Kontrollrummet

Får stora artister mixa så här dåligt?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil

Citera
Så, nu går vi vidare och pratar om tråkgruppen Yes  ;)


No!  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
jonnerstone du får skämta och tycka vad du vill och som jag eller hur, men du uttrycker dig jävligt pundigt gång på gång, vaddå ja sägare, de polare som delar mina musikaliska värderingar har jag ju för att jag hellre umgås och lyssnar på bra musik med dom än sitter med havererade puckon som inte fattar nåt om musik, samma med uteställen inte fan går jag in på en bar om det spleas ren skitmusik som i 95% av fallen idag...mitt val liksom, jag äter inte hundskit heller...

hälsa Solna det är min hemvist*


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Citera
Om man efter flera omtagningar inte lyckas riktigt med intonationen på ett par toner, men har fått till en tagning med "perfekt" frasering och känsla, så är det enligt min mening mycket smartare att använda Melodyne och redigera i någon minut för att korrigera ett par halvsura toner eller fixa något litet timingfel, än att fortsätta ett par timmar till med omtagningar och sedan inte orka sjunga in nästa låt.

Måste allt låta så perfekt? Vem bryr sig om det är lite halvsura toner här och där så länge det är bra låt.
Ja - allting måste låta perfekt. Det gjorde det ju förr, eller hur...? ;)
Skämt åsido, så blir ju lyssningsupplevelsen trevligare om allt är som man har tänkt sig. När man har verktyg som kan hjälpa till så att det blir som man vill ha det, så kan jag inte se någon som helst orsak att undvika att använda dem. Det är bara att binda ris för sin egen rygg.
Om man ska överföra det till svunna tider, så är det ungefär som att säga att vaxrulle är det klassiska och därför bästa och enda "äkta" sättet att spela in, så rullbandare borde bannlysas... :P
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
att analogprylar och sounden fr förr är roligare och mer levande är det väl inga seriösa musikälskare som bestrider,

Jodå det gör det. Inget konstigt med det. Det är andra tider idag.

Precis, men enligt Mr.A's egenhändiga sanningar så är jag inte en levande seriös musikälskare eftersom jag inte tycker att sounden från förr var mer levande än vad sounden från idag är. Jag ser inte överhuvudtaget varför dom skulle vara det....och inte tvärtom heller för den delen........tramsigt!!


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Jaaa.. vilka slapphäckar dom där Yes var på sitt femte studio album som långt senare blev framröstat till en av de bästa...
...skulle dom ha tänkt på innan... (ironi)

//Daniel  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
jonnerstone du får skämta och tycka vad du vill och som jag eller hur, men du uttrycker dig jävligt pundigt gång på gång, vaddå ja sägare, de polare som delar mina musikaliska värderingar har jag ju för att jag hellre umgås och lyssnar på bra musik med dom än sitter med havererade puckon som inte fattar nåt om musik, samma med uteställen inte fan går jag in på en bar om det spleas ren skitmusik som i 95% av fallen idag...mitt val liksom, jag äter inte hundskit heller...

hälsa Solna det är min hemvist*


Så nu e jag pundare också....det var annorlunda. Tur att du uttrycker dig så fint då  :)

Jag tyckte bara att kommentaren om hur många människor du känner som tycker som du var helt meningslös, som inte tillförde nåt i vår diskussion. Tro det eller ej, men jag har också vänner. Men jag förstår inte varför jag måste dra upp dom i en konversation på KR. (nu nämnde jag iofs silverpilen, men han e ju medlem på KR och tycker dessutom inte som jag). Du är överlag väldigt bra på att referera till andra människor i din omgivning när man diskuterar nåt i nån tråd.....det är helt ointressant att du känner folk som tycker si eller så i en diskussion mellan medlemmar här på KR. Jag vill inte på nåt sätt jämföra med forumtrollet AF men han är ju också en mästare på att blanda in folk "han känner" när han ska trolla. Som sagt jämför dig inte alls med honom, jag respekterar dig och dina åsikter och jag tycker ett liten forum-dispyt om saker man brinner för kan var kul då och då.
  :) :wub:
Iaf.....därav mitt lilla syrliga PS som ju mest var en liten hint och inte illa menat!


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
jonnerstone du får skämta och tycka vad du vill och som jag eller hur, men du uttrycker dig jävligt pundigt gång på gång, vaddå ja sägare, de polare som delar mina musikaliska värderingar har jag ju för att jag hellre umgås och lyssnar på bra musik med dom än sitter med havererade puckon som inte fattar nåt om musik, samma med uteställen inte fan går jag in på en bar om det spleas ren skitmusik som i 95% av fallen idag...mitt val liksom, jag äter inte hundskit heller...

hälsa Solna det är min hemvist*


Så nu e jag pundare också....det var annorlunda. Tur att du uttrycker dig så fint då  :)

Jag tyckte bara att kommentaren om hur många människor du känner som tycker som du var helt meningslös, som inte tillförde nåt i vår diskussion. Tro det eller ej, men jag har också vänner. Men jag förstår inte varför jag måste dra upp dom i en konversation på KR. (nu nämnde jag iofs silverpilen, men han e ju medlem på KR och tycker dessutom inte som jag). Du är överlag väldigt bra på att referera till andra människor i din omgivning när man diskuterar nåt i nån tråd.....det är helt ointressant att du känner folk som tycker si eller så i en diskussion mellan medlemmar här på KR. Jag vill inte på nåt sätt jämföra med forumtrollet AF men han är ju också en mästare på att blanda in folk "han känner" när han ska trolla. Som sagt jämför dig inte alls med honom, jag respekterar dig och dina åsikter och jag tycker ett liten forum-dispyt om saker man brinner för kan var kul då och då.
  :) :wub:
Iaf.....därav mitt lilla syrliga PS som ju mest var en liten hint och inte illa menat!

Hej stollefan, vad är det du vill uppnå egentligen??? du verkar vara en satans besserwisser som dikterar vad man skall/får säga eller bara klankar på här helt oprovocerat, jag skiter i vilket och blir bara förvånad hur du tar skiten vidare och dessutom medvetet missförstår vad jag säger i syfte att misskreditera mig (jag har INTE sagt att du är en pundare även om du ser ut som en) , inte första gången  i alla fall och när du nu skriver att jag i flera trådar refererar till polare så visar ju det att det är du och ingen annan som hakar upp sig på detta, jag står för mina åsikter det borde du ha fattat vid det här laget så visst behöver jag inte dra upp att andra tycker som jag trots att det är sant och samtidigt oväsentligt men inte fan ska du säga till mig var, när och hur jag skriver om detta i trådar, dessutom har jag inte varit speciellt aktiv här på ett tag så du bevisar klart och tydligt att du har ett horn i sidan och bara vill tjafsa, well fuck you too din lilla slemgroda, snacka om att kasta sten i glashus, varför har du ett citat längst ner i dina inlägg med "jag saknar dig..." bläää bäääh bäääh fy fan vad töntigt och utlämnande i så fall på ett forum??? är inte sånt rätt personligt, såna som du får mig att tröttna på läget här och inse lågvatten nivån, tyvärr och trist för det finns bra folk här men när du tillåts leka bror duktig på detta vis utan näpst så kan jag bara inte hålla käft, ge dig nån gång!!!
 :angry:

till alla andra trevliga vi ses i sgt pepper festivalen och mera trevliga Yes kommentare, inga mer commnets här för mig nu!!!
 B)



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att min nystartade tråd går så bra!  B)

Kom att tänka på Yes igen - och då glömde jag plötsligt de argumentationstekniker som vi ser i de senaste inläggen. Sen kom jag att tänka på att jag kan ju också haka på...  :lol:

Moderna påfund kan tillföra musiken mycket. Och nu tänker jag enbart på den moderna uppfinningen mellotronen. Jag accepterar detta moderna påfund och är överlycklig att den gjorde entré på scenen. Tänk att nån kom på att skapa en så fantastisk sak. Jag accepterar den, trots att den förflyttar oss långt från traditionella instrument, med de ljud och de känslor den kan framkalla. Och jag är tacksam att dessa moderna musiker utnyttjar mellotronen. Tänker på Beatles, Yes, Genesis, King Crimson, Moody Blues och många många fler grupper och musiker. Vilken tur att de inte var bakåtsträvare. Och jag tror bestämt att alla här på kontrollrummet (Mr Artrock och Jonnerstone inräknade) uppskattar att man började använda denna moderna teknik, utom möjligtvis Wernborg  ;)
« Senast ändrad: 24.07.2011, 18:23:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
jonnerstone du får skämta och tycka vad du vill och som jag eller hur, men du uttrycker dig jävligt pundigt gång på gång, vaddå ja sägare, de polare som delar mina musikaliska värderingar har jag ju för att jag hellre umgås och lyssnar på bra musik med dom än sitter med havererade puckon som inte fattar nåt om musik, samma med uteställen inte fan går jag in på en bar om det spleas ren skitmusik som i 95% av fallen idag...mitt val liksom, jag äter inte hundskit heller...

hälsa Solna det är min hemvist*


Så nu e jag pundare också....det var annorlunda. Tur att du uttrycker dig så fint då  :)

Jag tyckte bara att kommentaren om hur många människor du känner som tycker som du var helt meningslös, som inte tillförde nåt i vår diskussion. Tro det eller ej, men jag har också vänner. Men jag förstår inte varför jag måste dra upp dom i en konversation på KR. (nu nämnde jag iofs silverpilen, men han e ju medlem på KR och tycker dessutom inte som jag). Du är överlag väldigt bra på att referera till andra människor i din omgivning när man diskuterar nåt i nån tråd.....det är helt ointressant att du känner folk som tycker si eller så i en diskussion mellan medlemmar här på KR. Jag vill inte på nåt sätt jämföra med forumtrollet AF men han är ju också en mästare på att blanda in folk "han känner" när han ska trolla. Som sagt jämför dig inte alls med honom, jag respekterar dig och dina åsikter och jag tycker ett liten forum-dispyt om saker man brinner för kan var kul då och då.
  :) :wub:
Iaf.....därav mitt lilla syrliga PS som ju mest var en liten hint och inte illa menat!

Hej stollefan, vad är det du vill uppnå egentligen??? du verkar vara en satans besserwisser som dikterar vad man skall/får säga eller bara klankar på här helt oprovocerat, jag skiter i vilket och blir bara förvånad hur du tar skiten vidare och dessutom medvetet missförstår vad jag säger i syfte att misskreditera mig (jag har INTE sagt att du är en pundare även om du ser ut som en) , inte första gången  i alla fall och när du nu skriver att jag i flera trådar refererar till polare så visar ju det att det är du och ingen annan som hakar upp sig på detta, jag står för mina åsikter det borde du ha fattat vid det här laget så visst behöver jag inte dra upp att andra tycker som jag trots att det är sant och samtidigt oväsentligt men inte fan ska du säga till mig var, när och hur jag skriver om detta i trådar, dessutom har jag inte varit speciellt aktiv här på ett tag så du bevisar klart och tydligt att du har ett horn i sidan och bara vill tjafsa, well fuck you too din lilla slemgroda, snacka om att kasta sten i glashus, varför har du ett citat längst ner i dina inlägg med "jag saknar dig..." bläää bäääh bäääh fy fan vad töntigt och utlämnande i så fall på ett forum??? är inte sånt rätt personligt, såna som du får mig att tröttna på läget här och inse lågvatten nivån, tyvärr och trist för det finns bra folk här men när du tillåts leka bror duktig på detta vis utan näpst så kan jag bara inte hålla käft, ge dig nån gång!!!
 :angry:

till alla andra trevliga vi ses i sgt pepper festivalen och mera trevliga Yes kommentare, inga mer commnets här för mig nu!!!
 B)



Wow, här blev fjädern till en höna. Jag vill inte på nåt sätt misskreditera dig eller vara elak. Jag vet inte om det är du som medvetet missförstår mig eller tolkar in saker som inte finns. Jag har ingen som helst ambition att vara elak. Lite besservissrig visst, men vem är inte det? Du går ju inte ut speciellt ödmjukt i dina inlägg heller. Jag tycker att sen du kom tebax från Frankrike att det varit ganska trevliga diskussioner med högt i tak, fast vi allt som oftast har olika åsikter. Jag tyckte i min enfald att denna diskussionen också var rätt kul med lite syrliga och bitska kommentarer men ändå högt i tak som sig bör på ett forum. Tydligen inte, för nu kom ju den här sidan fram igen där du kallar folk som du inte träffat för elaka saker...jag menar stollefan, slemgroda?? Hur snällt e de. Jag har väl inte sagt ett elakt ord till dig? Jag tyckte som sagt inte din referens till dina medmännsikor tillförde nåt så då sa jag det...en åsikt i mängden...och ja...det är jag och ingen annan som tycker så. Vilket jag också skriver. du får gärna tycka att min rad längst ner på mina inlägg är för personlig ( men jag använder inte den raden  i diskussioner, så jag vet inte vad det har med glashus att göra  :wacko:)...de e fritt fram, jag tåler det....jag tänker inte kalla dig för slemgroda för det....e de bara du som får tycka och skriva som du vill?

Jaja skitsamma....jag klarar mig utan dig också. Tycker det är synd bara att saker ska missuppfattas och misstolkas i absurdum....och det gäller mig också. Har jag sårat dig på nåt sätt så ber jag uppriktigt om ursäkt. Jag ska inte ge mig in i fler diskussioner på detta forum längre.....



(jag har INTE sagt att du är en pundare även om du ser ut som en)

Snacka om personligt påhopp....

Baserar du det på bilden här intill eller :) Vet du hur länge jag fick kämpa med den "syntharluggen".  :lol:

Alla är vi inte James Dean, nån måste ju vara ful så att andra kan anses snygga. Jag fick väl ta fulrollen då!
« Senast ändrad: 24.07.2011, 20:10:31 by jonnerstone »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låt oss nu unisont sjunga We Shall Overcome

Ni är lika viljestarka bägge två och så länge ni väljer att läsa förbi varandra och hugga på vad som så kommer det att fortsätta i evigheters evigheter.

Såg en film på TV nyss om en kristen skola i USA där huvudpersonen en gravid 15-åring i slutrepliken ungefär uttryckte sig till rektorn som så att om Gud ville att vi skulle vara lika varför gjorde han oss då så olika?

Visserligen kan det vara kul med lite munhuggning men för den goda saken så kan ni väl enas om att vara oeniga eller nåt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Mr Artrock: Nedanstående citat från dig är minst lika besserwisseraktigt som Jonnerstones inlägg, så du är lika bra sandlådekrigare själv, även om du inte vill inse det... :mellow:

Jag gillar konstruktiva diskussioner även om man inte har samma åsikt, men det är ingen fakta att analogprylar föredras av alla "seriösa musikälskare", utan det är din personliga åsikt - som Jonnerstone och alla andra är i sin fulla rätt att bestrida utan att behöva kallas idioter när de inte delar din åsikt. Det är ingen fakta att äldre sound är "roligare och mer levande", utan det är också din personliga åsikt, som andra kan bestrida eftersom de inte delar åsikten.
Skilj på fakta och åsikt innan du börjar raljera om hur mycket bättre allt var förr... <_<



-10 på er och speciellt jonnerstone hmmm, jag förbehåller mig rätten att tycka musiken var bättre förr utan att bli kallad för bakåtsträvare etc, du lägger in lite för många egna grejer i det här men samtidigt måste jag poängtera att allt du säger stämmer fast omvänt  :D  att analogprylar och sounden fr förr är roligare och mer levande är det väl inga seriösa musikälskare som bestrider, att så bitskt och hätskt smutskasta oss som tycker så är närmast hädiskt, tur att man inte är ensam om att tycka som man gör men här på k-rummet verkar det sorgligt nog vara mest digitalnördar som inte greppar historien och tjusningen med skön musik som gappar... :lol:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul att min nystartade tråd går så bra!  B)

Kom att tänka på Yes igen - och då glömde jag plötsligt de argumentationstekniker som vi ser i de senaste inläggen. Sen kom jag att tänka på att jag kan ju också haka på...  :lol:

Moderna påfund kan tillföra musiken mycket. Och nu tänker jag enbart på den moderna uppfinningen mellotronen. Jag accepterar detta moderna påfund och är överlycklig att den gjorde entré på scenen. Tänk att nån kom på att skapa en så fantastisk sak. Jag accepterar den, trots att den förflyttar oss långt från traditionella instrument, med de ljud och de känslor den kan framkalla. Och jag är tacksam att dessa moderna musiker utnyttjar mellotronen. Tänker på Beatles, Yes, Genesis, King Crimson, Moody Blues och många många fler grupper och musiker. Vilken tur att de inte var bakåtsträvare. Och jag tror bestämt att alla här på kontrollrummet (Mr Artrock och Jonnerstone inräknade) uppskattar att man började använda denna moderna teknik, utom möjligtvis Wernborg  ;)


 :lol:

Ska banne göra en låt med mellotron bara för det. Och banjo också för att fullborda eländet.  :lol:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kul att min nystartade tråd går så bra!  B)

Kom att tänka på Yes igen - och då glömde jag plötsligt de argumentationstekniker som vi ser i de senaste inläggen. Sen kom jag att tänka på att jag kan ju också haka på...  :lol:

Moderna påfund kan tillföra musiken mycket. Och nu tänker jag enbart på den moderna uppfinningen mellotronen. Jag accepterar detta moderna påfund och är överlycklig att den gjorde entré på scenen. Tänk att nån kom på att skapa en så fantastisk sak. Jag accepterar den, trots att den förflyttar oss långt från traditionella instrument, med de ljud och de känslor den kan framkalla. Och jag är tacksam att dessa moderna musiker utnyttjar mellotronen. Tänker på Beatles, Yes, Genesis, King Crimson, Moody Blues och många många fler grupper och musiker. Vilken tur att de inte var bakåtsträvare. Och jag tror bestämt att alla här på kontrollrummet (Mr Artrock och Jonnerstone inräknade) uppskattar att man började använda denna moderna teknik, utom möjligtvis Wernborg  ;)


 :lol:

Ska banne göra en låt med mellotron bara för det. Och banjo också för att fullborda eländet.  :lol:


 :lol:


Men du har rätt MaxB, jag gillar verkligen Mellotron. På rätt plats i rätt låt så är det magiskt. Tim Christensens låtar t.ex


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Kul att min nystartade tråd går så bra!  B)

Kom att tänka på Yes igen - och då glömde jag plötsligt de argumentationstekniker som vi ser i de senaste inläggen. Sen kom jag att tänka på att jag kan ju också haka på...  :lol:

Moderna påfund kan tillföra musiken mycket. Och nu tänker jag enbart på den moderna uppfinningen mellotronen. Jag accepterar detta moderna påfund och är överlycklig att den gjorde entré på scenen. Tänk att nån kom på att skapa en så fantastisk sak. Jag accepterar den, trots att den förflyttar oss långt från traditionella instrument, med de ljud och de känslor den kan framkalla. Och jag är tacksam att dessa moderna musiker utnyttjar mellotronen. Tänker på Beatles, Yes, Genesis, King Crimson, Moody Blues och många många fler grupper och musiker. Vilken tur att de inte var bakåtsträvare. Och jag tror bestämt att alla här på kontrollrummet (Mr Artrock och Jonnerstone inräknade) uppskattar att man började använda denna moderna teknik, utom möjligtvis Wernborg  ;)


 :lol:

Ska banne göra en låt med mellotron bara för det. Och banjo också för att fullborda eländet.  :lol:

Banjo? Pwwt sånt jävla modernt påfund! Nä en akkegura ska det vara och inte något modernt påhittigt plagiat som låter sämre.  :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ska banne göra en låt med mellotron bara för det. Och banjo också för att fullborda eländet.  :lol:

Banjo? Pwwt sånt jävla modernt påfund! Nä en akkegura ska det vara och inte något modernt påhittigt plagiat som låter sämre.  :P

Äntligen en frände.  :lol:

BHK - Banjohatarklubben sammanträder helgfria söndagar när månen är ny.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hade tänkt säga något finurligt om gruppen Yes, som jag aldrig lyssnat på tidigare, men nu på Spotify, och inte positiva saker. Men samtidigt pågår hetska debatter i bakgrunden, så jag hållaer tyst för tilllfället.
Älskar dessa "stridigheter"! Vansinnigt kul att läsa!


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Hade tänkt säga något finurligt om gruppen Yes, som jag aldrig lyssnat på tidigare, men nu på Spotify, och inte positiva saker. Men samtidigt pågår hetska debatter i bakgrunden, så jag hållaer tyst för tilllfället.
Älskar dessa "stridigheter"! Vansinnigt kul att läsa!
Det spelar väl ingen roll om det är positivt eller negativt. Det är ju inget annat än åsikter - och oavsett vad somliga försöker hävda, så är den enes åsikt aldrig mer värd än den andres.
Själv har jag aldrig gillat Yes, utan använder hellre Vips!.  ;)
Har aldrig gillat gruppen Yes heller - och när jag ändå håller på så kan jag dra med andra gamla "heliga kor", som Beatles, Elvis och Dylan som fler exempel på gamla "hjältar" som jag inte gillar. Alltid retar det någon... ;)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Men sluta nu Claes, har ju inte sagt nånting alls. Fortsätt och gnabba. Kul!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hade tänkt säga något finurligt om gruppen Yes, som jag aldrig lyssnat på tidigare, men nu på Spotify, och inte positiva saker. Men samtidigt pågår hetska debatter i bakgrunden, så jag hållaer tyst för tilllfället.
Älskar dessa "stridigheter"! Vansinnigt kul att läsa!
Det spelar väl ingen roll om det är positivt eller negativt. Det är ju inget annat än åsikter - och oavsett vad somliga försöker hävda, så är den enes åsikt aldrig mer värd än den andres.
Själv har jag aldrig gillat Yes, utan använder hellre Vips!.  ;)
Har aldrig gillat gruppen Yes heller - och när jag ändå håller på så kan jag dra med andra gamla "heliga kor", som Beatles, Elvis och Dylan som fler exempel på gamla "hjältar" som jag inte gillar. Alltid retar det någon... ;)

Va!! Gillar du inte Beatles????  :lol: Dylan och Elvis kan jag förstå, dom är lika roliga att lyssna på som det är att se på när färg torkar.....men Beatles!!!?? Skämt åsido, så undrar jag om jag blivit så musikintresserad som jag är om det inte varit för att pappa var ett så stort Beatlesfan. Dom har betytt (och betyder) mycket för mig. Men, jag respekterar faktiskt dom som inte gillar Beatles och står upp för det. Det kan fan inte vara lätt i vårt Beatlesglorifierade samhälle  :)
« Senast ändrad: 24.07.2011, 21:45:32 by jonnerstone »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Åsikter kan vara bättre eller sämre, det är ju självklart. En nazist som hatar judar, har lika rätt som vi andra som är toleranta? Det är ju det du påstår Claes. Klart som fan att en åsikt kan vara välgrundad, rationell och bygga på kunskap. Motsatsen är korkade åsikter som t ex "alla åsikter är lika mycket värda" Vilken fjompig inställning! ;)

(Och diskussionen fortsätter i all evighet.) :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)
« Senast ändrad: 24.07.2011, 22:21:54 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
En nazist som hatar judar, har lika rätt som vi andra som är toleranta?

Och så var vi där igen med nazister och Hitler. Fattades bara det. En diskussionstråd är inte komplett om inte någon kommer dragandes med det.  -_-

Citera
Klart som fan att en åsikt kan vara välgrundad, rationell och bygga på kunskap.

En åsikt är en åsikt är en åsikt. Åsikt är inte fakta.

Citera
Motsatsen är korkade åsikter som t ex "alla åsikter är lika mycket värda" Vilken fjompig inställning!

Och motsatsen är dogmer, doktriner, vetenskap och religioner som bestämmer vilka som de rätta eller åtminstone de bättre och mer värda åsikterna . :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)


Det behövs tydligen lite vägledning/förtydlgande här i vanlig ordning, det är kul med antaganden osv och lägger man fram det som du MaxB så känns det genast roligare att bemöta, visst tusan gillar jag mellotron trots att den är antik med dagens mått mätt, det enda jag sagt ett flertal ggr i olika trådar och det tar tydligen alltid sån jädra skruv på vissa här så man undrar om dom är köpta eller enbart rabiata vst nördar som försvarar falsksång istället för naturligt begåvade sångare, det är att jag föraktar melodyne och jag har redan förklarat varför, fattas bara att dom uppfinner instrument som ickemusiker kan spela på med datorns hjälp, ähum det finns visst redan...vilken snurrig värld men ännu snurrigare att folk försvara en sån värld, nej det var bättre förr när man var man och kvinna kvinna osv, skomakare bli vid din läst!!!  ;)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)


Det behövs tydligen lite vägledning/förtydlgande här i vanlig ordning, det är kul med antaganden osv och lägger man fram det som du MaxB så känns det genast roligare att bemöta, visst tusan gillar jag mellotron trots att den är antik med dagens mått mätt, det enda jag sagt ett flertal ggr i olika trådar och det tar tydligen alltid sån jädra skruv på vissa här så man undrar om dom är köpta eller enbart rabiata vst nördar som försvarar falsksång istället för naturligt begåvade sångare, det är att jag föraktar melodyne och jag har redan förklarat varför, fattas bara att dom uppfinner instrument som ickemusiker kan spela på med datorns hjälp, ähum det finns visst redan...vilken snurrig värld men ännu snurrigare att folk försvara en sån värld, nej det var bättre förr när man var man och kvinna kvinna osv, skomakare bli vid din läst!!!  ;)

De e väl klart att ett sånt här ämne alltid har potential att ta skruv, när det finns två olika läger(minst). Det finns dom som tycker att musiken ska spelas in och framföras utan "fusk", frågan är vart man sätter gränsen för "fusk", antar att det är ganska individuellt. Sen finns det dom (bl.a jag) som anser att resultatet är det viktigaste och inte bryr mig om med vad och hur man nådde fram till resultatet.
Synd bara att man måste gå till personangrepp när man diskuterar. Jag diskuterar gärna och det får gärna gå lite hett till, det bara piffar upp. Men man behöver inte vara elak och kalla folk för taskiga saker eller säga att dom ser ut som pundare.
Vi är alla olika och vi besitter alla olika kunskaper och erfarenheter och vi har alla olika sätt att se saker. Om jag t.ex tycker att nån som vill bannlysa Melodyne är en bakåtsträvare är väl det helt i sin ordning? Det är ju min personliga åsikt och ingen sanning. Denna person är helt fri att försvara sin åsikt och förklara för mig varför han inte bör anses som en bakåtsträvare och jag i min tur sen osv osv i all oändlighet om man vill. Varför måste man röra upp himmel & helvete för nåt sånt trivialt och varför varför varför måste man gå till personangrepp. Det finns inga argument och åsikter i denna tråd som försvarar att man går till personangrepp. Jag ogillar inte Mr.A på nåt sätt, tvärtom så tycker jag våra duster och andras kan vara ganska kul och givande och ibland lär man sig nåt nytt. Men snälla....skippa elaka ord och personangrepp!!

Min mening i många meningar!!
« Senast ändrad: 24.07.2011, 23:06:51 by jonnerstone »


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)


Det behövs tydligen lite vägledning/förtydlgande här i vanlig ordning, det är kul med antaganden osv och lägger man fram det som du MaxB så känns det genast roligare att bemöta, visst tusan gillar jag mellotron trots att den är antik med dagens mått mätt, det enda jag sagt ett flertal ggr i olika trådar och det tar tydligen alltid sån jädra skruv på vissa här så man undrar om dom är köpta eller enbart rabiata vst nördar som försvarar falsksång istället för naturligt begåvade sångare, det är att jag föraktar melodyne och jag har redan förklarat varför, fattas bara att dom uppfinner instrument som ickemusiker kan spela på med datorns hjälp, ähum det finns visst redan...vilken snurrig värld men ännu snurrigare att folk försvara en sån värld, nej det var bättre förr när man var man och kvinna kvinna osv, skomakare bli vid din läst!!!  ;)

De e väl klart att ett sånt här ämne alltid har potential att ta skruv, när det finns två olika läger(minst). Det finns dom som tycker att musiken ska spelas in och framföras utan "fusk", frågan är vart man sätter gränsen för "fusk", antar att det är ganska individuellt. Sen finns det dom (bl.a jag) som anser att resultatet är det viktigaste och inte bryr mig om med vad och hur man nådde fram till resultatet.
Synd bara att man måste gå till personangrepp när man diskuterar.

När argumenten tryter tar man till personangrepp och det leder aldrig till någonting och det är aldrig okej att använda det. Man ser ut som man gör och hur mr Artrock ser ut vete fan. Men en sak vet jag, det man inte gillar med sig själv det projicerar man på andra. Och apropå fusk så har det alltid funnits så länge människan har funnit att det har fördelar. Kungar och andra makthavare brukade bli förbannade om beställningsmålaren målade dem som dem verkligen såg ut. De krävde försköning.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Åsikter kan vara bättre eller sämre, det är ju självklart. En nazist som hatar judar, har lika rätt som vi andra som är toleranta? Det är ju det du påstår Claes. Klart som fan att en åsikt kan vara välgrundad, rationell och bygga på kunskap. Motsatsen är korkade åsikter som t ex "alla åsikter är lika mycket värda" Vilken fjompig inställning! ;)

(Och diskussionen fortsätter i all evighet.) :lol:
Det beror förstås på vilken typ av åsikter det handlar om. När man pratar om musik, så är det ganska självklart att det är underförstått att åsikterna handlar om tycke och smak - och inte "välgrundade och rationella åsikter", som det kan handla om när det gäller politik... ;)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Är det en liten eller grov miss i deras arbete med mixen eller finns nån annan förklaring till det jag hör i mp3-filerna?

Ännu värre när man hör hur artisten/bandet kunde gjort en låt såååå mycket bättre genom ett annorlunda och för mig ett helt uppenbart självklart ackordval, eller en mer logisk tonföljd.

Hör det inte så ofta längre i musik, men när jag var yngre kunde jag ofta störa mig på brister i kompositioner.

 :lol:


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)

Det var föregångaren till senare samplern, så visst har den ett visst nostalgiskt värde - men som instrument än den egentligen ganska kass jämfört med samplers, eftersom det bara är ett gäng färdiga bandloopar som spelas upp och därför har de en väldigt begränsad repertoar.
Visst - jag har VSTi-versionerna av både Geforce M-Tron och IK's Sampletron i min egen ljudarsenal, men det är bara vid väldigt specifika tillfällen de kommer i bruk. Normalt ligger de mest och skräpar...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)

Det var föregångaren till senare samplern, så visst har den ett visst nostalgiskt värde - men som instrument än den egentligen ganska kass jämfört med samplers, eftersom det bara är ett gäng färdiga bandloopar som spelas upp och därför har de en väldigt begränsad repertoar.
Visst - jag har VSTi-versionerna av både Geforce M-Tron och IK's Sampletron i min egen ljudarsenal, men det är bara vid väldigt specifika tillfällen de kommer i bruk. Normalt ligger de mest och skräpar...

INTE BANDLOOPAR i Mellotronen för böfvulen Claes. Du måste veta bättre! Så här ligger det till  ;)
Och fy på dig, att de ligger mest och skräpar! Du har alldeles för mycket mjukvara!  B)
« Senast ändrad: 25.07.2011, 00:09:16 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)

Det var föregångaren till senare samplern, så visst har den ett visst nostalgiskt värde - men som instrument än den egentligen ganska kass jämfört med samplers, eftersom det bara är ett gäng färdiga bandloopar som spelas upp och därför har de en väldigt begränsad repertoar.
Visst - jag har VSTi-versionerna av både Geforce M-Tron och IK's Sampletron i min egen ljudarsenal, men det är bara vid väldigt specifika tillfällen de kommer i bruk. Normalt ligger de mest och skräpar...
"ett gäng färdiga bandloopar"  :lol:  nu får du MaxB på dig Claes haha.

EDIT: såg att det redan hade hänt!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Hade tänkt säga något finurligt om gruppen Yes, som jag aldrig lyssnat på tidigare, men nu på Spotify, och inte positiva saker. Men samtidigt pågår hetska debatter i bakgrunden, så jag hållaer tyst för tilllfället.
Älskar dessa "stridigheter"! Vansinnigt kul att läsa!
Det spelar väl ingen roll om det är positivt eller negativt. Det är ju inget annat än åsikter - och oavsett vad somliga försöker hävda, så är den enes åsikt aldrig mer värd än den andres.
Själv har jag aldrig gillat Yes, utan använder hellre Vips!.  ;)
Har aldrig gillat gruppen Yes heller - och när jag ändå håller på så kan jag dra med andra gamla "heliga kor", som Beatles, Elvis och Dylan som fler exempel på gamla "hjältar" som jag inte gillar. Alltid retar det någon... ;)

Va!! Gillar du inte Beatles????  :lol: Dylan och Elvis kan jag förstå, dom är lika roliga att lyssna på som det är att se på när färg torkar.....men Beatles!!!?? Skämt åsido, så undrar jag om jag blivit så musikintresserad som jag är om det inte varit för att pappa var ett så stort Beatlesfan. Dom har betytt (och betyder) mycket för mig. Men, jag respekterar faktiskt dom som inte gillar Beatles och står upp för det. Det kan fan inte vara lätt i vårt Beatlesglorifierade samhälle  :)
De som öppnade mitt musikintresse på allvar någon gång i tidernas begynnelse, var Beach Boys och deras läckra körarrangemang. Beatles tyckte jag däremot aldrig var något speciellt, även om jag senare naturligtvis förstod hur mycket de har betytt för musikindustrins utveckling - men att man inser deras betydelse är inte nödvändigtvis samma sak som att tycka om deras musik... ;)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)

Det var föregångaren till senare samplern, så visst har den ett visst nostalgiskt värde - men som instrument än den egentligen ganska kass jämfört med samplers, eftersom det bara är ett gäng färdiga bandloopar som spelas upp och därför har de en väldigt begränsad repertoar.
Visst - jag har VSTi-versionerna av både Geforce M-Tron och IK's Sampletron i min egen ljudarsenal, men det är bara vid väldigt specifika tillfällen de kommer i bruk. Normalt ligger de mest och skräpar...
Om man idag använder en mellotron eller emulerad sådan är man ju rätt snett ute om man vill att det ska låta stråkar eller flöjt. Det är snarare den unika karaktären man vill åt. Sådär MaxB, så slapp du. Kan ju nästan tro att jag förespråkar instrumentet.  :lol:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Heja Wernborg!
Jag ser fram mot, nej jag längtar efter, det du lovat att göra!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Rick Wakeman hade nån hatkärlek till mellotronen, detta moderna påfund.
Jag tror Mr Artrock gillar den, trots att den en gång var ett modernt påfund.  :unsure:
Undrar om Claes uppskattar mellotronen?  B)

Det var föregångaren till senare samplern, så visst har den ett visst nostalgiskt värde - men som instrument än den egentligen ganska kass jämfört med samplers, eftersom det bara är ett gäng färdiga bandloopar som spelas upp och därför har de en väldigt begränsad repertoar.
Visst - jag har VSTi-versionerna av både Geforce M-Tron och IK's Sampletron i min egen ljudarsenal, men det är bara vid väldigt specifika tillfällen de kommer i bruk. Normalt ligger de mest och skräpar...

INTE BANDLOOPAR i Mellotronen för böfvulen Claes. Du måste veta bättre! Så här ligger det till  ;)
Och fy på dig, att de ligger mest och skräpar! Du har alldeles för mycket mjukvara!  B)
:lol:
Ok - jag kom faktiskt inte ihåg att banden bara spelades upp en gång, utan att loopas, men rätt ska vara rätt... :)

Jag HAR alldeles åt h-e för mycket mjukvara. :rolleyes: Med mina 35 iLok, 13 e-licenser, 47 NI servicecenter- och vete f-n hur många challenge/responsekods-licenser, är det rena mardrömmen att byta OS, så att allt måste installeras om (vilket kommer att behövas när jag behöver byta till W7)... :blink:  :ph34r:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Dom har ju ny skiva ute nu: "Fly from here".

Recension här: http://www.rocknytt.se/recensioner/2-skivrecensioner/154-yes-fly-from-here

Trevor Horn har proddat och mitt favvoalbum är Drama som han producerade och iofs även sjöng på så detta nya verkar lovande efter snabblyssning.