag måste ju få till ungf samma ljud på alla låtar oxå. (Gulp!)  :blink:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad acghovia

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Fin ljudbild/mix och jag tycker du har en personlig, rätt skön röst, lite åt Pugh-hållet.....
Tycker nog att trummorna är lite för dominerande, lite för många likartade virvlar.
Trumljudet i sig är annars snyggt. Bra låt med bra text.
/Anders


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lyssnade igen med vilade öron, och det var nog väl mycket trummor. Ändrade det mesta som Dr Loop föreslog.

Rösten fick en liten dipp vid 1 khz.. Boosten vid 3,2 behöll jag. Suverän ordination av doktorn, stooort tack, det var nåt jag aldrig testat.
Elbasen fimpade jag helt linesignalen på. Högtalarljudet är enbart min lilla Fender Hotrodcombo på 40 watt, rena kanalen, väldigt låg volym, sen mickat mde en AKG D112 och skickat genom elbaspreseten på ny TC C300 kompressorn. Boostade basen lite vid 1,3 khz..
OH fick en mkt lätt kompressor och drogs ner i volym. Testade att sänka dem mer ändå en sväng, men då tappade låten livet helt. Vi vill fortsätta hylla Keith Moon.
Elgitarrerna boostade jag lite vid 3,6. Sänkte dem lite på sångverserna.
Höjde den ensamma akn aningen.
Gjorde diverse andra pytteändringar.
Slutligen körde jag ihop det lite hårdare vid masteringen.

Hoppas det låter mer färdigt nu... B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Spontan kommentar vid en lyssning i "sådär"-hörlurar nu:

Trummorna är bredare i ljudbilden än de borde vara (cymbal till höger 80 sek in som exempel) med denna placering av trummorna längre bak i ljudbilden. Jag föreställer mig att gitarrerna på sidorna är närmare mig som lyssnar. Basen låter som den är där den ska vara, längre bak.
Om basen och trummorna i ljudbilden är placerade på ungefär samma ställe, bakom gitarrerna, borde nog inte cymbalerna ligga så långt ut på sidorna. Smalna gärna av trumsetet i ljudbilden.

Det är kul att göra musik, märks att du också tycker det!
« Senast ändrad: 02.08.2011, 22:55:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Kompetent spelat och inspelat. Ser att du hyllar Keith Moon. Fantastisk trummis. Munspelspartiet tycker jag känner igen i nån Wholåt. Kommer inte på vilken.
Den här Glyn Johns tekniken har blivit populär. Används den inte av Amy Winehouse på skivan Back to black, speciellt låten Rehab?
Strax innan slutet, när det liksom börjar om igen, upplever jag som ett famlande, känns inte helt solklart.
Lyckliga du som kan spela in ett helt band. Teknikintresset är klart imponerande.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack ska ni ha! Keith Moon var den första musiker som jag verkligen blev imponerad av, jag var i åtta-årsålderna när det brakade lös med Who och Hendrix osv. Fast jag blev aldrig trummis... Keith Moon var grym att lira, helt egen stil. Live körde han helt utan hihat, han hade en crash där i stället...
Det mesta av trumljudet på det här kommer från en TLM102 ovanför setet, man får rikta den så att det kommer "lite för lite" av vivreln med, sen ökar man på den med virvelmicken. På golvpuk o ridesidan har jag en NT2-A i omni... Skulle vilja ha en till TLM102, men pengar?
Har testat olika utpanoreringar. Max utpannat i min burk är 63, man brukar föreslå kl 3 (45 i min burk) panorering på Glyn Johns, här breddade jag lite mer, de står på 55. Drar jag ihop dem mer tycker jag det blir tråkigare, lite åt monohållet. Ridecymbalen går ju in ganska mycket även i den oh som sitter rakt ovan setet, lika hihaten låter över till puksidan. Ju längre avstånd från tex golvpukan till sidemicken, ju mer mono blir det även om man panorerar ut fullt. Jag sätter sidemicken så den kommer ungf 30 cm från både golvpukan o riden. Har trummisen en crash alldeles bredvid golvpukan funkar inte det här alls, då blir det för mycket crash o för lite ride. Då får man tvinga trummisen att ha crashen annorlunda, så den hamnar lite längre från micken än riden, kanske 45 cm.
 B)

Jag har aldrig försökt planka nån musiker eller låtskrivare, men är det nåt jag hör lite grann i en del av mina låtar när de är färdiga så är det The Who, Pete Townsends låtskriveri. Såg dem i Globen för typ 13 år sen, helt överjävligt bra.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Inte för att jag är nån expert så jag spånar vidare. Om bredden inte stör dig så glöm det jag skriver.

Funderar, om man tycker det är för stor bredd, om det skulle gå att lägga kopia av samma trumspår - eq:ad bara för att cymbalerna ska höras och ratta denna kopia smalare i ljudbilden.
På de ordinarie utpanade trumspåren kan man då eq:a bort frekvenser där Cymbalerna hörs mest så att man inte upplever att de ligger för långt ut.

Döm ut mina idéer experter!  :P
Jag spånar troligen som en galen man...
« Senast ändrad: 03.08.2011, 17:06:12 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Alla tankar o ideer är intressanta. Jag tror jag kan kopiera ett helt spår, men är inte säker. Jag kom alldeles nyss på hur enkelt det är att klippa in tystnad på enstaka spår.  :lol: Helt nytt för mig! Men jag ville ta bort ett par fula trumfill och det gick ju bra...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Denna gång har jag gjort om gitarrer o sång, och komprimerat om varje trumspår. Kaggen o virvelmicken är gejtade så det inte hörs cymbaler mm genom bastrumsmicken. Lite halvsvårt att ställa gejten, kompressorn är nästan enklare. Nu la jag bara dit en elgitarr, med betydligt renare ljud än de förra, och en ak gitarr, inspelad på en kanal med Neumannen panorerade lite åt varsitt håll. När jag gör nåt är det ändå bäst att lägga dit så lite som möjligt, det här är gjort på bara 11 spår. Ändrat lite på alla eq-inställningar. Använde nykompressorn lite tuffare på sångspåret den här gången, bästa jag köpt på länge. Annan lättare mastering också. Fan vad svårt det är...
Jämförde lite lätt med SRV fast jag tycker deras virvel är både lätt pappig och för stark.

http://open.spotify.com/track/18PhtDBBYxE0vN4YvsZnMy

Svårt är det...

När jag skulle göra en MP3 av cdn i laptopen fick jag vänta på att frun skulle spela ett spel klart, la cdn bredvid med känsliga sidan upp. När jag skulle rippa som jag gjort tusen ggr påstod datorhelvetet att jag inte satt i nån cd. Blodet kokade i skallen JAG HATAR DATORER! Tog ur cdn och tittade, vad fan är det där för skit? Jo, skit, undulat-fågelskit! Vi har nämligen en fin sån som gärna är med på bordet och springer omkring, Ozzy heter han. Gjorde ren skivan, funkade inte ändå, satan... Testade den i en riktig cd-spelare. därr funkade den! Helvetes datorjävel!!!!!! Men sen kollade jag noga i luckan där man stoppar in cdn. Tror ni inte på fan att Ozzy hade skitit rätt på lazer-ögat när luckan stod öppen! 
Gjorde rent med topz o sprit, sen funkade det igen. Haha, det var grovt fruktansvärt.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyckligt slut på den lilla historien! Hoppas Ozzy lärt dig något.  :D

Jag tycker fortfarande att det låter bra. Kan inte längre bedöma om min tidigare synpunkt om bredden på trummorna har relevans. Jag tänker inte på det nu men vet inte om det du gjort påverkat den delen i ljudbilden.

Ja man kan skruva hur länge som helst i en mix man gillar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

När jag skulle göra en MP3 av cdn i laptopen fick jag vänta på att frun skulle spela ett spel klart, la cdn bredvid med känsliga sidan upp. När jag skulle rippa som jag gjort tusen ggr påstod datorhelvetet att jag inte satt i nån cd. Blodet kokade i skallen JAG HATAR DATORER! Tog ur cdn och tittade, vad fan är det där för skit? Jo, skit, undulat-fågelskit! Vi har nämligen en fin sån som gärna är med på bordet och springer omkring, Ozzy heter han. Gjorde ren skivan, funkade inte ändå, satan... Testade den i en riktig cd-spelare. därr funkade den! Helvetes datorjävel!!!!!! Men sen kollade jag noga i luckan där man stoppar in cdn. Tror ni inte på fan att Ozzy hade skitit rätt på lazer-ögat när luckan stod öppen! 
Gjorde rent med topz o sprit, sen funkade det igen. Haha, det var grovt fruktansvärt.

 :D   Kan man förvänta sig annat än hyss från Ozzy?  Det namnet förpliktigar!       

Annars låter det bra och proffsigt tycker jag.    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lyckligt slut på den lilla historien! Hoppas Ozzy lärt dig något.  :D

Jag tycker fortfarande att det låter bra. Kan inte längre bedöma om min tidigare synpunkt om bredden på trummorna har relevans. Jag tänker inte på det nu men vet inte om det du gjort påverkat den delen i ljudbilden.

Ja man kan skruva hur länge som helst i en mix man gillar.
Trummorna har ganska lika panorering, men jag la dem lite svagare i mxen för att få det att låta mer som en normal poplåt. Fick till så snygg komprimering på dem också, så de är inte lika störiga som förut. Sångljudet fick jag oxå till med nya burken. Jag borde skriva upp hur jag ställde in den till de olika ljuden.
Nu känns det som att den här får vara så här, tack för lyssnade o kommentarer!  :wub:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter helgjutet. Tänk att få till så levande trumkomp. Härlig text och sången funkar bra, särskilt när du tar i lite. Radioklart i mina öron.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter helgjutet. Tänk att få till så levande trumkomp. Härlig text och sången funkar bra, särskilt när du tar i lite. Radioklart i mina öron.

Hmm trumkompet är nog levande!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jadå, det är bra spelat och bra låt. Kanske att sången är lite hårt skuren i basen och lite för komprimerad. På denna typ av musik saknar jag dynamiken i sången.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har också en Ozzy. Fast han äter fåglar....


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jo det är en levande trummis, min svärson Tomas Persson, han är 25 år... Jag spelar allt annat-
Har mixat om den nu. Är så trött efter att ha spelat för nytkerister ute i skogen att jag inte orka ladda om den, men här är den

http://www.speedyshare.com/files/29734731/01_Skat_n_mix_4.mp3
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter helgjutet. Tänk att få till så levande trumkomp. Härlig text och sången funkar bra, särskilt när du tar i lite. Radioklart i mina öron.

Hmm trumkompet är nog levande!

Förstod det. Uttryckte mig dåligt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nu tycker jag mix fyra låter sämre än trean. Ny vill jag dö, fy fan  :o
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Cool att ha förmånen att ha med levande trummis som spelar till rätt låt, så att säga.

Håkan, man kan förstå att musiker vänder sig till proffs i sista steget då det gäller att få till ett bra slutligt sound. Synd att det inte finns rätt resurser i dina trakter. Där sabbar de produktionerna istället, minns jag från dina tidigare förklaringar.

Nånting i version 4 gör att basen inte har samma sköna punch som i trean. Jag tycker trean är bättre än fyran!
« Senast ändrad: 06.08.2011, 09:45:07 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra låt tycker jag. Men du får stressa igenom fraserna ganska ofta, som att låten går lite för fort. Tycker att rösten fladdrar lite i det låga registret. Det låter ju som att det finns resurser uppåt? Provat en tonart några tonsteg högre?

Bra spelat båda två.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Bra låt tycker jag. Men du får stressa igenom fraserna ganska ofta, som att låten går lite för fort. Tycker att rösten fladdrar lite i det låga registret. Det låter ju som att det finns resurser uppåt? Provat en tonart några tonsteg högre?

Bra spelat båda två.
Jag kan nog sjunga den lite släpigare utan att ändra varken takt eller tonart.
Nu kollar jag på kanal 9, det är liveinspelningar i Abbey Road.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Pino med så många versioner, men nu känner jag mig så nöjd jag nog kan bli.
Nu har jag återgått till första tanken, att inte komprimera eller gejta trumspåren alls, det är bara i masteringen de komprimeras lätt. Ny sång.jag gjort, lite rivigare hoppas jag. När jag mixade kopplade jag även upp min stooora JVC bergsprängare, den är perfekt att kolla bastrycket med. Hade SRV´s Scuttle Butting som referens nu med, jag får samma mångd bas, mid o topp i alla systemen jag har.
Stevie Ray Vaughan And Double Trouble – Scuttle Buttin'
http://open.spotify.com/track/18PhtDBBYxE0vN4YvsZnMy
Tycker fan att mitt trumljud är bättre än SRV´s. De har samma lite fula pappljud i virveln som överkomprimering ger. Det låter bra fram till masteringen, sen blir det aningen för mycket och vips låter det lite flyttkartong. Det som låter underligt nu får jag kalla mitt sound. Och det är det ju oxå.

Live vill folk höra denna låt flera ggr, så den har nog nåt visst.  :)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker rösten kommer fram dåligt, känns som nåt konkurrerar? Live hade detta säkert funkat.

Skön text. Sommar.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag tycker rösten kommer fram dåligt, känns som nåt konkurrerar? Live hade detta säkert funkat.

Skön text. Sommar.


Menar du mix 6? Så starkt har jag aldrig förr mixat sången i nåt jag gjort...
http://www.speedyshare.com/files/29748673/01_Skat_n_mix_6.mp3
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är det många versioner i omlopp. Förut föredrog jag ver 3 framför ver 4
Nu är vi uppe på ver 6. Jag lyssnar och tycker ver 6 låter ok.

...blev havet ett svar -> munspel -> ett gitarrgrundackord borde inte vara där (innan basen kommer in). Låter som låten stannar upp utan att den gitarristen fattar det. Låter inte bra så.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det är nog tom version 7 nu... Gulp.  :huh:
Sången var alldeles för stark på sexan.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nu har jag petat färdigt i den här.  <_<
Akustiska trummor, två pannade ak gitarrer, en telecaster inspelad i stereo, munspel och sång. Har testat ett gäng olika versioner med fler gitarrer, men jag tycker alltid att det blir bättre med färre instrument. Har även hittat tricket att mastra utan dist. Vill jag i alla fall tro... :P

http://soundcloud.com/user7908154/01-h-kan-nilsson-skat-n-f-rdig

Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gott så!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj, vilken skön ljudbild med riktig live-känsla!
Fin mix, men kanske att trummorna är lite dominerande....?
Bra låt! Möjligen skulle en bakgrundskör eller B3:a i refrängen förstärka...
Blir riktigt avundsjuk på gitarr-och trumljud!  :wub:
Snyggt munspel också!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Låter helgjutet. Tänk att få till så levande trumkomp. Härlig text och sången funkar bra, särskilt när du tar i lite. Radioklart i mina öron.
Radioklart, det låter bra, snacka om att jag alltid har ångest, "fan, borde jag skära en db vid 12000 hz på mastern"? Osv.... Trummorna är spelade av min högst levande svärson på ak trummor! Från början var låten en backtrack med Alesis SR16 trummaskin som jag programmerat. Så lite ligger jag ju bakom takten. Nu skulle man fått nån att ge ut den här som singel... Bert Karlsson kanske?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Glömde kommentera munspelet. Sitter som en smäck! Härligt att höra livet i spelet!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Glömde kommentera munspelet. Sitter som en smäck! Härligt att höra livet i spelet!
Kul att det gillas! Spelet är ett Lee Oscar D-spel. Annars spelar jag mest på Hohners billigaste blues-spel, man får sju spel i en låda för ca 400 kr. Alla de här spelen krånglar jämt så nån ton är pinsamt tyst eller falsk när man spelar live. På breaket i låten med omstarten o munspelet tycker jag själv att jag ser havet och de smältande isflaken precis som vi såg dem från Skatön då när jag o frun träffades.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)