Forum > Demolåtar
JT - The Trip To NeverNever
Jay Thomas:
--- Citat från: equality skrivet 25.07.2011, 22:08:09 ---Strupsångaren är den som impar mest på mig. Mäktig! Det andra bildar kulisser, snygga sådana. Skulle vara häftigt med naturbilder från Himalajas sluttningar till denna musik.
--- Slut citat ---
Tack equality! :) En mycket bra idé! Ska kolla om jag hittar detta någonstans.
MaxB, absolut! :D
--- Citat från: Dividend skrivet 25.07.2011, 23:59:00 ---Ljudbildskonstruktören är framme. Ger mig bilder av Himalaya. Berg. Dalar. Strömmar, delvis frusna. Porlande och när flöjten kommer in en fridfull kontrast till det mäktiga....
En buddhist munk spelar till kören, och det hela lyfter. Man svävar över bergskedjan, till sydkinesisk musik. Fridfullt och med harmoni.
Mongolen (?) är väl på semester i Tibet :D
En vandring i sinnet i höjden. Riktigt bra, suggestiv kreation!
--- Slut citat ---
Tack Dividend! :) Härligt med Himalaya igen, får gräva på nätet efter bilder. :)
Harmonica mike:
Oj vad fint detta var!
Jag är nästan andlös..Rör ihop en video enligt eq Mickes förslag,det skulle bli kanon.Det musikaliska behöver du inte ändra på i denna.Skit i ababbcc:n,att lira tillsammans med andra är överskattat och ett ruskigt nötande.Efter att man repat i ett halvår så kommer dom andra att spela fel lika förbenat då det drar ihop sig.Tro mig jag har brottats med värdelösa och halvt värdelösa trummisar genom åren tills jag fick den jag ville ha - Daniel I love ya i fall du läser det här.
Grejen är - att när man hittar likasinnande,då skrivs magin.Men de kan man också hitta på nätet :)
Mike
Jay Thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.07.2011, 15:28:51 ---Oj vad fint detta var!
Jag är nästan andlös..Rör ihop en video enligt eq Mickes förslag,det skulle bli kanon.Det musikaliska behöver du inte ändra på i denna.Skit i ababbcc:n,att lira tillsammans med andra är överskattat och ett ruskigt nötande.Efter att man repat i ett halvår så kommer dom andra att spela fel lika förbenat då det drar ihop sig.Tro mig jag har brottats med värdelösa och halvt värdelösa trummisar genom åren tills jag fick den jag ville ha - Daniel I love ya i fall du läser det här.
Grejen är - att när man hittar likasinnande,då skrivs magin.Men de kan man också hitta på nätet :)
Mike
--- Slut citat ---
Tackar Mike! :)
Spela tillsammans kan nog ändå vara kul, om man hittar varann musikaliskt. Kan ju bli vad som helst egentligen då... ;)
Piddleton:
Jag tänker inledningsvis på musiken till det ypperliga äventyrsspelet Mini Ninjas (som jag har spelat till Wii). :)
Dynamiskt stycke med många vändningar. Jag tycker ändå att det känns ytterst enhetligt. Och Proffsigt. Skulle, som sagt, passa perfekt som spelmusik. Till filmen i början där bakgrunden berättas.
Fint instrumenterat, förresten. Jag antar att det är samplingar? Låter naturligt överlag.
Jay Thomas:
--- Citat från: Piddleton skrivet 30.07.2011, 14:40:18 ---Jag tänker inledningsvis på musiken till det ypperliga äventyrsspelet Mini Ninjas (som jag har spelat till Wii). :)
Dynamiskt stycke med många vändningar. Jag tycker ändå att det känns ytterst enhetligt. Och Proffsigt. Skulle, som sagt, passa perfekt som spelmusik. Till filmen i början där bakgrunden berättas.
Fint instrumenterat, förresten. Jag antar att det är samplingar? Låter naturligt överlag.
--- Slut citat ---
Tack Piddleton! :)
Lite lustigt att även du nämner spelmusik när det gäller mina alster. Jag spelar nämligen ALDRIG datorspel. Möjligen med undantag av Flight Simulator då...
Allt är samplat utom en Tin Whistle och en Darbuka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida