Kontrollrummet

pågående progression

gäst · 16 · 2363

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Det fanns ju nåt ändå i Logic som låter lite blås och av nån anledning så hittade jag det först nu  :D . En liten snutt musik som jag pillat ihop.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Så jävla bra! Helknasigt tight. Blåset - behövs det? Hörs kanske lite dovt som genom ett filter. Skitläckra Fenderiff!!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Detta var kul att lyssna på och skickligt lirat och proddat. Jag tycker brasset tillför med sin andrastämma. Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rolig, medryckande och glad musik är aldrig fel. Det här är det, som bara den!

Jag har också blivit nyfiken på att använda blås i låtar efter att ha lyssnat på några plattor med Darrel Scott. Han har ett bra sound där blåsinstrument ingår.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för vänliga ord. Den är ju bara en idé än så länge men jag hoppas jag får tid och inspiration att göra den klar. Ska givetvis försöka så fort jag bara hinner att lyssna tillbaka  :D och ge lite kritik på era låtar.
OS X Lion har ju kommit ut så jag meckar för fullt och testar och vet inte riktigt vad jag ska tycka om det ännu men det tar tid  :D .
« Senast ändrad: 30.07.2011, 01:37:39 by Burnin Sven »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Med tre gitarrer (minst?) skulle jag välja att inte ha vänster och höger gitarr så långt ut på sidorna. Och en melodigitarr i mitten kanske inte tjänar på att använda tremolo eller vad det är som alternerar dess ljud, som det gör nu. Det är tillräcklig gung i ljudbilden ändå, i och med att det är så många gitarrer. Tremolo passar bättre på lugna ackord tycker jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Detta är nice!  Svängigt, lekfullt och proffsigt rattat.  Gillar gitarrspelet skarp och önskar en utveckling av det istället för syntharna som kommer in efter 50s ung.  Visst funkar det med klaviatur men jag tror nog att "traditionella" sådana skulle göra sig bättre i en sån här låt.  Nu blir det för mycket 80tals-porr över det hela om du förstår vad jag menar.  ;)     Annars jäkligt bra jobbat!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jodå,det svänger och även jag faller för gitarrspelet.
Däremot blåset,njaeee! Bättre utan och som någon ovan skrev,väl mycket 80:o tals 'billig sampler' sound.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för vänlig feedback skoj att ni gillar. Blåset gillar jag så det stannar och den där konstiga synten oxå  :D jag är lite hooked på sånt.

Sologuran som ligger och skräpar i stället för sång fyller egentligen ingen annan funktion än just att det inte finns nån sång ännu. Det ska väl iofs dit nån slags solosnutt när jag kommit lite längre. Men tre guror är helt klart lite mycket så när arret är klart så blir det väl så att det byggs upp på så sätt att gurorna kommer in och gör sitt jobb där dom liksom ska vara i förhållande till låtens uppbyggnad.

Återigen jag ska feedbacka tillbaka så fort jag hinner och förhoppningsvis idag.

Jag har gjort det i Logic och sen tagit in stereobouncen i Mixbus och lagt lite reverb på en buss sen kört med Mixbus kompressor på mastern + addat lite bas och pyttelite mid + ökat lite Comp makeup gain + tapesaturation till att ligga mellan 0 - +4 db sen bouncat ut det igen och tillbaka i Logic för att göra MP3. Oj det blev en lång mening  :D.


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Glatt och trevligt. :) Men jag förstår inte vad det är som är blås? Är det synten som kommer in vid 42? :unsure:


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Låter som en perfekt signatur melodi. Sälj till SVT!


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för svar, jo det är nog den jag kallar för blås  :D och det är faktiskt blås men syntblås förstås.



Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Underbart sväng, låter bra. Kommer det sång oxå till den här låten?

robc


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra spel och glad svängig bit, men blåset låter inte blås - bara synth tycker jag

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för svar igen, jag håller med det låter verkligen synt om det så kallade blåset. Man får väl se det som det är nåt slags ljud  :D.