Forum > Demolåtar
JT - The Trip To NeverNever
Jay Thomas:
En ovanligt "seriöst" stycke för att komma från skärgårdsljudfabriken... Har ju definitivt snöat in på Mongoliet och dess toner och här är ett försök att göra någon slags hybrid med det österländska och västerländska.
http://soundcloud.com/busstop18/the-trip-to-nevernever
Såg Morgonte's tråd om Norge och de fruktansvärda händelserna där, tillägnar därför denna låt våra grannar i väst!
Eddi:
Tänkte att jag skriver medans jag lyssnar först hör jag den australienska diggiridon sen kommer Henkan in med ett sångsolo - nä så var det ju inte men i början lät det så. En del av ljuden som följer känner jag igen från min OGSJPSD en stackars japan lättar sina tankar i ett sudokusolo och en harpa understödjer honom nu kom Henkan in igen- spännande det här hur ska det gå... en skön flöjt kommer in i handlingen och en kör av änglar till vänster tillsammans med harpan önskar uttrycka skönhet eller nåt. Nu kom en fladdermus in strax ovanför oss och han flyger fram o tillbaka nu kommer hela regementet in från Kublai Khan med trummor och jaakar och allt en himla uttrycksfull historia det här det händer en massa hela tiden några munkar vill vara med också hör jag var tog fladdermusen vägen? Är det han som visslar i slutet?
Ja uttrycksfullt detta stycke :D
MaxB:
...för att komma från skaldjursfabriken... läste fel med trötta morgon-ögon...
Trevligt att du bjuder på blockflöjten! Den känns precis så riktig och precious, som den faktiskt är.
Inga fler toner efter melodin 2:08-2:20, tack, tysta gärna dem. Istället vill jag att du ser till att den melodin repeteras och byggs vidare på, utan någon efterföljande ackordväxling. Den melodin är fin och på klassiskt vis borde den komma igen men någon liten förändring, något litet tillägg. Senare borde den även koma igen i även i andra instrument. Går den att få till med flöjten? Det skulle ge en skön kontinuitet och stadga.
Sen kommer det riktiga, fina instrumentet, in vid 3:49. Så skönt du växlar mellan den analoga med digitala världen.
Men sen tappar jag fokus lite, för jag ska iväg till jobbet. Tack för fin stund!
Jay Thomas:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.07.2011, 01:00:57 ---Tänkte att jag skriver medans jag lyssnar först hör jag den australienska diggiridon sen kommer Henkan in med ett sångsolo - nä så var det ju inte men i början lät det så. En del av ljuden som följer känner jag igen från min OGSJPSD en stackars japan lättar sina tankar i ett sudokusolo och en harpa understödjer honom nu kom Henkan in igen- spännande det här hur ska det gå... en skön flöjt kommer in i handlingen och en kör av änglar till vänster tillsammans med harpan önskar uttrycka skönhet eller nåt. Nu kom en fladdermus in strax ovanför oss och han flyger fram o tillbaka nu kommer hela regementet in från Kublai Khan med trummor och jaakar och allt en himla uttrycksfull historia det här det händer en massa hela tiden några munkar vill vara med också hör jag var tog fladdermusen vägen? Är det han som visslar i slutet?
Ja uttrycksfullt detta stycke :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi! :)
Även om jag inte alls känner igen mig, var det en målande upplevelsebeskrivning.
--- Citat från: MaxB skrivet 25.07.2011, 07:59:58 ---...för att komma från skaldjursfabriken... läste fel med trötta morgon-ögon...
Trevligt att du bjuder på blockflöjten! Den känns precis så riktig och precious, som den faktiskt är.
Inga fler toner efter melodin 2:08-2:20, tack, tysta gärna dem. Istället vill jag att du ser till att den melodin repeteras och byggs vidare på, utan någon efterföljande ackordväxling. Den melodin är fin och på klassiskt vis borde den komma igen men någon liten förändring, något litet tillägg. Senare borde den även koma igen i även i andra instrument. Går den att få till med flöjten? Det skulle ge en skön kontinuitet och stadga.
Sen kommer det riktiga, fina instrumentet, in vid 3:49. Så skönt du växlar mellan den analoga med digitala världen.
Men sen tappar jag fokus lite, för jag ska iväg till jobbet. Tack för fin stund!
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :)
Blockflöjt i all ära men det är en Tin Whistle. Fladdermusen som Eddi beskriver är en Darabuka. Jag ska tänka igenom dina förslag och kolla vad jag kan och vill ändra. Jag är inte mycket för ABCABCAABC stilen utan mer ABCDEFG... osv.
MaxB:
--- Citera ---Jag är inte mycket för ABCABCAABC stilen utan mer ABCDEFG
--- Slut citat ---
Jag vet - men i ett annat andetag har du pratat om att spela med andra...
och jag tror att även du uppskattar att lyssna på repetitiv musik.
Det blir vackert om du kan göra som jag säger. :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida