Det är fullt möjligt att köra syncen i adat. Så du ska inte behöva köpa nya grejer...Hold your horses Claes! Var ett tag sen jag pillade med det går att få det att funka med rätt inställningar, vore ju lönlöst att ha en adat ingång om du inte kan synca den...
Jag skulle tro att det var Behringer-burken som inte ville riktigt - kanske i kombination med en lite instabil Digi002... Med en RME-omvandlare hade det säkert funkat bättre, eftersom de är relativt okänsliga för jitter och är kända för att ha stabila interna klockor...
Tycker dock att det är märkligt att ett ljudkort från Digidesign inte har Wordclock, när alla andra stora (och vissa mindre) märken har Wordclock på alla sina produkter...
Jag körde själv utan Wordclock tidigare - och då funkade allting lysande med synk genom S/Pdif och Lightpipe - trots att jag hade en blandning av RME, Behringer och Benchmark. Ändrade och började köra med Wordclock för något år sedan, bara för att testa eftersom jag hade hört någonstans att det kunde förbättra ljudet. Det vara bara skitsnack, kom jag fram till - men jag kör fortfarande med Wordclock ändå, eftersom det är smidigare om man någon gång behöver koppla in någon enhet som man inte är säker på att den fungerar lika bra som övriga prylar. Då är det ju bara att tuta och köra utan att tänka, eftersom Wordclock gör att allting kommer att synka perfekt oavsett vilket.